Det er nesten umulig å anbefale… Hva slgas mat ønsker du å spise? Jeg personlig vanker mer på Ikebukuro i nordvest Tokyo enn andre bydeler. Bor du på den kanten har jeg et par gode ramensjapper å anbefale. Alternativt bruk Tabelog og søke selv.
Der var jeg forrige gang - kan fort friste til gjentakelse! Jeg leste faktisk om den kåringen i Time Out magazine før i dag, og var ikke i den bydelen ved forrige besøk. Absolutt et godt tips - tusen takk! Jeg må definitivt ha et måltid ramen, så tar gjerne i mot tips til ramensjapper. Jeg skal bo i Shinjuku, men er vel bare ti min på Yamanote til Ikebukuro Et tips til god sushirestaurant hadde også vært topp!
Jeg spiser gjerne på Mutekiya(無敵家) - https://www.mutekiya.com/ og Kikanbo(鬼金棒) - https://kikanbo.co.jp/ Begge ramen-sjappene serverer gode og smakfulle ramen. De serverer også "tsukemen"(つけ麺), dvs. nudler og suppe serveres hver for seg. Da dippes nudler i suppa først, så spiser man. Men ramen er absolutt foretrukket i januar siden det er kaldt.
Er du glad i øl og japansk pubmat så kan jeg anbefale Kazenori Merry. Vi var strålende fornøyd med begge deler pluss at det var veldig hyggelige folk som jobbet der da vi var innom for tre år siden. Lurte litt på hvor det var da vi lette etter det fordi det var i andre etasje langs en svalgang, men burde være forholdsvis greit å finne med Google Maps uansett.
Dette var supert, me skal au bu i Sjinjuku (Kimpton) i November. Tenkte kanskje fine dining ein kveld, har folk tips her?
Noen som vet om vaksinekrav på tre doser også gjelder for barn på 12 og oppover? Etter det jeg har funnet så langt virker det ikke som noen unntak, men normalt så anses jo så mange doser ikke relevant for barn
Liker at Japan har lagt seg på grensen der barn er under 18 år og ikke 12 som andre steder har brukt/diskutert
Anbefaler en gate nær "Shunjuku Station". Mye bra mat. "Landmark alleyway featuring a selection of food stalls for simple fare & alcoholic drinks."
God morgen! då ser det ut som det blir en liten oval uke i Tokyo i slutten av januar. sist vi var der i 2019 så kjørte vi "wifi"-pukk til å holde oss ajour med omverden. Tenkte vi skulle teste e-sim denne gang. Noen med tips til leverandør alt. vervekode eller liknende ? Tips på oppdaterte dagsutflukter, guidet turer osv tas emot med varme! /M
Jeg har brukt Airalo i Nord-, Latin-Amerika og Asia tidligere og er meget fornøyd. Vervekoden er DAVID5666
Er det nokon som har tips til korleis ein kan få booka fine dining * restaurantar i Tokyo? Har prøvd TEN concierge via DNB men liten suksess. Concierge på Kimpton Shinjuku har også prøvd. Amex platinum er vel bare og gløyme? Der finns jo ingen ekte concierge?
Det er vel japanere som betjener Concierge service på Kimpton Shinjuku? Gav de noen begrunnelser? Jeg vet at det finnes japanske restauranter som ikke tar i mot bestillinger fra utlendinger/turister fordi de ofte ikke gir beskjed når de ikke dukker opp, men jeg har aldri hørt at det er noe problem hvis japanere ringer og booker bord.
Korrekt, ja bare at det var fullbooka på våre datoar(12-16November). Den eine restauranten som vi også såg på, så tok dei ikkje telefonen…. (Den restaurant) Men har fått tips om masse annet bra. Men hadde håp om litt fine dining *
Har en stopover i Tokyo 19 nov. kl. 17:25 og flyet går videre kl. 09:25 så har en lørdagskveld/natt. Reiser alene. Noen forslag for å benytte disse timene best mulig? Gjerne et forslag til et hotell nærme/på flyplassen også.
Flyr du fra Haneda finner du et område du liker ved monorailen og velger hotell ut fra plassering rett ved monorailen. Du har vel lounge så frokost og dusj der og kapsel hotell. Også har du gå avstand til området du vil besøke på kvelden.
HND. Reiser fra samme videre. Liten forglemmelse å nevne det ja Noe forslag til bra område? Kunne tenke meg et sted hvor det er barer, skybars, god mat og artige ting å se på en kveld. Ser at monorailen bruker 18 minutter fra Hamamatsucho til T3. Det er superdigg! Hamamatsucho Tennozu Isle Oi Keibajo Mae Ryutsu Center Showajima Seibijo Tenkubashi Haneda Airport Terminal 3 Skulle vel vært litt tidligere ute også, ikke så mye overnattingsteder å oppdrive igjen på Hotels.com i hvert fall ved Monorailen. Har hørt at man måtte være tidlig ute, men hadde ikke tenkt at du skulle være så utplukka.
2andre alternativ: 1.Bu på hotellet på flyplassen Royal Park, da kan du bare stikke dit når du er ferdig i byen. Så enkelt neste dag. 2.Ta Keiku Airport Line til f.eks Shimbashi, ca ~30min litt lenger enn MonoRailen men ikkje mykje! Hugse ikkje alle toga går heilt til Shimbashi. Eventuelt andre stopp langs Keiku Airport Line. Me budde på Royal Park Hotel, Iconic Tokyo Shiodome. Det ligg meir eller mindre på stasjonen.
Ville vertfall tatt turen ut til Fujiyoshida, fint om det er klarvær dog slik at du får sett Fuji. Ca 1t40min med buss fra Shinjuku, lenger fra andre plassar i Tokyo. Ellers er det latterleg masse og finne på i Tokyo. Skal ha 3-4dagar her nå. Holder på med reisebrev, kanskje får du litt inspirasjon der