Vurderer Japan helga 29. september - 1. oktober 2023 med noen dager ekstra i hver ende. Men hvordan er det med SAS bonus billetter? Eller må er det Star Alliance søk jeg må satse på her? Eller er det å kjøpe billetter...?
Ikke mye sas bonus å hente dessverre. Det meste er plukket allerede. Siste jeg finner er i starten av september. Veldig få seter i biz. Star alliance er nok "enklere" å finne.
Ville fylt in MySOS meir enn nokon timar før avreise, du kan fylle ut 14dagar før. Men endrar du flyet inn må du registrere på nytt. Hugs å ha batteri på telefonen, dei går inn appen for og registrere QR koden. Eg ville registrert 3-5dagar før.
Var der forrige mnd. Japans kjedeligste by har jeg hørt. Jeg likte meg der, men likte meg bedre i Osaka og tokyo Bodde på Mitsui Garden Hotel Nagoya Premier i Nagoya. Greit hotell, små rom, høy bygning!
Vi drar nå på søndag. Registrerte oss én uke i forveien, og det tok rundt 30 minutter fra vi startet til vi var godkjente med blå skjerm og QR-kode.
Har 1 natt i Tokyo i Januar. Ankommer NRT kl 16 og drar videre fra HND kl 0925. Er det noen hoteller som er lett tilgjengelig mellom de to flyplassene? Eventuelt noen gode anbefalinger for flyplass hotell på HND? Reiser med 1 lite barn, god standard og lett tilgjengelighet er det viktigste.
Tokyo spiser både deg og tiden din til frokost hvis du ikke er forberedt, så jeg ville enten booket et hotell ved f.eks. Tokyo Station eller i Ginza, og være forberedt på å stå opp tidlig - eller ennå bedre booket et på Haneda. Hoteller jeg kan anbefale, som er både rimelige og uten noe ekstra dill-dall: -Sotetsu Fresa Inn Tokyo Kyobashi -Tokyu Stay Ginza -Haneda Excel Hotel Tokyu Vet ikke om du har vært i Tokyo før, men min erfaring er at selv om jeg elsker byen så slutter jeg aldri å bli overrasket over avstandene inne på tog- og metrostasjoner. Du kan tro du er "fremme" men så viser det seg plutselig at du må gå 500 meter ekstra eller ned fire etasjer med trapp og heis. Så vær forberedt *EDIT* Du ankommer i januar, og hvis du har uflaks opplever du snø og kaos i togtrafikken. Jeg ville i ditt tilfelle prioritert å komme meg til Haneda samme dag du ankommer Narita, for å ta høyde for eventuelle værproblemer.
Takk for gode forslag! Har vært 3 ganger i Tokyo, elsker byen og landet. Ingen korte opphold ala dette tidligere og spesielt ikke med baby, hehe.
Har selv reist med en tre-åring på langtur, så jeg tenker det eneste reelt alternativet er å overnatte på HND. Å dra med seg et lite barn og bagasje i morgenrushet i Tokyo er utfordrende. Det er fullt mulig å lagre bagasjen et sted i byen mens dere gjør unna litt turist-ting. Evt. reiser rett fra NRT til HND, sjekker inn, så reise til byen.
Takk for svar! Tenker det blir rett fra Narita til Haneda, en overnatting der. Satser på at Japan/Tokyo følelsen kommer med en iskald Sapporo i hotellbaren på kvelden.
Ta bussen fra NRT til HND, tar ca 1time avhengig av trafikk. Bu på Royal Park Hotel Haneda, ligg på flyplassen. Mono Railen er rett uttafor. Så kan du eventuelt bare ta den inn til Hamamatsucho på kvelden. Der kan du finne Yakiniku etc
Jeg er så heldig at jeg har 30 timer i Tokyo i januar neste år! Det er fem år siden forrige besøk i Tokyo, så jeg er litt rusten på gode restauranter/barer. Jeg skal bo i Shinjuku - er det noen som har ekstraordinært gode tips til restauranter/barer i området? Det er vel en viss risiko for at en del av eventuelle anbefalinger kan være stengt ettersom de færreste vel har besøkt Tokyo etter februar 2020...
Ikke anbefaling på en spesifikk restaurant eller bar, men en god idé er å ta Odakyu Line 6 stopp/10 minutter vestover til Shimokitazawa. Spennende bydel som er på Time Out magazine sin topp 10-liste over kuleste nabolag i verden. Det er flust av både cafeer, restauranter, barer og småbutikker der.