Kina – Visum og Transit

Tråd i 'Reisemål' startet av KainBenwi, 28. jan 2016.

  1. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Uten å si noe for sikkert. Vil jeg tro at det betyr at du har ubegrenset med innreiser og at oppholdet ikke kan vare lengre enn 60 dager.
    Bare å rette opp om det noen feil.
     
    PanEos liker dette
  2. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    Det blir stadig lettere å fly til kina * (!) Nå (fra 30. januar) kan man fint maksimere ut 6 dager visum-frie dager ved ankomst Shanghai (PVG) samt byene Hangzhou, Nanjing og Guangzhou. Fra før gjelder jo 72-timersregelen, som fortsatt er gjeldende for Beijing m.fl.

    Men så var det den forb@$%#de unntakene da - der av min "*". Visum-fri ankomst gjelder da for 51 land, herunder EN/Schengen - med et unntak. NORGE! Æ som noe like å si, e fortsatt ikke blitt bestevenn med storebror. Eller rettere sagt; Norge er ikke tatt inn i varmen enda.

    Men om du er fra et av landene nedenfor, eller kjenner noen derfra, så har mange andre gleden ;-)

    Schengen Countries: Austria, Belgium, Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Greece, Hungary, Iceland, Italy, Latvia, Lithuania, Luxembourg, Malta, Netherlands, Poland, Portugal, Slovakia, Slovenia, Spain, Sweden. Switzerland
    Other European Countries: Albania, Bulgaria, Bosnia and Herzegovina, Cyprus, Croatia, Ireland, Macedonia, Republic of Montenegro, Romania, Russia, Serbia, UK, Ukraine
    America: US, Canada, Brazil, Mexico, Argentina, Chile
    Oceania: Australia, New Zealand
    Asia: Republic of Korea, Japan, Singapore, Brunei, UAE, Qatar

    PS: I Shanghai så er søknad om visa-on-arrival like før du går gjennom passkontrollen. Før du går igjennom "feberdetektoren". For Norge gjelder fortsatt regelen om 1 dag...

    God tur (aldri sur) :eek: !!
     
    Upsaker liker dette
  3. samirunway

    samirunway Medlem

    Innlegg:
    99
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    63
    Clickbait - nå også på forum ;)
     
  4. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Men med normaliseringen av forholdet til Kina nylig kan vi håpe på snarlige endringer.
     
    Shyneno liker dette
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Er det noen normalisering på gang?
     
  6. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Svada mao.
    Ingen visa på schengen nivå, ingen normalisering :)
     
  8. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    Når Erna har vært på sin planlagte Kina-reise, så vil mye være gjort. Hun må først ankomme Kina med en handelsdelegasjon og utøve litt godvilje, signere avtaler, så vil mye skje. Så selv om det fortsatt kan gå noen måneder, så vil nok visum-krøllet snart bli ryddet opp i!
     
    Herlov liker dette
  9. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Det kommer an på. Ikke bare Erna gjøre dette, men Kina vil nok også avvente å se hva som skjer etter valget og hvilken linje den eventuelt nye regjeringen vil legge seg på i forhold til Kina, før de åpner opp for visumfrie besøk. Jeg kan hvertfall si at Jagland ikke er noe særlig populær for min del, så får jeg håpe at den nye komiteen har litt mer hjernekapasitet i forhold til diplomatiske forbindelser enn hva Jagland har i det minste.
     
    Last edited: 11. febr 2017
    Berlioz liker dette
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Helt uenig.
    Fredsprisen skal gå til den som fortjener den helt uavhengig av politiske forhånd og potensielt ømme tær.

    Hele fredsprisen taper sin integritet og verdi om komitéen skal måtte ta inn politiske hensyn.
     
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,412
    Bonuspoeng:
    293
    Støttes @Are .
     
    Are and kaijoar like this.
  12. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,028
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    for å være ærlig så har ikke fredsprisen vært relevant etter obama fikk den uten å løfte en finger :)

    PS, jeg liker obama.. liker ikke trump - just for the record!
     
    milehigh liker dette
  13. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel en overdrivelse.
    Har flere ganger vært omdiskuterte mottakere, men verdien av prisen er der ennå.
     
    tadagast and Snabelfaen like this.
  14. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Det var nylig møte mellom offisielle representanter fra Kina som møtte fiskerinæringen i Norge, så ting skjer nå. Det presses på for en normalisering også fra store kinesiske investorer, så jeg vil tro at vi får samme visum-unntak som andre land innen utgangen av 2017. Får gjort endel på 6 dager :)
     
    milehigh liker dette
  15. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,

    Blir muligens en reise tur/retur med SK til Shanghai i juli. Planen er å reise videre. Hvordan fungerer dette? Med videreforbindelse kan jeg oppholde meg inntil 24 timer på flyplassen? Ved retur: Er det noen form for hotell man kan overnatte på der, uten visum? Takk :)
     
  16. melind

    melind Medlem

    Innlegg:
    133
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Du får 24 timers visum dersom du har videreforbindelse innen 24 timer og kan forlate flyplassen med det, finnes flere greie hoteller nær flyplassen som også har flyplass transport/buss du kan benytte deg av.
     
  17. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Er du helt sikker? Så jeg kan ankomme flyplassen en kveld (på hjemreisen), dra til et hotell i nærheten og fly videre med SK kl 13.20 dagen etter?
     
  18. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    Ja det er trygt. Før du går inn til passkontrollen er det mange skranker for de som trenger kort oppholdsvisum. Gå dit og du får dette i passet ditt. Påse at du har utskrifter av flybillletter og hotellbestilling. Så er det ikke noe problem.

    Småkjedelig med hoteller nær Pudong flyplass, men om du bruker 180 RMB (230 kroner) på drosje til sentrum så får du mange hoteller + kan ha en formiddag hvor du spaserer på Nanjing road og the Bund, før du returnerer til flyplassen. God tur!
     
    KristianR and Insomnia4u like this.
  19. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    I passet kommer 24 timers visumet opp som at det går ut 23.59 dagen etter man ankommer.

    La oss si man kommer på morgenen 1. April. Da skal man jo i teorien kunne dra videre på kvelden 2. April.

    For å unngå problemer kan man da muligens bestille en fleksibel billett som er innenfor de faktiske 24 timene og så avbestille den senere.

    Er det noen som har prøvd dette?
     
  20. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Glimrende. Takk for svar. Planen er å fly inn fra Tokyo kvelden før avreise med SK, så hotell ved flyplassen blir nok det enkleste.

    Tror ikke jeg tar sjansen på det, gitt :p
     

Del denne siden