Lufthansa First - Tilgjengelighet

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av bighc, 20. april 2018.

  1. atleloken

    atleloken Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for svar. De ser ut som om det er en del ledig, og det er fortsatt Biz award seter ledig. Jeg har Biz setene, men det hadde vært ok med First kjenner jeg.

    Jeg holder utkikk, takk for hjelp :)
     
    Xflipper liker dette
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    FRA - JNB er omtrent umulig å få F billetter.
     
    Xflipper liker dette
  3. atleloken

    atleloken Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Omtrent= mulighet ;)

    Jeg har sjekket forskjellige datoer en stund nå og har enda til gode og finne noen, men det er lov å håpe.
    Noen som vet om det går an å oppgradere med cash til F ? eller er ikke det mulig i CC systemet?
     
  4. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke mulig dessverre.
     
  5. Eriksan

    Eriksan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    298
    Likes mottatt:
    328
    Bonuspoeng:
    63
    Det er ledig award både 22. og 23. nov.
    22NOV: F4 A4 O1
    23NOV: F5 A4 O1

    Innenfor de neste 14 dagene er det flest billetter igjen for salg 01DEC: F6 A4 O0, men altså ikke ledig award. 04DEC ser slik ut nå: F4 A2 O0, så det er vel en bitteliten mulighet for at det åpner opp 1 sete i O-cl tett på.
     
    pineapple_juice, Gullars and RoadKing like this.
  6. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Noen som vet om «ikke endring etter utreise» kun gjelder CT-bookinger eller gjelder det også «vanlige» *A bookinger med EB poeng?
     
  7. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Alle award hos eurobonus så vidt jeg vet
     
  8. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    587
    Likes mottatt:
    759
    Bonuspoeng:
    93
    Snakket med Are om dette på sist Sumo-treff, men har glemt det.
    Hvordan er det med åpning for O på søndager? Har en I-flygning over nyttår til kina, og håper det dukker opp O for to. Er det lørdager de slippes? Også må man ringe vanlig sas-telefon og få de registrert, for å faktureres mandag?
     
  9. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,090
    Likes mottatt:
    4,794
    Bonuspoeng:
    113
    Tenker oss en tur til Boston i slutten av juli. Håper i første omgang at SK slipper C-billetter som kan tas på FP, men ellers er jo det gjeveste å kunne fly LH F :)

    Jeg ser at det faktisk er to ruter i denne perioden: FRA med 74H og MUC med 344. I tillegg er det jo hele fire alternativer til NYC.

    Noen erfaringer med trykket på LH F til/fra BOS/NYC i denne perioden?
     
  10. Royal

    Royal Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk enkelt omgjort billett i LH C til F i begynnelsen av august. FRA - BOS
     
    Gullars liker dette
  11. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    587
    Likes mottatt:
    759
    Bonuspoeng:
    93
    Unnskyld min uvitenhet. Men hva er en 74H?
    Og 344? De har vel kun F i 346 når det kommer til 340?
     
  12. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,940
    Likes mottatt:
    3,897
    Bonuspoeng:
    113
    Ja @Gullars, her må du forklare deg:p;)
     
    Gullars liker dette
  13. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,090
    Likes mottatt:
    4,794
    Bonuspoeng:
    113
    74H er 747-8, altså 747 med F-kabin. 344 var skrivefeil - skulle selvsagt vært 346! :)
     
    watchaddicted liker dette
  14. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,090
    Likes mottatt:
    4,794
    Bonuspoeng:
    113
    Når LH F-seter først slippes: dersom man booker og avbestiller, er da erfaringen at de stort sett dukker opp igjen eller er det like usikkert som med andre bonusbilletter?

    Tenker, dersom de slippes utenfor Tallinn-kontortid, at man kan slippe krangling med 05400 om endring av CT-reise etc. dersom man bare kan lage en ny booking når som helst på døgnet (uten CT), for så å kansellere bookingen og legge setene til i eksisterende CT-booking hos Tallinn neste morgen.

    Og tilsvarende, dersom man trenger to seter og det kun slippes ett: Vil det ikke være mulig å booke det ene setet separat og daglig kansellere og rebooke (innenfor 24t) i håp om at neste sete også slippes? Da vil man vel komme unna gebyr på 450 NOK siden man alltid kansellerer innenfor 24t-regelen?
     
    henrikvd liker dette
  15. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Får vel si at jeg blir ekstremt overrasket dersom det finnes masse erfaring her inne med å kansellere LH F seter, og i alle fall for å bestille dem på nytt.

    Men svaret er vel uansett: du har sannsynligvis null garanti for at det setet dukker opp igjen (hvorfor skulle dette være mindre usikkert enn andre bonusbilletter?)...
     
    RoadKing liker dette
  16. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,090
    Likes mottatt:
    4,794
    Bonuspoeng:
    113
    Er jo nok av eksempler på folk som bestiller utreise og forsøker å koble på en hjemreise senere. Får de ingen hjemreise kanselleres utreisen.

    For andre bonusbilletter er det jo langt mindre forutsigbarhet rundt slipp. Den ene dagen kan det være vidåpent på alle mulige ruter hos et selskap, mens det neste dag er helt stengt. Å gi slipp på en booking da vil jo være ensbetydende med at man ikke får setene igjen. Et eksempel er SAS som plutselig åpnet slusene rundt påsketider. For de som i etterkant kansellerte bookingene dukket ikke disse setene opp igjen.

    Mitt inntrykk av LH F er langt mer forutsigbart: ingen blackout-perioder(?), seter slippes tidligst 15 dager før, og når de først slippes er de da kanskje definert som award-tilgjengelighet med mindre kapasitet i F-kabinen går ytterligere ned i mellomtiden? Vet ikke om det er slik, men synes ikke resonnementet er helt søkt.
     
  17. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Denne kan jeg være med på, (selv om jeg kanskje tror de aller fleste som bestiller LH F allerede har en reise og "spicer den opp" med LH F), men bristen i resonnementet ditt slik som jeg ser det er: hvor mange av disse som du referer til her prøver umiddelbart å bestille billetten på nytt igjen?

    Jeg tror vel at alle bonusbilletter slippes etter et system. Det kan ikke være tilfeldigheter og kaosteori som rår angående dette. Det som er spesielt med LH F er at mønsteret er veldig lett å se, i og med at det er et så begrenset tidsrom det er snakk om (og LH har jo også hatt "episoder" med full åpenhet, noe som bl.a. var utgangspunktet for denne tråden).

    Men det er vel ikke noe kjempepoeng for min del å lage en stor diskusjon ut av dette, ettersom jeg ikke kan bidra med annet enn spekulasjon selv. Det blir spennende å se hva som ev. dukker opp av erfaringer. Ellers er det jo bare å prøve. Du har vel ikke all verden å tape på det? :p
     
    Gullars liker dette
  18. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,826
    Likes mottatt:
    7,710
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har peiling på om LH slipper konsekvent ut billetter 14 dager før avreise, eller kan det gå som mye som 7 dager før avreise før eventuelt F slippes?

    Skal fly LH 728 den 25 des FRA-PVG, ExpertFlyer vil ikke si noe som helst, nettsiden funker ikke for å søke på den flighten for meg... Er 4 av 8 seter som er reservert ifølge seat map..

    Hjelp :|
     
  19. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Varierer fra rute til rute og avhengig av belegg. Her er ingen regler :)
    Ser at 5 seter på flyvningen din allerede er solgt i F.
     
    paramberg liker dette
  20. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Alt mellom 1-14 dager er erfaringen. 4 seter opptatt er jo en del, men har ingen erfaring på FRA-PVG.
     
    paramberg liker dette

Del denne siden