Kina – Visum og Transit

Tråd i 'Reisemål' startet av KainBenwi, 28. jan 2016.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Har ikke gjort noe mer, skal søke igjen om 1-2 uker.

    I juli.
     
    no-backpacker liker dette
  2. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    @Are blir veldig glad om du oppdaterer!

    Xxx.
     
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Det gjør jeg selvfølgelig når dette er i boks. :)
     
  4. Stigoo

    Stigoo Medlem

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    33
    Hjelp!

    Har bestilt turer til Kina før eg sjekka noko rundt visa.
    Eg ser at eg må møte personlig ved ambassaden pga mitt yrke. Kva med mi datter på 10 må eg ta henne med eller kan eg levere hennar søknad. Hadde vore greit å sleppe å sitte på ambassaden med ho når ho skal være på skulen. Nokon som har råd og tips?
    Må hotell være i boks før visumsøknad?
    Planen er to korte turar på nokre få dagar.

    På forhand takk.
    Får bestille Oslo mens det er på salg.
     
  5. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Du må ha booket hotell og allerhelst ha en plan for oppholdet. F.eks ramse opp hva du vil se. Vet ikke om barn også må stille på ambasaden. Husk a ta vaksiner i god tid før reisen.
     
    Stigoo liker dette
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Kan ikke tenke meg at du må ha med din datter. Da jeg fikk visum til meg og min kone var det bare meg som leverte og meg som hentet.
     
    Stigoo liker dette
  7. Pyrga

    Pyrga Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg har opplevd det samme. Var på ferie til Tyrkia i fjor sommer men tror ikke det spiller noen rolle når man var der så lenge man har stempel i passet. Det er ingen vits å få nytt pass da man må levere det gamle om det nye er utstedt etter 01.01.2016. Skal reise med jobben og har invitasjon fra universitet i Kina, hjelper ikke, de ville ikke behandle søknaden da Visumservice prøvde å levere den på torsdag. Har hørt at det skal begynne å løsne nå men skal reise om 11 dager så det er knapt med tid! Skulle gjerne kjent til omveiene...
     
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo bare å si at man ikke har hatt pass før? Det kan ikke kineserne kontrollere, med mindre noen departementer lekker som en sil. Men har man vært i Kina før så sliter man jo...
     
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Om de har bestemt seg for at det er et krav tror jeg virkelig de dr*ter i om man har hatt pass før eller ikke..

    Vi har nå levert til Visumservice og det er visstnok løsnet opp i dette, men må forvente en noe utvidet behandlingstid.
     
    no-backpacker liker dette
  10. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Er neppe noen trøst, men det er ikke så lett å få visum til Norge heller. En av mannens studenter, som er kinesisk, brukte 3 måneder på å få visum til Norge. Hun hadde også invitasjon fra universitetet her i tillegg til at hun hadde stipend som begynte å løpe. Tror mannen måtte skrive to brev og ta en rekke telefonsamtaler før det gikk i boks.

    Jeg er selvfølgelig veldig nysgjerrig på hvordan det går med alle dere som har tyrkisk stempel i passet, siden jeg også har det. Er heldigvis 2 måneder til min første tur, men jeg MÅ ha multi entry visa, siden jeg bare skal være hjemme i 10 dager før jeg reiser tilbake igjen.... Jeg fikk det forrige gang, fordi jeg har hatt 1 års "residence permit" visa siden mannen jobbet der. Iflg. Visumservice får man visa på grunnlag av det man har hatt før, men nå kan det jo synes som om det tyrkiske stempelet kan stå i veien for det... grrrr....

    Xxx.
     
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Men den kinesiske ambassade har nå tatt i mot søknader.
    Det er en endring fra tidligere hvor de ble tilbakevist med en gang..
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo helt tullete. Ble besøkende med stempel fra USA avvist etter 9/11?
     
  13. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Statistisk sett reiser mange Syria-farere via Tyrkia.
    Om det er paranoid eller ikke er jo en annen sak, men det henger nok sammen med G20 møtet.
     
    no-backpacker and Fredrik81 like this.
  14. jayeff

    jayeff Medlem

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    Hva om det gamle passet blir stjålet? Blir man nektet for all fremtid, da man ikke kan fremvise dette?
     
  15. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Bare et år vel..
    Tror dessverre ikke at de som lager slike regler bryr seg nevneverdig om hvorfor noen ikke kan fremvise et gammelt pass.

    Flaks for min del at jeg spurte om å få beholde mitt gamle pass når jeg søkte om nytt i våres...
     
  16. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Samme her.... Var så mye minner i det at jeg ikke ønsket å gi der fra med. Tyrkia er ikke en av dem. Iallefall ikke som er stemplet i passet :D
     
  17. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    For de av dere som er interessert (gidder ikke å lage en ny tråd). Fikk mail fra Visumservice om at det nå er lettere å få visum og at de som har søkt, men fått avslag, nå kan søke igjen. @Are har du fått ditt tilbake?

    Xxx.
     
  18. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Nei ikke ennå.
    Skal i utgangspunktet få det på fredag, men har søkt om ekstra pass for sikkerhetsskyld. Vil ikke risikere at hele høstferien stopper opp fordi ambassaden holder igjen passet mitt
     
  19. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Ah, er det vanskelig å få nytt pass, hvordan gikk du frem @Are ? (Kanskje dumt spørsmål, men jeg har aldri tenkt på at jeg kan søke om et ekstra pass selv om det av og til er mye styr med å få visum fordi jeg er på reise.)

    Xxx.
     
  20. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Sikkert flere måter og få 2 pass på. Jeg hadde 2 i min gamle jobb, et jeg brukte til søknad av visum og et jeg hadde med på reise slik at jeg alltid hadde pass.får du feks et papir fra arbeidsgiver der det står du trenger to pass grunnet feks visum søking og reise samtidig er det bare møte opp på passkotoret og bestille. Merk at sekunder pass kun er gyldig i to år ;)
     

Del denne siden