Ja vi elsker Rimowa

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av GinTonic, 24. sept 2013.

1. Gresshopper

Gresshopper Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    341
    Bonuspoeng:
    63
    Fløy med en XFly CRJ i dag (wetlease for SAS). Jeg hadde ikke med meg min Cabin+, men vi fikk så vidt plass til det som nå heter Essential Cabin Sleeve, og den er vesentlig mindre.

2. Gresshopper

Likes mottatt:
    341
    Bonuspoeng:
    63
    LOL. Skal fly AF fra ARN i dag.
    Fikk ikke sjekket inn i appen. Dama i skranken ber meg om å plassere kofferten på båndet, så den kan veies.

- Nei, nei, dette er håndbagasje.
    - Nei. Det er den altfor stor til.
    - Nei da, jeg flyr i business. Jeg reiser alltid sånn her (hadde også en ganske stor ryggsekk oppå kofferten).
    - NEI. Det spiller ingen rolle hvilken klasse du reiser i. Om du ikke får plass til den i det stativet der borte, så er den for stor! Og det får du neppe.

Gjett om jeg fikk plass til den… Men én millimeter mer og det hadde ikke gått.

- Ja vel. Du skjønner flyet blir helt fullt i dag og det blir vanskelig med all bagasjen…

Og i loungen sitter det en til med samme koffert.
    Så da fikk vi bekreftet at den oppfyller kravene til AF. Det blir jo antakeligvis snart veldig relevant for de fleste…

holmen liker dette
  3. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,977
    Bonuspoeng:
    293
    Hvilken Rimowa og hvilken flytype var dette?

4. Gresshopper

Likes mottatt:
    341
    Bonuspoeng:
    63
    Den vi har diskutert her de siste par innleggene. Topas «Cabin Plus» eller hva den heter. Den som egentlig er akkurat litt over målene til de fleste flyselskapene.

Det er en A321 i dag, men jeg tror de bruker alltid det samme «stativet» eller hva man skal kalle det de bruker til å måle. Det var nok innleid personale fra Menzies eller noe, så jeg vet ikke om det var et AF-spesifikt «stativ».

5. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,197
    Bonuspoeng:
    183
    Røyk på en splitter ny Cabin Plus for noen uker siden. Fikk med et gratis klistremerke, men usikker på om det veier opp for pris. Denne lille her koster tre ganger så mye som da jeg kjøpte en svær 84L Topas i Frankfurt i 2014.

Ikke hatt nevneverdig mange turer med den enda. Bemerker meg at den fungerer bra som provisorisk frokostbord, så det er et pluss.

Last edited: 24. des 2023
    Meursalt, paron, Spielhaug and 7 others like this.
  6. Gresshopper

Likes mottatt:
    341
    Bonuspoeng:
    63
    Inflasjon finnes dessverre.
    Jeg kjøpte meg en ny Canada Goose-jakke i år, min gamle er ca. 10 år gammel. Ganske nøyaktig dobbel pris.
    Så sånn sett var det du betalte kanskje nesten en god deal…
    Edit: Trodde du skrev det var samme pris. Kanskje ingen fullt så god deal om du betalte 3x så mye…

7. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,197
    Bonuspoeng:
    183
    Betalte 689 EUR inkl. 19% VAT og EUR/NOK var 8,2 NOK, så det blir cirka 5700 kr (pluss to metrobilletter). Fikk vel igjen noen hundrelapper fra Global Blue, så rundt regnet betalte jeg vel en tredjedel OG fikk add-a-bag.

Gamle dager, altså!

Kimmam liker dette
  8. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,977
    Bonuspoeng:
    293
    Godt tips, men det er vel bare medium til salgs her nå? Med mindre de ble borte på 7 minutter.

Har noen forresten fått tak i nye hjul til sine kofferter? Jeg har et par som nok har fått litt vel mye salt i kulelagrene i vinter.

9. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,197
    Bonuspoeng:
    183
    De ble borte, dessverre. Var 4-5 tohjulede Cabin S tilgjengelig mens jeg skrev, og da hadde jeg refreshet siden helt ferskt. Rimowa la ut for salg en liten stund før det ble sendt ut e-postvarsel, og det har forsvunnet mye raskt. Verre enn feilprisede businessbilletter det her.

"Mistet" en M jeg hadde i handlekurven og ville kjøpe, dessverre, men fikk en eldre check-in L med fire hjul til en svært sympatisk pris, så får det være at den er litt større enn tiltenkt. You win some, you lose some...

paron, Meursalt and Upsaker like this.
  10. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,977
    Bonuspoeng:
    293
    Det var 4 tilgjengelige M for 10 min siden, nå er det ingen. Så det går fort ja :)

11. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,667
    Bonuspoeng:
    113
    det var et super tip! takk for at du deler. fikk dessverre ikke kjøpt i denne omgang, men hvor ofte kommer de ut med dette ??

12. Gresshopper

Likes mottatt:
    341
    Bonuspoeng:
    63
    Bare send dem en mail.
    Jeg har ikke adressen til kundeservice generelt, men du kan sende mail til [email protected] - om de ikke kan hjelpe deg direkte, så kan de nok gi deg adressen til dem som sender ut hjul...

Schlandy and Upsaker like this.
  13. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,073
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde en check-in L i handlekurven der men det var etter dere postet så må ha vært noe "ghost availability" for de feilet på betaling to ganger og så var det tomt. Takk for tipset uansett!

14. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,197
    Bonuspoeng:
    183
    Sporadisk og spontant. Var vel noe i tidlig høst, men det tror jeg ikke var tilgjengelig i Norge, så ingen mønster.

Observerte det samme.

Kan nevnes at dersom man går inn på produktsidene på de utsolgte og ser på kildekoden, så står også prisen selv om det er utsolgt - det var typisk rundt 4500-5000 kr for Cabin/Cabin S.
    5000-5500-ish for Check-In M og L, litt avhengig av om det var to eller fire hjul, så det gir en god indikasjon på hvor det kan tenkes å ligge.

Noen outliers, som Classic Flight som konsekvent var billigere enn Topas (3750 for kabinstørrelser), og så var det en megasvær 100-liters innsjekkingsmodell med Lufthansa-logo til 2000 kr.

Som nevnt var EUR-prisene betydelig høyere, så er vel ikke urealistisk å forvente at de justerer noe.

Schlandy liker dette
  15. Gresshopper

Likes mottatt:
    341
    Bonuspoeng:
    63
    Dere kan evt. sette opp varsling via en nettside som Wachete.

Schlandy liker dette
  16. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,088
    Bonuspoeng:
    183
    Da er det en Topas check in M tilgjengelig akkurat nå.

upload_2024-2-29_15-39-15.png

17. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,088
    Bonuspoeng:
    183
    Og solgt etter to minutter...

18. Gresshopper

Likes mottatt:
    341
    Bonuspoeng:
    63
    Kan som sagt bare advare mot de store aluminiums-koffertene. Min må nå sendes til reparasjon etter omtrent hver eneste flight.
    Ganske ubrukelig konsept.

19. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,088
    Bonuspoeng:
    183
    Da tror jeg du har vært uheldig. Jeg kjøpte en stor check in L i 2017 og har blitt lastet på og av i over 100 flighter nå uten behov for reparasjon.

20. Gresshopper

Likes mottatt:
    341
    Bonuspoeng:
    63
    Har den 3 låser eller 2? Jeg tror de med 3 var vesentlig bedre…

Del denne siden