Vi hadde koffertene med ombord, de fikk fint plass i hattehyllen. Ingen spørsmål stilt. Men det var i 2012. Mye vann som har rent i sjøen siden den gang.
Sjekket tidsstempelet for det første bildet jeg tok etter immigrasjon og toll (altså «inne» i Japan) = 08:01. Flyet skulle lande 07:55 men var før tiden pga medvind. Kl. 15 høres ut som veldig god tid
Det høres nice ut, borstett fra at det da kanskje er mer turbulens... Da bør det være god tid til å hente ut billetter og sende baggasje.
Det er kommet noen instramminger på bagasje på Shinkansen etter at både du og jeg reiste sist som lager litt trøbbel.
Toyota sine utleiestasjoner leide ut GT86 for noen år siden, ble inspirert av denne posten om en som kjørte til Mount Fuji. De hadde dem i 2017 i hvert fall. Kan være at du trenger et internasjonalt førerkort, mener å huske at vanlig førerkort ikke holder i Japan.
Nissan har også bilutleiekontor på Haneda hvis jeg ikke husker helt feil. Kan hende de også har noe artige bilmodeller til leie.
Jeg hadde det for meg at omkretsen på kofferten kunne maks være 160 cm. Men så ser jeg at dette er målet på bredde + høyde + dybde. Så da slipper jeg å tenke på å booke sete med spesialbagasje.
Jeg kan booke en Skyline fra Nissan men synes prisen var litt stiv. Andre byrå har som nevnt en GT86 og en Mazda Mx-5, der den siste nok er bilen jeg ønsker meg. Men har foreløpig ikke fått til å leide de to siste. Takk for gode forslag, hvis det er andre som vet om byråer utenfor HND men i lett reisevei derfra er det også aktuelt. Vi skal uansett til Shinjuku etter levering av bilen så det kan fungere. PS: Hakone turnpike tipper det blir besøk i Hakone, igjen. Men ikke med romantic car fra Shinjuku denne gangen.
Det er faktisk to ANA lounge i HND, i tillegg til de for first. Den ene er nærmere gate 140 ish og har sushikokker on demand, men er noe mindre og pleie å stenge rundt 11. Den store er nærmere gate 108 og har ramen på bestilling samt mat og drikke
Ang. strøm og lading i Japan: Tre av tre hoteller har hatt USB-A ved sengen. Så har du lader der kabelen har USB-A vil det fungere fint
Har fortsatt 2 stk SIM om noen er interessert, det ene går ut om ca 14 dager og har ca 4-5GB med 5G data Det andre går ut i midten av August og har nok 30GB+ igjen med 4G data
Usikker om det er nevnt, men Terminal 2 på Haneda skal åpne igjen 17 juli. https://www.asahi.com/ajw/articles/14914868 Hvis man flyr med ANA til London så er det vel et kjærkomment comeback.
Reiser til Tokyo på torsdag og blir i rundt 2 uker. Slår gjerne til på 4g-simmen for en fornuftig pris over vipps hvis det er snakk om e-sim. Har en ganske løs reiseplan og har ikke booket lengre enn de fire første dagene per nå. Planen er å få erfart Tokyos både mest hektiske og minst hektiske nabolag. Noen som har tips til deler av Tokyo hvor man f.eks kan leie seg en sykkel, finne god mat og observere kulturen? Helst med så lite slalomkjøring i folkemengder og travel trafikk som mulig.
Ville besøkt Shimokitazawa, minner kanskje litt om «gamle» Tokyo. Litt hipt område, men veldig trivelig. Konsert etc i helgene, food trucks etc.