Kina – Visum og Transit

Tråd i 'Reisemål' startet av KainBenwi, 28. jan 2016.

1. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,024
    Bonuspoeng:
    293
    Sist gang jeg søkte på ambassaden direkte trengte jeg også invitasjon fra Russland. Siste gangen da jeg måtte gå gjennom Visumservice var kravene til invitasjonen også strammet inn slik at denne måtte være dokumentert av en av politistyrkene i den aktuelle byen osv. Noe som gjorde jobben svært omfattende for de privatpersonene jeg skulle besøke. Dermed ble jeg i praksis henvist til å bruke et firma, for å omgå invitasjonskravet.

nonstop liker dette
  2. Frankk

Frankk Medlem

Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Ok, takk for svar:) er en bonusbilett som tallinn "hjalp" til med, derfor litt rar reise til tokyo:) hvis vi skulle få litt tid der, er det bare air china sin lounge som er tilgjengelig for star alliance?

3. MadsVaHa

MadsVaHa Veteran

Likes mottatt:
    5,717
    Bonuspoeng:
    183
    Det er det, helt ok lounge. De har flotte dusjrom i kjelleren om det frister med en dusj etter en lang flytur.

4. nonstop

nonstop Medlem

Likes mottatt:
    224
    Bonuspoeng:
    43
    Pleier det å variere mye hvor land tid det tar? Leser på visumservice sine nettsider at behandlingstiden er fire arbeidsdager? Synes jeg husker sist jeg overhørte at han før meg lurte på om han kunne hente det innen to dager, men det blankt nei, hvis jeg husker riktig.

Tusen takk! Firma er kanskje måten å gjøre det på om man kommer i kontakt med et slikt. Eller kan man få for eksempel fra et hotell? Trenger man invitasjon for hele perioden om oppholder seg i Russland? Og trenger man bare å registrere visum en gang?

5. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,706
    Bonuspoeng:
    293
    Korrupsjon. Enkelt å greit, betal og du kommer inn, innenfor tiden du ønsker.

nonstop liker dette
  6. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,024
    Bonuspoeng:
    293
    @
    @RoadKing har nok et poeng. Sist jeg søkte holdt det med å levere skjema med info til Visumservice. så fikset de visum for perioden jeg ønsket. Om dette har blitt enda mer komplisert en for 3-4 år siden er jeg usikker på. så jeg ville søkt mer oppdatert info en jeg har i hodet hvis du skal til Russland.

nonstop liker dette
  7. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har prøvd å få det? Hvordan gikk det? Jeg og familien skal reise fra Osaka til Zurich i sommer, gjennom Beijing, har lagt inn 19 timer stopp der.

Har lest at Norske statborgere får 24 timers transit visum på flyplassen, vil bare høre om noen har gjort det i praksis.

8. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,347
    Bonuspoeng:
    183
    Har gjort det smertefritt to sifret antall ganger, også med familie, men det er et par år siden. VOA skal fortsatt gå bra men har hørt det er noen nye praktiske rutiner på flyplassen.

9. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Hei! Takk for svar. Var du/dere ute av flyplassen da? Kjedelig å booke guide/sjåfør/hotell om man blir stuck på flyplassen. :) Var VOA dyrt?

10. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,347
    Bonuspoeng:
    183
    VOA betyr at du kan gjøre hva du vil i Beijing. VOA var gratis. Da det egentlig er TVOA.

11. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Ok, takk!

12. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Mulig jeg bommer fullstendig nå, men har jeg ikke ganske nylig lest i ett reisebrev her inne at dette fungerte dårlig og at vedkommende måtte tilbringe x (som i mange) antall timer på flyplassen?

13. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,347
    Bonuspoeng:
    183
    Det var John tror jeg i loyaltylobby som ble stående en del i kø grunnet nye rutiner.

14. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Ops! Kanskje safere å ordne visum før vi drar da??

15. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Har du lenken til det reisebrevet?

16. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,347
    Bonuspoeng:
    183
    Personlig ser jeg ingen grunn til det. Med mindre du reiser med nyfødte trillinger og oldemor. Om det i hele tatt kan ordnes på forhånd (om du da må ha vanlig visum og ikke transit). + flere konsulatbesøk, gebyrer og tid.

17. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,347
    Bonuspoeng:
    183
    yukho liker dette
  18. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Tja, første gangen jeg bare er der 19 timer, spørs om ikke de få hunderlappene vil spare meg for endel stress, 19 timer er lenge om vi blir stuck, ingen stress med ambassaden, jobber bare 10 minutter unna, pleier å stikke innom før lunsj, nesten ikke folk de gangene jeg har vært der, inn og ut på 10 min. :)

19. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
  20. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,347
    Bonuspoeng:
    183
    http://no.china-embassy.org/eng/lsfw_9/qz/t1451851.htm

600 unødvendige kroner per person i mine øyne. Passbilder og søknadspapirer. Men det hjelper jo at du er i nærheten, og at det ikke alltid er kø.

Del denne siden