Nydelig takk. Keiku Airport Line er også et godt tips! Sjekket Royal Park på flyplassen. Er like fult på datoen som det meste ellers, sikkert mye å gjøre med at det er en lørdag og jeg er sent ute.. Topp stemning. Gleder meg til å lese - post/svar her /send meg en meld når du har skrevet det - så er jeg helt sikker på å ikke gå glipp av det!
Er det noen her som tilfeldigvis har erfaring med å bruke IC-kort på buss i Oita/Beppu-området? De aksepterer etter sigende det lokale IC-kortet, og i teorien så går jo det overens med Pasmo/Suica, men har litt blandet erfaring med hvor bra det funker i praksis...
Om jeg ikke får endret ruten min har jeg en kveld i haneda før jeg reise videre neste morgen. Monorail og kapsel hotell er nytt for meg. Hvordan er kapsel hotell? jeg vil ha det enklest mulig før jeg reiser videre. er det noe man kan oppleve når man anokmmer ca halv 5 og ikke har så mye tid? et sted nær flyplassen med litt god mat kanskje?
Nei, lurar på litt det samme i Sasebo/Nagasaki område samt om det faktisk funkar på 7eleven etc. Finner vel ut om nokre veker….
Skal til Japan for første gang neste sommer, og har lagt inn en uke i Tokyo. Men det kommer til å bli litt varmt, så kunne tenkt oss litt strandliv uten millionby også. Er det noen av dere som vet om noen fine litt mindre byer med strender og iallefall litt hotellutvalg, eller må man til Okinawa for å finne slikt? Har slitt litt med å finne noe som helst på en av hovedøyene.
Det er litt strendar også i Nagasaki, du kan google for alternativ. Er nok ingen beach resorts, trur eg. Mogleg det er onzen. Her er eit eksempel, Nagasaki har masse hotell, triveleg by, god mat. Kjempebra atombombe museum og mykje billigare enn Tokyo. Eksempel: https://www.kyushuandtokyo.org/spot_198/
Kunn budd i kapsel hotell 1gong i Vietnam, var OK men altfor varmt. Hadde heller valgt vanlig hotell neste gang. Kjem litt ann på når du skal vidare neste dag, men landar du halv 5 har du fint tid til litt mat og drikke. Siste 3gangene eg har reist inn til Japan er eg ute på under 30minutt. Finn ein lokasjon langs mono railen, endestasjonen er det diverse vertfall. Eventuelt Keiku Airport Line. Innsjekk på flyplass i Japan er veldig effektivt. Finn deg ein plass med Yakitori, Yakinuku eller Sushi.
Hva er "Yakitori, Yakinuku" ? Dra dropper jeg kapsel hotell og leier vanlig rom. Da får jeg vurdere å hoppe på den og ta et tilfeldig sted da
Spennende, takk for tips. Høres egentlig litt digg ut med denne pausen i Japan nå og en kort første visitt.
Har noen erfaring med transfer fra int til dom på Haneda post Covid? Har ANA First noe ground "guide" ved ankomst Haneda? Jeg har 2 timer connection fra ANA First til ANA domestic og lurer på om det holder i post Covid...
Ja, du er ute på under 30minutt. Det er maks det har tatt for min del på 3innreiser nå. Men ha klar Visit Japan Web med åpen QR kode når du går av flyet + immigration QR kode + customs QR kode. Men fyll også ut papira, når me skulle vise QR koden for customs nå sist ville han heller ha papir versjonen. Har opplevd 1gang at covid QR kode faktisk ikkje blir sjekka dei ser kun appen er OK. Så er der 10min ish over til domestic terminal med shuttle bus, sjekke inn på nytt er supereffektivt. Flyr du biz eller har gull så er det egen «Suite» innsjekk for *A gold + biz på domestic terminal. Var ingen ankomst service med ANA F når me kom nå, har kun opplevd med LH før pandemien.
Har hatt trøbbel med Pasmo på trikk i Nagasaki, men det begynner jo å bli noen år siden Miyajima utenfor Hiroshima har fine strender. Plenty hotell på fastlandet og noen på øya. Koselig plass.[/QUOTE]
Jeg hadde følge fra ankomst til flytoget en gang med ANA F. For tiden får jo alle den servicen, i og med at de følger folk rundt på flyplassen/ til riktig område osv. Min erfaringer også at dette går effektivt.
Utenfor Tokyo vil jeg foreslå overnatting i Fujisawa og Kamakura og besøke strender på Enoshima og Kamakura. Enoshima linje forbinder flere steder mellom Fujisawa, Enoshima og Kamakura. Eller rett og slett dagstur til Miura strand. Alle disse stedene er under to timer fra Tokyo uavhengig av hvor i Tokyo man reiser fra. Men personlig foretrekker jeg områder mellom Kamakura og Fujisawa. Men generelt er det flere badesteder i Shonan-regionen. Det er et populært område for Tokyo-innbyggere om sommeren
@bunit Frå eg gikk av flyet til eg satt i loungen på domestic ca 45-50minutt. Har då visst QR kode for «quarantine» immigrasjon med QR kode. Henta bagasjen, ny QR kode for customs men det er nesten meir effektiv med papirlappen. Shuttlebus til T2 via T1, innsjekk på *A gold innsjekk som har egen security på T2.
Har transfer for første gang på Haneda den 20/12 . Kommer inn med TG 682 kl. 06.55 i biz , og skal videre med NH 211 i First til London kl. 09.25 Hvordan er ground service på Haneda ?
Du kan vertfall få deg Eggs Benedict til frukost i Suite loungen. Så er det uansett masse personale som møter alle som går av flyet for og geleide mot immigrasjon eller transit.