Dette var forrige helg. Ringte først fredag kveld for å få reservert billettene. Ringte morgenen etter for å fullføre reservasjonen. Fikk da beskjed om at CT-booking nå måtte tas via Tallinn. Han sa at 05400 periodevis får lov til å avlaste Tallinn, men at instruksen nå var at alt skulle via Tallinn igjen. Han sa at han kunne sette meg over. Jeg repliserte da med at Tallinn ikke åpner før mandag. Etter å ha konferert med en kollega konkluderte han med at han kunne fullføre bookingen likevel. Skatter og avgifter ble kalkulert på direkten.
Erfaringer med tilgjengelighet på LH F til MIA? (Helst fra MUC (A380)). Reiser tidlig februar, fleksibel +/- 2-3 dager.
Prøvde å finne dette i fjor, men helt umulig da - spesielt vinterstid. Min antakelse er at det er en meget godt belagt rute fløyet av en del pengesterke tyskere på vei til og fra ferie.
Jeg har denne booket. Utreise torsdag 22. Nov til Frankfurt. En natt i Frankfurt før jeg satser på frokost i FCT før jeg flyr eco til München fredag morgen. Så A380 F til Miami. Hjem fra Miami lørdag 1. desember, 10t 40m layover i München, så da blir det enda en frokost i FCL, 4 timer med Avis Porsche til 99€ og et par timer til i FCL før jeg flyr hjem til Oslo. Booket allerede 23. april når det var vid åpen tilgjengelighet på LH F.
Hvoran opplever dere award-tilgjengeligheten på LH F FRA-ORD vs f.eks. FRA-BOS/IAD/JFK? Har muligheten til å endre utreisen til Costa Rica til SK OSL-CPH-ORD AV ORD-GUA-SJO Med en dag (ankomst 0500 og avgang 2300) i GUA fremfor følgende utreise som vi har nå, med både en overnatting i IAD og i PTY: LH OSL-FRA-IAD CM IAD-PTY-SJO Posisjoneringen via IAD har nå kun F5 på expertflyer, mens posisjoneringen via ORD gir F7. Sånt sett ganske åpenbart case med mindre ORD er som LAX/SFO, der det i praksis aldri slippes to billetter.
Noen som har lyktes med å finne LH F i det siste? Altså innenfor 14 dagers vinduet? Jeg har sjekka FRA-HND, FRA-BKK, FRA-JNB jevnt de siste dagene/ukene, men uten resultat... Unntaket er FRA-DEL.. Forresten: kanskje vi kan endre tittelen på denne tråden til "Lufthansa First - Tilgjengelighet" ? hver gang det postes i denne tråden skvetter jeg litt til og lurer på om det er igjen er kommet tilgjengelighet *langt fremover i tid*...
Spørs hva du mener med "i det siste". Jeg fant (dvs. hadde alarm i Expertflyer) LH F til HND for en kollega september. De billettene ble lagt ut 5 dager før.
Alt dette er jo populære destinasjoner. Jeg har fulgt litt med på FRA<>BKK innenfor 14-dagersvinduet og det virker som det ofte er mange solgte seter. Da er det sjelden det slippes noe til award. JNB tror jeg aldri jeg har sett tilgjengelige seter for.
Jeg nevner JNB fordi jeg i en periode i fjor fant seter relativt ofte. Både 14 dager i forveien men også 1-4 dager før avreise. Har uansett forståelse for at JNB er en high-demand rute... for de som vil til sørlige Afrika i F er jo LH nesten det eneste valget i *A, med mindre man har tilgang til LX F.
For den som brenner inne med poeng og ønsker ei oval helg i Tokyo (samt litt wienerschnitzel i FCT) - har funnet ledig: Utreise torsdag 8 NOV OSL-FRA (09:45-12:45) LH C FRA-PEK (17:20-09:30 +1) LH F 747-8i (layover 4t) PEK-HND (15:15-19:35) ANA 777 --- Hjemreise søndag 11 NOV HND-FRA (15:20-19:10) LH F
Noen som har noen formening om tilgjengelighet med Lufthansa first class fra Frankfurt til Delhi? Tenker en tur til Bali eller Maldivene, og for å få first class til Maldivene må man vel om Delhi evt Singapore?
Dagene vi skulle dra, var det tilgjengelig stortsett kvar dag Eventuelt Mumbai og var mykje ledig til
Jeg foretok et lite eksperiment i natt. Så en flight på FRA-IAD med F8 15 dager frem i tid i går kveld, og satte varsel på den i EF. Da jeg sjekket i natt (tror klokken var rundt 0100?) viste det to ledige seter både på united og EF. Da jeg våknet kl 8 var det F6 og varsel fra EF dukket aldri opp. De to setene ble altså snappet opp før EF rakk å varsle. Jeg har hatt mange varsler på i det siste og har reagert på at omtrent ingen har gitt utslag, til tross for F6-F8. Er det rett og slett så hard konkurranse om F award til/fra USA at det ikke holder med EF, men at man må sitte oppe om natten og ringe SAS døgnåpen kundeservice straks man ser at de slippes? Er deres erfaring med de engelskspråklige kundebehandlerne utenom ordinære åpningstider at de normalt sett er behjelpelige med å reservere setene?
Ja. Det holder å stå opp før kl 9 og sjekke. Tallin åpner ikke før. Om du skal ha vanlig Eurobonusbillett kan du ringe hele døgnet. Ved en anledning kunne ikke Tallin se de to ledige kl 9. Kl 10 var de tatt. Så det er selvsagt mange som vil ha tak i disse billettene.
Jeg har jo faktisk hatt hell med dette den ene gangen jeg har forsøkt det selv. Ringte 05400 da det ble åpnet TG F SYD-BKK en fredag kveld. Så jeg har jo erfart at det er mulig, men forstår at det kan være utfordrende. Men er det noen som har gjort litt mer erfaringer med dette? Det virker som om det slippes langt færre seter til USA enn Asia. Er det primært fordi det er høyere etterspørsel den veien (hvilket jo er naturlig mht. antall aktører som har F), eller er det dels fordi det sitter amerikanere og plukker setene med en gang de slippes og før EF rekker å varsle? Altså at det slippes en del seter som det aldri varsles om.
Det er i alle fall riktig. Jeg har - akkurat som deg - funnet seter før de blir varslet. Og merkelig nok, selv om det kommer opp i søket så trigger det ingen varsel.
Mener å ha lest at EF sine faste varsler sjekkes to ganger i døgnet. Det som er greit med å ha disse varslene er at man uansett sparer tid siden hvert varsel har en refresh-knapp. Praktisk om man har 30 varsler (max), som jeg hadde en periode