Japan: Råd og tips (samletråd)

Tråd i 'Reisemål' startet av GinTonic, 21. des 2013.

  1. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Rett og slett en fantastisk by. Besøkt den 2 ganger, kan garantere det blir flere besøk :)
     
    Edvard liker dette
  2. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,443
    Likes mottatt:
    8,831
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg hadde høye forventninger til Tokyo, og de ble mer enn innfridd. 3 dager i byen var altfor lite.

    Var innom mange av plassene som er nevnt tidligere i tråden. Generelt holdt vi oss i nærheten av Yamanotelinjen, en sirkulær t-bane som går i ring rundt keiserpalasset og imperial park. Hele rundturen tar vel ca en 1t, så hvis du bommer på et stopp så...

    Var innom de vanlige turistplassene, men det føltes helt OK:
    - Asakusa, tempel stuff. Kult område å dasse rundt i selv om det var tidvis mye turister der

    - Shibuya, et slags times sq Tokyo-style

    - Akihabara, electronic city. Mye rare butikker som solgte det meste av elektronikk. Også hjem til et par "the Maid" restauranter. Only in Japan!

    - Takeshita street, mye rare klær og folk

    - Golden gai, 4 gater med knøttsmå barer og lav bebyggelse. En merkelig plass. Noen av barene hadde bare plass til 5 gjester.

    Generelt lett med taxi som tidligere påpekt. Fikk kun opp Uber Black. Forsøkte ikke det.

    Bodde på The Peninsula hotell i nærheten av Ginza, som er et slags 5th avenue i Tokyo. https://insideflyer.no/forums/threads/the-peninsula-tokyo.5401/

    Et av høydepunktene på turen var Robot Restaurant. Super opplevelse, selv om det bare var utlendinger der. Ikke gå der for maten, men for showet sin del. Går ikke an å forklare, det var bare helt hysterisk. Ta deg et par øl/drinker før du går der og gjør deg klar for "sensation overload". Ta gjerne med litt eldre barn, de digger det. Only in Japan!
    image.jpeg
     
    Last edited: 11. juni 2018
    Xflipper, drsyk, Insomnia4u and 3 others like this.
  3. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,131
    Likes mottatt:
    7,758
    Bonuspoeng:
    183
    Tusen takk til alle som deler tips her! Helt tydelig at jeg må komme meg til Japan i nær fremtid.
     
    Edvard liker dette
  4. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Japans historie glimrende forklart. Så slipper du å lese History of Japan.

     
    larsellara liker dette
  5. Sjefen1234

    Sjefen1234 Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    43
    Hei

    Skal til Tokyo i slutten av mars og ønsker tips om hotell 5 netter i Tokyo (har sett på Intercontinental ANA Tokyo) men tar gjerne imot tips om rimeligere hotell sentralt med mange bra restauranter i nærheten, er klar over at det er mange bydeler og at det blir reising med kollektivt uansett. men greit å være i nærheten av det viktigste.

    Ønsker også tips om bra restauranter man burde besøke, både dyre og rimeligere og de som gir deg den lokale opplevelsen.

    Har aldri vært i japan før og lurer også på om man burde ta en dag eller to i f.eks Osaka eller en annen by
     
  6. Waku

    Waku Medlem

    Innlegg:
    76
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Om du bor sentralt i noen av de store bydelen er det kun 1 tog unna det meste, så jeg ville ikke hengt meg så opp i hvilken bydel. Finn heller god pris på et godt hotell.

    For en japansk følelse ville jeg anbefalt ramen og izakaya. Kobe-beef / wagyu er jo alltid et must når man er i Japan.

    Om du skal reise utenfor Tokyo ville jeg heller dratt til et mindre sted. Å dra fra Tokyo til Osaka vil ikke gi så mange nye opplevelser. Dra heller steder som Nikko eller Kyoto. Eller finn et sted som har en japansk festival, alltid morsomt å få med seg.
     
    Sjefen1234 liker dette
  7. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Da vant gnieren i meg. Ble en natt på Ramm HibiyA 4 stjernes sentralt i forhold til transportmidler i Tokyo, til kun 988kr med frokost -160kr i form av award og trumf = 828kr for to personer=414kr per pers.
    Virkes som visum og vaksiner ikke er noe problem i Japan, men er det andre ting å tenke på.
     
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,524
    Bonuspoeng:
    293
    At de ikke vil innrømme at de ikke vet :)
     
    Fredrik81 liker dette
  9. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Viktig å nyte matkulturen. Japansk biff er et must! Narisawa anbefales på det sterkeste for de som er glad i mat! Husk å sitte klar til å reservere bord dagen de legges ut. Maks 25 stk per dag.
     
    Fredrik81 liker dette
  10. Shanker

    Shanker Medlem

    Innlegg:
    69
    Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg har 12 timer layover i Tokyo på fredag til lørdag, lander i 20-tiden, og har booket flyplasshotell på Haneda for enkelhets skyld. Har aldri vært i byen før, og har fått det for meg at det hadde vært gøy å se noe typisk Tokyo på de få kveldstimene jeg har til rådighet. Lar det seg gjøre å se f.eks Shibuya ( det er der det sinnsyke fotgjengerfeltet er, ikke sant?), eller blir det bare styr og stress?
     
  11. Fridtjof

    Fridtjof Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Da ville jeg heller dratt til Shinjuku. Shibuya er "best" i rushtiden, men det er jo folk der ellers også. Mitt inntrykk er at det er mer å se og gjøre i Shinjuku, hvis ikke fotgjengerfeltet er veldig viktig da.

    EDIT: 12 timer holder i massevis hvis du ikke trenger allverdens søvn.
     
    Shanker liker dette
  12. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,036
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    et raskt stopp på vei til Shinjuku er jo ganske greit å få til hvis man ønsker å se det :)

    Starbucks med bra utsikt over krysset over gata fra stasjonen. Stasjonene ligger jo rett ved hverandre..

    Andre steder det er verdt å ta en titt hvis du vil se galskap er jo feks akihabara.
     
    Shanker and Fridtjof like this.
  13. Omaniac

    Omaniac Aktivt Medlem

    Innlegg:
    343
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Haha, men for ordens skyld, vannet i Malaysia kan drikkes fra vasken.
     
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,901
    Likes mottatt:
    57,543
    Bonuspoeng:
    293
    Da er jeg i gang med å planlegge tre dager/to netter i Tokyo 28. til 30. mars.

    Jeg trenger hotelltips.. Ønsker å finne noe som ligger sentralt i forhold til liv og røre, mat og folk, og bane (ankommer NRT og avgang fra HND).
    Ønsker å betale maks 2500kr per natt, så The Pen og Ritz Carlton er nok dessverre ikke aktuelt denne gangen. (Neste tur skal kona være med, så da er det nok mer aktuelt!)

    Kan noen hjelpe meg i riktig retning?
     
  15. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Cerrulean Tower eller Hyatt Regency?
     
    holmen liker dette
  16. Sjefen1234

    Sjefen1234 Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    43
    Da er vi i byen samtidig, valgte Hilton Tokyo:)
     
  17. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,651
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293

    Vannmelon :) så hvorfor er det en pingvin på kortet?
     
  18. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,651
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    IMG_9019.JPG
    Da håper dere du hygger dere. Sitter i skrivende stund med morgenkaffen i loungen og venter på reservasjonstiden til den japanske frokosten :)

    PS, noe gikk litt galt ved valg av skål til fersk frukt
     
    Last edited: 17. febr 2017
    Sjefen1234 liker dette
  19. Sjefen1234

    Sjefen1234 Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    43
    Hvordan er hotellet?
     
  20. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,651
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg liker meg. Med shuttlebus eller 10 min å gå fra kaotiske Shinjuku med shopping og uteliv er det en bra plasering. Servicen er god og vennlig. Frokosten i 1 etg er grei, ikke fantastisk. Loungen hadde god mat på kvelden, men var ganske full. Sitter og tar morgenkaffen og ser på byutsikten nå og skal ned og spise den japanske frokosten om 10 min. Mitt ene klagepunkt er egentlig badet i suiten ( 66kvm stor) men du må lirke deg forbi døra inn til dusj/baderommet som ligger innenfor toalettet. Og det er såpass dårlig med lydisolering at en vekker den som sover på soverommet når en bruker badet.
     
    Sjefen1234 liker dette

Del denne siden