Lufthansa First - Tilgjengelighet

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av bighc, 20. april 2018.

  1. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Får bare krysse fingra da :D
     
  2. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har inntrykk av at de er forholdsvis rause på FRA-PVG, men med kun 3 seter igjen kan det hende at du må vente helt til siste dag før de slipper to seter. Ikke gi opp håpet ;)

    14/12 (om tre dager) er det 7 ledige seter i kabinen og 5 seter er lagt ut som award.
     
    democomputer and Xflipper like this.
  3. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Takk Gullars. La oss håpe på det. Vært fint det som 1 juledag presang, hehe.

    Noen formening om ruten min er ulovlig å om det kan oppstå trøbbel med ombooking? Har OSL-FRA-PVG-SIN-MNL / MNL-SIN-MXP-FRA
     
  4. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel en rute du kan oppleve at de krangler på, men jeg synes det virker som om Tallinn er blitt litt rundere i kantene i det siste(?)... Men de gjør nok uansett ingenting noe med eksisterende booking. Tipper det verste som kan skje er at de nekter å gjøre endringer.
     
  5. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Ok, men de kan ikke finne på å kansellere bookingen min pga at konsulenten jeg prater med finner ruten ulovlig? Har bestilt hotell til titalls tusen og planlagt nyttårsaften o.l, livredd for å miste den haha :D
     
  6. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Ref. @indahla sin erfaring da de lot ham beholde RTW tviler jeg på at de vil sette deg i en slik situasjon. Men har ikke nok erfaring med det selv, dessverre.
     
    indahla and paramberg like this.
  7. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Takk uansett :)
     
  8. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,226
    Likes mottatt:
    5,400
    Bonuspoeng:
    183
    Mitt inntrykk etter å ha brukt et meningsløst antall timer her på forum er at ingen har fått kansellert sin reise selv om Tallinn finner den ulovlig. De nekter å oppdatere/endre/rekalkulere, men den får bestå. YMMV.


    K
     
  9. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Tusen takk!
     
    democomputer liker dette
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,522
    Bonuspoeng:
    293
    Da fruen og jeg skulle reise til SIN, slapp LH 2 First billetter på FRA - SIN 6 dager før.
     
    Insomnia4u liker dette
  11. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Takk, hjelper litt på nervene. Fortsatt nada F billetter å oppdrive 1 juledag :(
     
    RoadKing liker dette
  12. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,758
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Er det sånn at LH F-vinduet stenger tre dager før avreise? Mener jeg har lest/hørt det noe sted.
     
  13. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Mulig å bestille helt frem til avreisetidspunkt - du må bare få SAS til å prioritere billetteringen.
     
    Upsaker liker dette
  14. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,758
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Så lenge man snakker direkte med Tallinn er vel sjelden det et problem?
     
  15. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg vet ikke om det er de som fysisk utsteder billetten, men de pleier som regel å skjønne tegningen når det er mindre enn (2)4 timer til flyet går...
     
    Upsaker liker dette
  16. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    De utsteder billetten, men trenger en confirm på plassen fra det enkelte flyselskap. Med mindre enn 24 timer må de aktivt ordne bekreftelse. Spurte en gang om hva som var minste margin, og det ble sagt 2-4 timer siden de må rekke å utstede billetten først.
     
    Upsaker liker dette
  17. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    546
    Likes mottatt:
    1,594
    Bonuspoeng:
    93
    Per nå er det 4 ledige plasser i first. Det er det også 23. desember, så du kan jo få et hint om hvilken vei det går ved å sjekke om det blir tilgjengeliggjort to plasser der. PVG er en destinasjon det slippes billetter på til tross for at det ikke er alt for mange ledige plasser. 20. desember var det i dag tidlig 4 ledige plasser. Da var det sluppet to award billetter (nå er det kun en, da en av de er tatt).
    Lykke til, håper det går i orden!
     
    Gullars liker dette
  18. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Tallinn pleier jo å utstede direkte, men er det slik å forstå at de i tillegg må få confirm på plassene fra det enkelte flyselskap? Hva skjer da dersom de ikke får confirm på plassene og gamle plasser ikke lenger er tilgjengelige (ved endring)?
     
  19. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Takk :D
     
  20. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har merket meg at du liker å poste retoriske spørsmål om mangt ;)

    Men, det var ikke det jeg skrev noe om. På alle de tusen bookingene som er omtalt på dette og andre forum, og millioner andre, følger billettkontorene et system (Amadeus) Det kan du for eksempel lese mye om andre steder.

    For å booke en billett sendes en request til f.eks Lufthansa om å reservere seter i F. Så må da LH systemer bekrefter dette. Vanligvis skjer det automatisk, men kan ta opptil 24 timer. Men man MISTER dem ikke når de er reservert, og ingen andre kan ta dem før de eventuelt er cancelled/denied. Så opprettes et PNR-nr som binder dette sammen og du kan derfor se at det står confirmed på hvert enkelt leg på f.eks CheckMyTrip

    Og før du spekulerer mer, det skjer omtrent aldri at en får denied. Men ja, selvsagt KAN det skje. Det kan også komme et jordskjelv i morgen, huset kan brenne ned osv. Men det er utrolig liten sannsynlighet for det.
     
    Xflipper, paron, Gullars and 5 others like this.

Del denne siden