The Peninsula, Tokyo

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av CrotchRocket, 25. april 2016.

  1. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,443
    Likes mottatt:
    8,831
    Bonuspoeng:
    183
    Tokyo har mange flotte hotell. Dette er en rapport fra et 3-dagers opphold på ett av dem: The Peninsula, også bare kalt "the pen".

    image.jpeg

    Planleggingsdager på skolen mandag og tirsdag, samt et eller annet SAS kampanjetilbud, ga oss mulighet for en utvidet helgetur til Tokyo. Oss er i denne sammenheng undertegnede og min sønn (10). En real guttetur mao., mor måtte på jobb i helgen. Ikke for det, hun hadde neppe orket 10-11t hver vei bare for en helg uansett.

    Selve Tokyo turen blir, disclaimer: kanskje, dekket i en annen rapport. Denne fokuserer på The Pen.

    image.jpeg

    Den vanligste måten å ankomme et Peninsula hotel er med car service i en av deres "peninsula green" Rolls-Royce'er. Leste et sted at de faktisk har varemerkebeskyttet den grønnfargen. De har også en flåte med BMW 740, men er du skikkelig kakse så ankommer du via Seven Seas - Pacific aviation lounge. Jada, helidekk på taket, må vite.

    image.jpeg
    # en eldre RR, i peninsula green, henslengt utenfor.

    image.jpeg
    # inngang til 'loungen' på taket.

    Vi, derimot, ankom til fots fra Tokyo station. Ikke helt slik man skal gjøre det, men en 15m spasertur gikk veldig greit selv med jetlag og koffert på slep.

    I det du kommer inn den pageboy/pagegirl-i-hvit uniform-opererte svingdøren blir du møtt av dette synet:

    image.jpeg

    Til høyre og venstre er The Lobby Café. Resepsjonen skjuler seg til venstre bak i bildet. Ikke en veldig fremtredende posisjon. Her er det lysekronen og kunstverket "drage som ligger over universet" som skal fremheves. Jeg syns det var meget forseggjort. Noen syns det blir overveldende og rotete med mye mennesker, særlig i helgene og når det serveres den klassiske afternoon tea i lobbyen. Bare en vanesak, jeg satte mer og mer pris på litt liv og røre enn å bli møtt av en steril front-desk.

    Ikke så mye å si om i innsjekk. Uvanlig høflige , etter nordisk standard, og ydmyke, japanere ønsket velkommen og utleverte nøkkelkort til et deluxe room. Upgrade til park view room ble tilbudt etter litt subtil manipulering fra min side. Følte jeg hadde vunnet, helt til det ble forklart at det var et røykerom og, sir, du hadde jo bedt om non-smoking. Rykk tilbake til start. Ofrer litt utsikt for å slippe å kjenne lukten av havannasigarene til forrige gjest(er).

    Størrelsen på et deluxe room var mer enn godkjent. Mulig jeg var farget av et nylig NYC opphold. Rom i NYC er ikke kjent for å være store, ikke i midtown på det hotellet jeg bodde den gang ihvertfall. Men her, her var det andre boller. Tror ikke jeg tar hardt i hvis jeg sier at sminke/walk-in closet/bagasjerommet var større enn rommet i NYC:

    image.jpeg
    # Trenger du en grunn til å overbevise "mor" om å bli med til Tokyo er rom som dette et godt argument.

    Etter en lang flytur er det ofte badet og toalettet man sjekker ut først. Igjen imponerer størrelsen, sa brura. Her var det både his&her's vasker, svært dusjkabinett og et gedigent badekar.

    image.jpeg

    Men, det som slo meg mest var toalettet. Hadde på den tid ikke vært særlig lenge i Japan, og det var også min første gang i landet. Har jo hørt mye rart om japanere, som bl.a "used panties"-automater, men dette toalettet gjorde dagen min:

    image.jpeg
    # fjernstyrt toalett. Only in Japan!

    Skal ikke gå i detalj om de forskjellige knappene #gottatrythemall. PM for detaljer..haha

    Selve rommet bestod av en king size seng og en stor stue med gulv til tak vinduer. Igjen, veldig romslig, og i yen ... nei, la oss ikke snakke pris.

    image.jpeg
    # Legg merke til stor, moderne TV og Wii U courtesy of housekeeping

    image.jpeg
    ## Nespresso er så 2010, en LavAzza må det være.

    Sånn underbevisst var turen delvis en bursdagspresang til meg selv. Er vel kommet i den alder at man må fikse det selv om man ønsker seg noe. Hyggelig at The Peninsula hadde fått det med seg, ikke vet jeg hvordan, men klart de hadde jo passet mitt ved innsjekk:

    image.jpeg

    Ikke alle hotell i Tokyo har svømmebasseng. The Pen hadde selvsagt det. Man reiser ikke på guttetur uten. Bassenget er en del av The Spa @ Peninsula, som er en ganske omfattende affære. Jeg fikk ikke forsøkt alt, men bassenget, og utsikten fra 6. etg hvor bassenget var, måtte forsøkes. For å gjøre en lang historie kort, de hadde alt du behøvde. Badstue, egen lap-pool m timer, gym, svææær jaccuzzi m utsikt og en staff/guest ratio på 3:1. Drikkevann, badehette og svømmebriller var inkludert.

    image.jpeg
    ## halvdårlig selfie m/ pool.

    image.jpeg
    ## the pool m/ utsiktsjacuzzi.

    image.jpeg
    ## Utsikt fra bassengområdet, park view. Parken det er snakk om er den såkalte Imperial park der keiseren bor.

    Ved høyt belegg på hotellet, typisk bryllupshelger som det var denne helgen, benyttes Peter, the restaurant & bar, i 24 etg som frokostbuffet for å avlaste tidligere nevnte The Lobby Café. Det var helt greit for meg da det ga en grunn til å besøke denne plassen som ligger helt på toppen av hotellet. Noen lesere har kanskje vært på Felix øverst i The Pen, Hong Kong. Dette er litt samme greia, men hadde ikke den kule Phillipe Starck designete champagnebaren som på The Felix, da. Men champagne hadde de, the Peninsula cuveé (les, private label Deutz brut), selv til frokost som seg hør og bør anstendige plasser:

    image.jpeg


    ** poster fra en halvdårlig Wifi på NRT-CPH. Får se om coverage bedrer seg. Hvis ikke må det fullføres ved ankomst CPH om noen timer**

    ** landet. Skal lage en del 2. Ble ikke helt ferdig **
     
    Last edited: 25. april 2016
    Thomas123, Petter B-C, Are and 22 others like this.
  2. frankling

    frankling EBG, OW Sapphire, BWD, CCG, HHD, klokker, Caffè

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Bra lesning! Fikk du noen erfaringer i forhold til ANA Vs United lounges på Narita?
     
  3. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Relativt like lounger. Skjer ikke noe nevneverdig i noen av de. ANA har litt sushi og bedre øl, ellers mye det samme.

    First loungene til ANA er selvsagt hakket vassere.
     
    frankling liker dette
  4. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,443
    Likes mottatt:
    8,831
    Bonuspoeng:
    183
    Gikk rett i ANALoungen da jeg har ekstremt dårlig erfaring med United red carpet club fra SFO. Mulig NRT er bedre, men det fikk jeg ikke forsøkt.

    ANA var fin den. Stille og rolig, lite folk. God hvitvin.
     
    frankling liker dette
  5. Storemann

    Storemann Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Dette var noe annet enn det rommet(bøttekott) jeg hadde i New york sist ja. Peninsula står definitivt på listen over hotell som må besøkes, uavhengig av hvilken by det blir:D
     
  6. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,443
    Likes mottatt:
    8,831
    Bonuspoeng:
    183
    En annen grunn til at The Pen ble valgt var deres fokus på å også ivareta de minste gjestene. Det var egne slippers og badekåpe i barnestørrelse, samt et eget velkomstkit for barn.

    image.jpeg
    ## aktivitetshefte og eget velkomstbrev for kids

    Vi var også booket på "the Pokémon" package. Det var et 1-2t program som involverte stasjoner rundt omkring på hele hotellet. 10 stk spesialdesignede ipads var "gjemt" i de forskjellige etasjene. Her måtte man løse gåter og involvere/snakke med de forskjellige personalgruppene hos front-desk, pageboy, restauranter og spa-avdelingen. Det hele ble avsluttet med en "hemmelighet" som jeg ikke skal røpe her i tilfelle noen andre vil forsøke opplegget. Passer nok best for barn 8-10 år. Må beherske engelsk.

    image.jpeg

    Slenger inn noen flere bilder av rommet:

    image.jpeg
    ## sett fra inngangsdøren. Garderobe/sminkerom til venstre og bad til høyre. Lenger inn ser man sengen og stuen.

    Alt fra gardiner til lys, aircon og underholdning i rommet ble styrt fra en egen "command central". Her var det klassisk en knapp, en funksjon. Litt som gamle Saab og Volvo. Ikke noe multi-funksjons iDrive der i gården.
    image.jpeg

    I tillegg var det et utall styrepaneler rundt i alle rom. Vindstyrke, utetemperatur? You've got it:
    image.jpeg

    Den obligatoriske nail-dryer var selvsagt på plass. Nok et argument for å ta med "mor"
    image.jpeg

    Hotellet har også en stor mengde kunstinstallasjoner som bl.a den tidligere nevnte "drage over univers" og "the void". Sistnevnte var en installasjon som strak seg over neste hele hotellets høyde, i nærheten av heisene. Ganske kule greier, men vanskelig å ta bilde av.

    image.jpeg

    ## The void går fra 8-24 etg.
     
    Petter B-C, Kjakan, SASDC8 and 2 others like this.
  7. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,443
    Likes mottatt:
    8,831
    Bonuspoeng:
    183
    Oppsummert:

    3 dager gikk altfor fort. Vi kunne fint klart oss med å bare utforske alle detaljene på hotellet, ikke gå ut. Men, vi hadde jo en storby å rekke over også.

    The Peninsula, Tokyo rocker båten. Vi vil svært gjerne tilbake. Både til hotellet og Tokyo by.

    Det koster selvsagt litt mer enn Clarion Xpress, men har gitt oss minner for livet. Sånn velger jeg å se på det. Er det ikke noe som heter kognitiv dissonans, eller noe slikt?

    Så, for de som har fått Yen på skatten, kjør på!

    image.jpeg
     
    Last edited: 25. april 2016
    Petter B-C, Kjakan, GinTonic and 8 others like this.
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,524
    Bonuspoeng:
    293
    Super oppsummering! :)
     
  9. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Har man ikke vært i Tokyo by (som denna karen...) så freistes det virkelig med en tur etter å lest reisebrevet....om ikke bare for å bo på The Pen! Bare toalettene kan jo utforskes i flere timer, og på knapper/funskjoner ser det ut som de går de sør-koreanske en høy gang:)
    Takk for artig lesning...har fått yen på skatten btw, så tur til tokyo kan planlegges!
     
  10. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,443
    Likes mottatt:
    8,831
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for det.

    LH F til Tokyo må da være mulig å få til en gang
     
  11. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Been there -done that...i tillegg til Hyatt ( ikke Park men Grand-vel verdt et besøk ) :D:D
     
    CrotchRocket liker dette
  12. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Peninsula er min klare favoritt når det gjelder hotellkjeder, selv om jeg bare har bodd på 30% av hotellene deres (3 altså) ;)

    Alle leverte top service i alle fall ledd, og Pen Shanghai var en teknofreaks drøm. For meg er RR transfer obligatorisk, så lenge de har Phantom i bilparken.

    Kanskje vi må vurdere Pen HKG når vi skal på MR i november? ;)
     
  13. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,443
    Likes mottatt:
    8,831
    Bonuspoeng:
    183
    RR transfer var 68.000 JPY og N'EX (tog) var 2.000 JPY, så det ble ikke det denne gang.

    Rimeligere fra HKG, da.
     
    SASDC8 liker dette
  14. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Det er så deilig å være i Japan for man får alltid penger i Yen!
    Supert reisebrev og igjen noe nytt på listen min over ting jeg bør få med meg.
     

Del denne siden