Kina – Visum og Transit

Tråd i 'Reisemål' startet av KainBenwi, 28. jan 2016.

  1. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,509
    Likes mottatt:
    34,405
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har hatt og flere visum til Kina og brukt alle sammen. Men har aldri hatt konkrete planer om mer en 2 innreiser på søknadstidspunkt. Så vi får se. I verste fall får jeg vel da 2 innreiser og må søke igjen før neste reise.

    Takk for Visumervice side tips. Har jo brukt dem selv, men glemt at det er et sted å sjekke.

    Edit: samme liste hos Visumservice :)
     
    Last edited: 04. jan 2020
  2. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,606
    Likes mottatt:
    24,599
    Bonuspoeng:
    183
    Fra min søknadsprosess virket det som om krav om bilde var oppfylt gjennom det som var tatt inn i selve søknaden, antar dette forutsetter fargeutskrift. Vi hadde ikke med bilder utover dette og gikk greit, å få systemet til å akseptere bildene vi forsøkte å laste opp var på den annen side ingen enkel sak.

    pass på at billetter og hotellreservasjoner har navnet ditt og eventuelle medreisende på, røyk på en smell her da det bare sto navn på meg som bestiller og ikke faren min som jeg reiser med.

    husk at om dere reiser flere må alle ha sine egne kopier/utskrifter av disse dokumentene.

    ellers kan det være lurt å ha med noen blanke A4 ark for printing og kopiering, men dette er mulig å kjøpe på visasenteret for 10 spenn arket
     
    Xflipper liker dette
  3. Alekseolsen

    Alekseolsen Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    43

    Da burde det fungere greit med en multiple entry!

    Stockholm blir vel også et dårlig alternativ fremover...
     
  4. nick5000

    nick5000 Medlem

    Innlegg:
    129
    Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    28
    Må man fylle ut alt fra bunn av hver gang i det nye søknadssystemet? Det står noe om at man kan laste opp en fil og starte der, eller bruke forrige søknad hvis det kun er 3 mnd siden. Prøvde med PDF fra forrige gang det gikk ikke. Hvilken filformat er det i såfall de spør etter?
     
  5. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,509
    Likes mottatt:
    34,405
    Bonuspoeng:
    293
    Det gjelder den elektroniske versjonen som er lagret med et søknadsnummer. Legger du inn dette og passnummer vil din / dine forrige søknader være tilgjengelige og utfylte i den grad du har fylt ut i 3 måneder før de slettes.
     
  6. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Har 2 stk Tyrkia stempler, og vil plutselig miste mitt pass 2-3 mnd før avreise til PEK, ser ingen annen utvei, og spille russisk rullet med boarder/passport control på PEK kan koste dyrt(relasjonsmessig om madammen må overnatte på en ubehagelig benk strandet på PEK uten A/C, sengetøy, dusj osv.) Nei tenker ikke å pakke med noe slikt til turen:)
     
    Flyvende_mare liker dette
  7. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,606
    Likes mottatt:
    24,599
    Bonuspoeng:
    183
    Tror jeg ville søkt nytt pass på vanlig vis, mister du pass i tide og utide blir du raskt flagget som suspekt av norske myndigheter, og risikerer å bli suspendert/ikke få nytt i det hele tatt: https://www.dagbladet.no/tema/miste...du-a-matte-vente-mange-ar-pa-et-nytt/67670465
     
    drsyk liker dette
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du søker nytt pass og forklarer situasjonen, så godtar de det. Politiet vil heller ha det gamle passet ditt å gi deg nytt før utløp enn at det er pass på avveie.
     
    drsyk and Sonictravel like this.
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Dessuten, man betaler i dyre dommer for pass, så hvorfor i all verden skal de nekte deg nytt pass når du ønsker det, hva enten det gamle er gått ut eller ei?
     
  10. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Greit da går den i oppvask maskinen:D Hvilke gode råd en finner på IF, takk og pris for hele gjengen her:)

    Nei si det, et godt spm. Er vel produksjons restriksjoner på pass trykkeriet? Et max antall pass per år blir produsert? Enklere å ha oversikt hvor mange pass som er i omløp?Statistikk?
     
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Handler bare om dårlig serviceinnstilling tenker jeg. Du får ta en for laget og finne ut :)
     
  12. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    895
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Har billett i SK business fra PVG. Vi vil ankomme på separate billetter fra HKG med enten China Eastern eller Cathay. Alternativene er å enten ta fly kvelden før i ca 20-21 og overnatte på det slitne flyplass hotellet i pvg eller ta første fly fra HKG som går 07.40 med både MU og CX.

    Hva ville dere gjort? Kan jeg bruke check in i Kowlon uten å faktisk ta airport express, men drosje istedet? Ser ut til at CX tillater at en sjekker inn kvelden før, men ikke MU. Har bare håndbagasje, men er greit å ha litt ekstra tid i tilfelle spørmål om visumfri transfer i Kina.
     
  13. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,606
    Likes mottatt:
    24,599
    Bonuspoeng:
    183
    Du må ha scanne togbillett for å slippe inn i sjekk-inn området i Kowloon, så tror ikke det funker, med mindre du tenker å skrote togbilletten etter å ha sjekket inn :)

    http://www.mtr.com.hk/en/customer/services/complom_checkin.html
     
  14. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    587
    Likes mottatt:
    759
    Bonuspoeng:
    93
    Da jeg ikke finner noe "søk i denne tråden" er jeg for lat til å lese igjennom alle sidene.
    Har noen fått visum til shenzhen på grensen fra hk? Noe problem? 5 dager ok?
     
  15. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    895
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    En som heter Robert Ass som ialfall er å finne på flyprat forumet som hadde en tur for ikke lenge siden. Tror det gikk greit, men hør med han.
     
  16. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    587
    Likes mottatt:
    759
    Bonuspoeng:
    93
    Takk, skal prøve.
     
  17. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Siden du er for lat til å lese gjennom så er det fristende å ikke svare, men først og fremst bør du sjekke ut denne tråden om hvordan bruke søkefunksjonen.

    Alternativt kan du lese denne posten som er drøyt et år gammelt.
     
    milehigh and drsyk like this.
  18. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    587
    Likes mottatt:
    759
    Bonuspoeng:
    93
    Men alle andre phpBB-forum og andre diskusjonsforum har funksjonen "søk i denne tråden" - hvorfor ikke her?
     
    furlong liker dette
  19. Salvador

    Salvador Medlem

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    175
    Bonuspoeng:
    43
    Ved ankomst på PEK, og kort transfertid (1t55min) til neste flyging (til SIN), må vi da gjennom immigrasjon og få transfer visum? Eller kan vi bare oppholde oss i internasjonal transitsone og gå rett til gate?
     
  20. magicbyte

    magicbyte Medlem

    Innlegg:
    201
    Likes mottatt:
    436
    Bonuspoeng:
    63
    Dere må ikke gjennom immigrasjon, eller ha noe visum. Men dere må gjennom en sikkerhetskontroll som kan være litt knotete og tidkrevende avhengig av tid på døgnet.
     
    Salvador liker dette

Del denne siden