Japan: Råd og tips (samletråd)

Tråd i 'Reisemål' startet av GinTonic, 21. des 2013.

  1. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,385
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje denne tråden kunne flyttes til Japantråden, travelingalf?
     
    Darkcho liker dette
  2. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg skal også på en 11-dagers tur til Japan i juli. Den foreløpige planen er å bo i Shinjuku - er det et godt valg? I tillegg har vi tenkt å besøke Osaka og Kyoto. Ankommer Narita, men skal fly ut av landet fra KIX, etter alle solemerker.
     
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Shinjuku er et utmerket valg.
     
    Stuttfeiten liker dette
  4. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for det. Vi er også på gjerdet angående Okinawa eller Osaka/Kyoto. Ute etter litt "avslapping" også. Hva anbefales?
     
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Har ikke vært annet enn Tokyo og Hiroshima så jeg kan dessverre ikke gi noe tips på det.
     
  6. CCS87

    CCS87 Medlem

    Innlegg:
    79
    Likes mottatt:
    96
    Bonuspoeng:
    18
    Hvilken Sukiyabashi Jiro sikter du til? Den i Ginza eller den i Roppongi
     
  7. Fridtjof

    Fridtjof Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg hadde et par dager på Miyajima utenfor Hiroshima. Stille og rolig, kanskje litt dårlig restauranttilbud på kveldstid, men absolutt et sted man kan slappe av. Strand har de også, en liten dorsjetur fra "sentrum".
     
    henrikvd liker dette
  8. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    642
    Likes mottatt:
    2,933
    Bonuspoeng:
    93
    Hei, Skal ha 4 dager i Tokyo. Gleder meg stort. Har kun vært i Osaka tidligere. Stor opplevelse av annen kultur. Har ordnet med 3 netter på et rimeligere hot i Tokyo da de første dagene blir mye farting. SIste døgn ønsker jeg å slå på stortrommen. Hvor er beste sted å bo. Ser jeg kan få Ritz Carlton til 4000 med frokost. Hvor hvor du får bodd i høy skyskraper med utsikt til fuiji fjellet. Ser også på Four Seasons og Conrad. Flott om det er noen på dette forum som har bodd på flere av de beste hot i Tokyo. Hvilket er best? Elsker bra spa, fet bar med god skyline utsikt. Ser for meg at siste døgn i Tokyo bare blir å nyte hotellet i en flott verdensby. Bud Max 5 til 6000 PS Park hyatt som er berømt er jo en del år gammelt, slitent ?
     
    Last edited: 25. mars 2017
  9. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Det er jo skrevet mye om Japan, samt Tokyo her inne på forumet etterhvert så sjekk Japan tråden....i det sjiktet du er ute etter her tror jeg The Peninsula ikke vil skuffe deg. De har en strøken bar i toppetasjen (Peter), samt et spa/svømmebasseng område som er helt i toppsjiktet. Her får du rom med frokost til 60-70.000 yen per natt (og oppover) hvis du er ute i god tid. Jeg har ikke bodd på de andre du nevner, men jeg gjorde MYE research før jeg endte med å bo på The Pen....meget bra!
     
    phileas liker dette
  10. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
  11. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Japan railpass. Kan brukes på alle tog unntatt de raskeste.
     
  13. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Hva koster det (ish), og er det verdt det for et opphold på ni dager? Vurderer om jeg skal fly til Osaka fra Tokyo, eller ta toget.
     
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg må innrømme at jeg husker ikke prisen. Men vi reiste t/r Tokyo - Hiroshima, og passet var så mye billigere at det var ikke snakk om å kjøpe enkeltbillett, og vi brukte det også for reiser innen Tokyo.
    http://www.japanspesialisten.no/japan-rail-pass/
     
    KristianR liker dette
  15. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Har sjekket litt rundt, og tror faktisk det blir billigere å fly til Osaka fra Tokyo (50 euro med ANA), og betale for toget tur/retur Osaka-Kyoto.
     
    RoadKing liker dette
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Absolutt, men ta i betraktning at du får ikke sett mye av landet. Vi opplevde det som en flott opplevelse å betrakte Japan fra toget.
    Flyr man, sparer man dessuten mye tid.
    Det blir en avveining.
     
  17. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det blir nok en avveining som du skriver. Men ettersom jeg har få dager i landet tror jeg at jeg lander på å fly fra Tokyo til Osaka. Kommer ikke til Tokyo før seeent den 10. juli, og flyr ut av landet igjen fra Osaka den 19. Tenker derfor det kanskje er greit å fly til Osaka på kvelden den 15. Får vel sett litt på toget fra Osaka til Kyoto, om ikke annet :)
     
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    He, he, "få" og "få" fru blom.
    Vi reiste fra Norge 22/12 og var hjemme i stua igjen 28/12. Men vi var på turbo tur :).
     
  19. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Joda, alt er relativt :p Tenker vel "få", tatt i betraktning av at dette er sommerferien min. Det er i alle fall ikke flere dager enn man trenger for å få med seg både Tokyo, Osaka og Kyoto :)
     
    RoadKing liker dette
  20. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,385
    Bonuspoeng:
    293
    Monorail rett fra Haneda er rask og med enkel overgang til Yamanotelinjen. Hopp av i Shibuya og se krysset og nyt stresset med enorme menneskemengder.
    Derfra kan du ta toget til Harajuku eller Shinjuku. Harajuku har parken med et flott tempel og Norsk kaffe på fuglen. Mens Shinjuku har Golden Gai og enda mere kaos. Og så er det på tide å reise mot flyplassen ;)

    Edit: Bommet på tiden, trodde du hadde en natt.
     
    Last edited: 03. april 2017

Del denne siden