betalt artikkel. Men forstår det er positive nyheter også da for meg som har mellomlanding 1 døgn i Japan i Desember. Men hva gjør jeg som kun har to vaksiner og ikke er keen på å ta nr 3?
Glede! Synd SAS ikke flyr dit tidligst Mars 23', hadde fristet med en MR kombinert med ett par dager i Japan
https://www.japantimes.co.jp/news/2022/09/23/national/kishida-japan-border-opening/ @mariusberg89 viss du ikkje vil ta vaksine 3 så får du ta kostnaden med ein negativ covid test? Tourists will need to be vaccinated three times or submit a negative COVID-19 test result ahead of their trip, Kyodo News reported, citing government sources.
Det har ikkje komi offisielle reglar på Mofa sine sider enda. Men ja anten 3doser covid vaksine eller negativ test. Så skal det slik det står opnast opp for alle land som var visumfrie før pandemien. Men som sagt må vente på Mofa for 100% vite reglementet. Må nok fortsatt bruke MySOS appen, ville eg tru. (Lastar opp kor du skal bu, fly du kjem og reiser med, vaksinebevis etc) Tourists will need to be vaccinated three times or submit a negative COVID-19 test result ahead of their trip, Kyodo News reported, citing government sources.
Ikke hvis man ikke vil ha i seg unødvendige vaksiner.. Da tar jeg en negativ test, værre er det ikke da. Gidder ikke dytte i meg unødvendige vaksiner.
Da blir det tur med ANA F til Tokyo i januar og luksusproblemet med å velge hotell oppstår. Jeg er glad i club/lounge og vurderer IC ANA eller Hilton Tokyo for en weekend. Er IHG Ambassador og Hilton Gold om det har betydning for anbefaling. Leser gode reviews av begge. Noen sier det er overfylt på Hilton, andre at IC ANA er litt slitent. Noen som vil dele erfaringer? Er kanskje ikke så mange som har vært der nylig, men mener å sett et par innlegg
ANA har en fin oversikt over alle flightene deres og status for de mtp. Covid etc. Temporarily Suspend Service on Select Routes Due to the Novel Coronavirus (COVID-19) | ANA (anahd.co.jp) Men er det noen som vet hvor ofte den oppdateres, eventuelt funnet et mønster? Siste oppdatering er 21.sept. Jeg venter på en go eller no-go for NRT-HNL flighter som er i Januar, samtlige er merket med "*" som tilsier "Adjusting" uten noen ytterligere forklaring.
Det er offisielt, frå 11.Oktober. 90 dager opphold med Norsk pass, som før pandemien! https://www.mofa.go.jp/j_info/visit...8GDsqRX0ngBY9vRZrjvqcymUXlGgMLhadIYB4phwgEIVI Det vil vere krav om trippel vaksine eller negativ test.
Det er ikkje oppdaterte reglar enda, vertfall ikkje på engelsk. Men per i dag, viss foreldre er trippel vaksinert så ingen test på barn. Viss foreldre ikkje er vaksinert må også barn ha negativ test. Eg tippar det blir sånn fortsatt.
@Lars J Barn under 18 som er i følge med voksen som er trippel vaksinert treng da ikkje vere vaksinert eller ha test. Barn under 12 kan registrerast under den foresatte sin MySOS app. Då vil eg tru at skjermen blir blå. Barn over 12 må anten ha MySOS app på egen telefon, eller så må websida brukast. Usikker på korleis det blir då om du får bruke fast track eller ikkje. Det er ingenting som tyder på at dei kjem endringar på bruk av denne appen ved innreise, men alt var veldig effektiv i går og det var venting på bagasje som gjorde at eg ikkje kom ut av flyplassen før. NB! Dei spurte etter arrival card som også var før pandemien, dette vart ikkje delt ut på flyet. Ein må også fylle ut tollklareringskjema som før, dette vart delt ut på flyet. Det finns og ein egen tollklareringsapp. Kilde til covid reglar, under Q&A er det mykje bra info. https://www.mhlw.go.jp/stf/covid-19/bordercontrol.html
Sorry om dette blir feil tråd. Men jeg har en tur med ANA i desember, hadde originalt bestilt fra London men så endret jeg til frankfurt da jeg mener jeg har lest her inne at "the room" ble tilgjenglig på den ruten. Men ser nå ut som at de har endret flytypen da jeg har måttet velge sete på nytt og ikke ser samme setup. Må man via london nå?
I høst har også noen av ukedagene til/fra LHR blitt nedgradert til 787 uten F Men det er en begrenset periode, med mindre ANA velger å forlenge det.