Lufthansa First - Tilgjengelighet

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av bighc, 20. april 2018.

  1. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Er det? Når jeg dro på min siste CT-tur til Australia i april, ringte jeg inn for å forandre fra Asiana first til Lufthansa first dagen før avreise. Dette gikk ikke da det var mindre enn 24 timer til avreise sa Tallin.
     
  2. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,327
    Likes mottatt:
    10,162
    Bonuspoeng:
    183
    SAS tillater ikke endring av billetter etter 24 timer før avreise, men du kan helt fint booke en ny billett for poeng.
     
    Xflipper liker dette
  3. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ut som alt håp er ute for F nå :( 2 stk har booket seg inn i F kabinen og det er bare to ledige seter igjen... Montro om det var award billettene som ble sluppet? Expertflyer har ikke varslet om noe.....
     
  4. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Expertflyer alerts sjekker bare endringer to ganger i døgnet, så i en kritisk fase må en dessverre sjekke manuelt.
     
  5. Malmo

    Malmo Status: EBD

    Innlegg:
    380
    Likes mottatt:
    609
    Bonuspoeng:
    93
    Har LH noen spesielle tidspunkt de pleier å gi slipp, eller er det vilkårlig på døgnet det skjer?
     
  6. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Ah, faen... Da vet jeg det til neste gang... Jaja, takk :D
     
  7. Dubaibaben

    Dubaibaben Nytt Medlem

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    Kanskje dumt spørsmål, men hvilket telefonnummer bruker du når du ringer inn? Jeg har brukt 21 89 64 00 til sas hittil. Aldri ringt Tallinn - har for så vidt ikke det nummeret. Lurer litt på hvilket nummer som er mest smart å bruke når vi skal prøve å få endret til LH F nærmere avgang 29.januar fra FRA til BKK. Tenker det er greit å prøve være litt smart da. :)
     
  8. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Vi ankommer FRA 0820 i morgen og har avgang med LH F til IAH 0950. Noen som vet om vi kommer til å bli plukket opp med limo og om vi har tid til å stikke innom en lounge? Og om vi kommer til å bli kjørt fra loungen til flyet?
     
  9. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Dere blir plukket opp av en bil hvis dere havner på remote parking eller gate uten at de bruker broen.
     
    Gullars liker dette
  10. Gabface

    Gabface Medlem

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    378
    Bonuspoeng:
    63
    Om du blir hentet kommer an på om flyet ditt stopper på en remote parking. Får du det står det en porche eller annet å venter på deg.

    Du får en god time i en av first class loungene. Gå til den nærmeste.

    Litt mer usikker på om du blir kjørt ut, det kommer an på hvilken gate flyet ditt går fra og hvilken first class lounge du er på. Ta det med betjeningen ved ankomst til FCL. Så får du roen!

    God tur
     
    Gullars liker dette
  11. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for rask respons! Da får vi se hvor vi lander og ta det derfra. Håper vi raskt finner frem til en FCL, så vi kan få sikret oss et par badeender før vi rigger oss i godsetene på vei til IAH :)
     
  12. Jonkebassen

    Jonkebassen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    493
    Likes mottatt:
    3,825
    Bonuspoeng:
    93
    Sjekk på LH-appen. Den uken jeg flydde med 0605-avgangen var 6/7 flygninger på remote parkering. BSO er indikasjon på bus-gate og de ti første A-gatene(usikker her). Bli isåfall kjørt til B-loungen. Der får dere best utsikt og blir kjørt videre til neste fly.

    Dersom dere parkerer ved gate vil det mest sannsynlig være en A-gate. Da er det et lite stykke å gå alle veier egentlig.

    Tvi tvi.
     
  13. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for tips! Lastet ned appen nå, men det er ikke kommet noe informasjon om gate enda. Får følge med utover kvelden :)
     
  14. Bergan01

    Bergan01 Medlem

    Innlegg:
    92
    Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    33
    Har sporet slipp av Lufthansa First noen uker nå hovedsaklig LH400, 402, 404 og 410 fra hhv FRA/MUC - EWR/JFK.

    Ser nå at det kan virke som det er mindre som slippes nå? Er dette typisk for perioden vi er inne i?

    Kan legge ut regnearket når turen har blitt booket om. Har sporet antall seter/Seteendringer ifh til dager før avgang.
     
    Are and polarexpressen like this.
  15. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Du har en del reduksjoner nå i lavsesongen januar/februar, LH404 går ikke daglig i perioden. På motsatt side så skulle man tro det var enklere å få F seter på de avgangene som har det nettopp fordi det er lavsesong.
     
  16. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Prøver å finne for en kompis nå..
    Virker veldig tamt.. selv med F6/F7 så er det ikke 2 seter på "enkle" ruter

    upload_2019-2-8_16-55-24.png
    upload_2019-2-8_16-54-11.png

    Ikke så greit dette da...
     
  17. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Er dette en generell reduksjon også på Asia-rutene, eller spesielt for USA?
     
  18. Nille2000

    Nille2000 Medlem

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    448
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg overvåker Asia rutene... ser egentlig greit ut der, men kommer jo an på hvor du skal. Kina er det bra tilgjengelighet på, Japan sånn passe. Det er forøvrig overraskende god tilgjengelig på ANA fra London om det skulle være interessant.
     
    Insomnia4u liker dette
  19. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Før var det kun sporadiske enkeltseter. Ser du nå flere ledige seter pr avgang?
     
  20. Nille2000

    Nille2000 Medlem

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    448
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, jeg har hvertfall funnet to seter ukentlig. Har booket seter til meg og junior T/R Tokyo i vinterferien.
     
    Insomnia4u, bighc and Gullars like this.

Del denne siden