When bringing in gold bullion or gold products, please be sure to declare them to the Customs regardless of the weight. - gjelder det giftering og halskjeder?
Jeg er ganske sikker på giftering og halskjeder som personlige eiendeler ikke anses som "gold products". Men historien er nok en annen hvis du har med/på deg _mange_ halskjeder.
Null stress for det du har på deg, dette har eg da aldri tenkt over eingong. Og har sikkert ~20besøk til Japan sidan ca 2014.
Jeg har vært i Japan med to gullringer på hver sin finger og store gullringer i ørene og ikke deklarert noen ting. Ei heller var det aldri noe tema hverken på innreise eller utreise.
Det tror jeg kommer helt an på hvor du er. Jeg har "et par" tatoveringer, og har ikke hatt noen issues med det. Men mange nysgjerrige folk rundt omkring.
Hvor lenge etter skedulert landing bør jeg bestille plass på Narita Express? Lander kl 10 og tenkte å bestille seter nå, eller går det greit å bestille sånn like før man går på toget?
Går nok greit og bestille/kjøpe rett før du går på toget. Min erfaring på 4besøk til Japan i fjor er ganske stor variasjon på så lang tid ting tar. Kjem litt ann på så mange fly som landar rundt samma tid.
Jeg og en kompis skal 9-10 dager til Tokyo i November. Kunne noen gitt mer en tldr på hvor det er optimalt å ligge på hotel for å enkelt komme seg rundt, eventuelt hvor man bør dra om man skal bytte hotell noen dager? Se for deg du skulle til Japan for først gang. Hvor bør man være og hva MÅ man få med seg?
Vi har bodd i Shinjuku, i nærheten av togstasjonen. Da kommer du deg greit rundt, både i Tokyo (med t-bane) og ellers i Japan (med tog).
Bo så nær en Yamanote-line stasjon som mulig. Denne linja tar deg til eller nærheten av mange turistattraksjoner, både i Shitamachi, den østre og eldre delen av Tokyo, eller Yamanote, den vestre og nyere delen av Tokyo. Det er vanskelig å si hva som må besøkes. Tokyo har såå mange interessante steder å velge mellom, så velg attraksjoner som dere synes er interessante og ikke hva andre synes er interessante.
Som det sies over. Bo i gåavstand fra yamamote linje stopp. Velg område etter hvor dere vil bruke kveldene feks. Eventuelt bo på 2 steder eller vurder om 10 dager er mye i Tokyo.