Jeg tror jeg tør å garantere at dette blir et fantastisk eventyr . I alle fall er alle forutsetninger til stede
Dette frister noe så innmari. Både tur og retur. Utfordringen er nok å få det til å passe inn med turnus og ikke minst å få solgt det inn på hjemmebane...
For ordens skyld så skal jeg ha en 7 seter Landcruiser her snart, fast stasjonert, etter for mange løse unger i bil, bla på nåværende tur. Det betyr at bilen som sådan til turen blir gratis. Kun konkrete utgifter å dele. Ser at det kan bli kamp om beinet i verste/beste fall, men vi ser på løsninger.
Et alternativ som er nevnt er en ekstra bil, men vet ikke helt hvordan vi skal løse det per nu. Med suksess på denne turen blir dette en årviss tur så lenge årsmøtet legges til samme region. Kanskje Shanghai kan vurderes. Da blir det iallfall dør til dør!
Jeg har faktisk en option. Har tilgang på en 17 seter minibuss av nyere årgang/god standard her og, men da må vi ha med sjåfør. Blir imildlertid peanutskostnad om vi fyller kjerra. 2 sjåfører og en guide så er det 14 plasser. Men trenger ikke være mer enn 7-8. Dette blir champagneekspressen!! Må sjekke litt med meterologen da, får sist jeg brukte den knelte vi på 4500 moh, grunnet tett dieselfilteri kulda.
Eg vil tru reiseforsikringa mi dekkjer reservedekk. Det ville vel også vere rimelig at bileigar slepp unna diverse andre, faste utgifter? Og frå mi side var ovanståande meint som bindande påmelding herfrå.
Det morsomme her er at dette er en helt plain vanilla trip så alle vanlige reiseforsikringer gjelder.
Current gameplan; Få kjøpt og kjørt bort Landcruiseren. Work in progress. Innen jul. Få spikret dato for årsmøtet, helst noe tidligere enn vanlig. Sette opp crewet. Enten det blir 1 el 2 biler, evt minibuss. Men jeg vil helst kjøre Landcruiser. Føler meg litt mer Indiana Jones da. Visum søkes drøyt 6 mnd før turen så vi snakker påskeish.
Fick positivt svar från Sjefen i hemmet! Så ändrade till översta alternativet. Landcruiser eller minibuss är sak samma! /M
Det morsomste - og billigste- blir foliering av bilen! Med litt reiserute og IF logoer med mer. Så får vi hente inn noen sponsorer. Kanskje noen champ produsenter?
I teorien skulle vi fått til dette alt i år, men det er for mange som har lagt planer og/eller ikke kan.