Kina – Visum og Transit

Tråd i 'Reisemål' startet av KainBenwi, 28. jan 2016.

  1. Salvador

    Salvador Medlem

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    175
    Bonuspoeng:
    43
    Mange takk for svar. Litt bekymret for kort transfertid i disse coronadager... Har du ankommet i first class før? Vet du om det er noe assistanse/hjelp/fast track eller lignende ved ankomst og avgang i first class?
     
  2. magicbyte

    magicbyte Medlem

    Innlegg:
    204
    Likes mottatt:
    441
    Bonuspoeng:
    63
    Har ikke ankommet i first class, men har hatt 20 timers layover med utreise i first class (Air China). Det var absolutt NULL assistanse/hjelp/fast track som first class passasjert med Air China.

    Mulig det er bedre om du ankommer med et bedre selskap, men generelt legger ikke flyplassen opp til noe vesentlig prioritering for de høyere klasser (har flydd business inn og ut derfra også).

    Tror alikevel 2 timer burde være grei transfertid.
     
    Salvador liker dette
  3. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Vi ankom med LH F og ble møtt av en ubrukelig dame som ikke snakket engelsk. Hun viste oss bort til transitkøen og forsvant. Der ble vi stående i over en time før vi kom oss gjennom sikkerhetskontrollen. Tipper at fra vi landet til vi var i transittområde brukte vi ca 1,5t. Personlig syns jeg 1t55m er veldig risky i Beijing. Det kan slå begge veier, enten rett gjennom med lite kø, eller utrolig lange køer som beveger seg i sneglefart.

    https://www.flyertalk.com/forum/oth...-hour-10-mins-connection-pek-enough-time.html
     
    RoadKing and Salvador like this.
  4. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,558
    Likes mottatt:
    4,285
    Bonuspoeng:
    113
    Vi tok runden i November med ankomst CA F og videre med SQ F. Tok ca 20 min fra vi var ute av flyet til vi satt i CA F loungen. Veldig smidig i gjennom transit for vår del
     
    Salvador liker dette
  5. Salvador

    Salvador Medlem

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    175
    Bonuspoeng:
    43
    Antar du har akkurat samme flyginger som vi har, og dermed lik transfertid? Ble du møtt av noe personell fra Air China på bakken?
     
  6. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,558
    Likes mottatt:
    4,285
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen nei, men det er veldig enkelt å navigere rundt på egen hånd.
     
  7. Salvador

    Salvador Medlem

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    175
    Bonuspoeng:
    43
    Ja, har mellomlandet der tidligere for noen år siden, og det gikk helt fint. Bare litt ekstra bekymret for kort layover denne gang, siden det potensielt er ekstra mye hysteri på flyplassen, og kanskje enda lenge køer/ekstra sjekker enn vanlig. Og miste avgangen vår med SQ F i A380 hadde vært fryyyktelig kjipt!
     
  8. Salvador

    Salvador Medlem

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    175
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for svar. Får bare håpe det går bra.
     
    bighc liker dette
  9. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,558
    Likes mottatt:
    4,285
    Bonuspoeng:
    113
    Ja det går ikke:) her det bare å «raska på»
     
    Salvador liker dette
  10. Salvador

    Salvador Medlem

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    175
    Bonuspoeng:
    43
    Bagasjen tagges hele veien frem? Slipper å hente den på PEK?
     
  11. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,558
    Likes mottatt:
    4,285
    Bonuspoeng:
    113
    Det vet jeg faktisk ikke...o_O vi reiste kun med håndbagasje
     
  12. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke helt overraskende var det stille på Visumservice firmaet / kontoret på Majorstua som nå tar i mot søknader for ambassaden i dag.

    Ingen fuktige masker med virus å se heller:)

    Det mest irriterende var vel at visumsøknaden ble levert en liten time før SAS gikk ut med kanseleringsvarsler.

    Forøvrig kan jeg melde at firmaet hadde problemer med å få lagt inn bilde elektronisk selv. De to i resepsjonen lo og scannet gjentatte ganger før mine bilder ble godkjent inn i maskinen.

    Og

    At turistsøknader ikke får innvilget multiple entry, men maks to innreiser over 6 måneder.
     
    Upsaker and Sonictravel like this.
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Noen som har noe tips her? Eller bør jeg benytte meg av sjansen nå når det er lite interesse for reise til Kina, og besøke ambassaden?
     
  14. kfly

    kfly Nytt Medlem

    Innlegg:
    42
    Likes mottatt:
    116
    Bonuspoeng:
    33
    Hei! Noen flere med erfaringer her? Er det nødvendig å ta med seg passfoto ved oppmøte på visumsenteret når man har lastet opp og fått godkjent foto i søknadsprosessen?

    Takk på forhånd!
     
  15. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    nei, hvis bildet ditt er lastet opp og godkjent elektronisk og du har med en farveutskrift skal det ikke være nødvendig å ha med godkjent passfoto i tillegg.
     
    kfly liker dette
  16. Rygel

    Rygel Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    46
    Bonuspoeng:
    18
    De var ikke fornøyd med det jeg hadde tatt som ble godkjent elektronisk, så jeg måtte komme tilbake med et fysisk passfoto. Det er en fotoboks som tar passbilder inne i bygget ved T-banen på Majorstuen.
     
    kfly liker dette
  17. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Litt vrange de der!
     
    Rygel liker dette
  18. kfly

    kfly Nytt Medlem

    Innlegg:
    42
    Likes mottatt:
    116
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg var der på fredag og for min del gikk det fint med fargeutskrift, ingen behov for ekstra passfoto. Lite folk og smidig prosess, var gjennom på 10-15 minutter inkludert ventetid.
     
  19. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,426
    Bonuspoeng:
    183
    Nå har jeg klart å ta med 2 kamerater med på turen til Hong Kong i slutten av Oktober. Billetter er ikke bestilt enda, men blir vel over Helsinki.

    Vi tenker å besøke Hong Kong og Macau også vurderer vi Szhenzen. Hvordan er det å krysse grensa fra Hong Kong og ditt? Jeg ser at som norsk så trenger man ikke skaffe seg Visum for å besøke det område og hvor langt inn i Kina gjelder det område? Eller kan det være lurt å skaffe Visum på forhånd?
     
  20. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Hmmm har du ikke stempel fra "muslimske" strøk?
     

Del denne siden