Langt å gå til loungen ? Kona har lyst på "golfbil ". Joda, hun er hofteopert , men på multetur ville hun.... Synes det er litt flaut . Hadde det vært for fem år siden , og eco ( tatt bussen ), hadde jeg bestilt assistanse , prøver jeg å forklare. ( hun følger ikke med på forumet ! )
Det kjem jo ann på slags gate du kjem inn, men loungen er sentralt plassert i terminalen. Men ikkje opplevd så veldig store avstandane på HND, men klart eg har kun hatt innreise/utreise samt transit til/fra domestic med mine 4japan besøk i høst ikkje international transfer. Fekk forøvrig ingen golfbil eller øvrig service ved ankomst eller avreise med ANA F. Men no blir ein jo slusa av masse folk med ankomst(innreise) uansett for og vise diverse QR kodar.
Med NH F til NH F i februar så var det et godt stykke å gå fra flyet, men da var det lagt opp til Covid-labyrint. Ved avgang så var gate bare et steinkast unna loungen, både til LHR og LAX.
Hei. Hva er beste praksis angående simkort/datatilgang i Japan nå? Sist jeg var der leide jeg en slags bærbar ruter jeg hadde i sekken men regner med fremskritt er blitt gjort?
Airalo her følgende esim: 1GB / 7 dager / $4.50 2GB /15 dager / $6.50 3GB / 30 dager / $8.50 5GB / 30 dager / $11.50 10GB / 30 dager / $18 20GB / 30 dager / $26 Bruk gjerne koden JORGEN0129 eller denne linken https://ref.airalo.com/Zz21 så vi begge får $3 i rabatt.
driver og prepper for tur nå og mellomlanding neste helg i Japan. siden jeg ikke har 3 doser må jeg ha en negativ test, men stemmer det at Japan krever PCR test og at hurtigtest ikke er godkjent? Jeg kjenner ikke igjen noe annet enn PCR under..
Vil bare takke for tips og her er en mini-rapport: Landet på HND 17:25 og hadde en 16 timers stayover. Har tre vaksiner og det gikk knirkefritt å komme inni Japan ved å fylle ut all dokumentasjon på ‘Visit Japan Web’ i forkant: https://www.vjw.digital.go.jp/ Når jeg landet på HND dro jeg til butikken Mobile center/Telecome square hvor jeg leide en Wifibox for å ha internett. Du henter den på terminalen ved ankomst og kan levere ved avreise når man drar igjen. Fungerer både som Internett og powerbank så det var digg. Deretter tok jeg Monorailen til Hamamatsucho hvor jeg sjekket inn på et kapsell hotell rett ved stasjonen og fikk lagt fra meg bag’n. Tok Oedo line til Shinjuku hvor jeg gikk litt rundt. Turen innom Golden gai for å sjekke ut de små barene og et random sushi sted. Deretter toget/banen videre til Roppongi hvor jeg gikk rundt og fant en sted for å spise Ramen. Siste etappe ble taxi hjem for å sove noen timer frem til jeg tok monorailen tilbake til flyplassen for å være på loungen noen timer før avreise. Var 10-15 stk foran meg i køen for å dusje så det ble ikke mulig før LHR. Fint å få testet stemningen i Tokyo 5-7 timer. Det ga helt klart mersmak for å reise tilbake på en lenger tur!
Samme opplevelse på Narita i dag. Hadde klar den blå skjermen frå Visit Japan Web og blei dermed slusa gjennom ein eigen del som hoppa over mange greier som andre måtte gjennom. Sidan vi fekk utlevert både imnigrasjonspapir og tollpapir på flyet så hadde eg dette med og det blei tatt godt imot begge plassar sjøl om qrkode også var mogleg. Tippar eg brukte maks 10 min frå flydøra til eg var ute av terminalen. Ingen kø noken plass.
Det med kø kan være veldig tilfeldig om det var flere fly som lander rett før eller ikke. På Haneda for 10 dager siden måtte jeg bruke 30 min. på å komme ut av terminalen fordi et fly fra USA og et fly fra Sør Korea landet før meg.
ObsObs! Kina åpnar opp men ikkje fly via Kina eller HKG til Japan. Då må du ta test ved landing, viss positiv 7dagar i karantene. https://english.kyodonews.net/news/...-china-kishida.html?phrase=Covid+&words=COVID
Business Class Pre-order Meal Service | Service & Info [International] | ANA First Class Pre-order Meal Service | Service & Info [International] | ANA i F og C kan du bestille på noen ruter. Legg merke til at i F har det godt med mat fra begge menyene. Forhåndsbestiller du en meny er du låst til den.
Hvis jeg skjønner det riktig må jeg har fylt ut Visit Japan Web og ha "blå" godkjent side der for fremvisning. Imigrasjon og toll skjema fylles ut på flyet. Hvis en ikke har engelsk bekreftelse fra helsenorge med 3 vaksiner må en ha en fersk PCR max 72 timer før avreise. Er det noe meg jeg må tenke på før 24 plutselige timer i Japan til uken?
Immigrasjon og toll-skjema kan også fylles ut på nett. Du får tre QR-koder etter å ha gått gjennom hele mølla på Visit Japan. Riktig. EU-sertifikat som viser 3/3 eller fersk test, hvor PCR nok er det mest aktuelle for reisende fra Norge: https://www.mhlw.go.jp/stf/covid-19/border_test.html God tur!