Lufthansa First - Tilgjengelighet

Tråd i 'Miles & More' startet av bighc, 20. april 2018.

1. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Bra tips! Den var jeg ikke klar over. Enklere å gå inn der og refreshe aktuelle varsler enn å foreta hvert enkelt søk på nytt hver gang. Har 150 varsler nå...

Noen som vet om LH har et fast tidspunkt der setene slippes? Har oppfattet at det skjer etter midnatt, men skulle gjerne visst eksakt når.

2. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Med begrenset it kunnskap vil jeg tro det kjøres en algoritme som beregner hva som skal slippes hvert døgn, slippes det fortløpende avhenger det av tilgjengelighet på systemresursser til enhver tid .. Mao ikke forutsigbart..

Gullars liker dette
  3. sunshine

sunshine Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,757
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som vet om det er noen steder østover hvor det på generelt grunnlag er enklest å få til LH F i juni/juli (ICN, PEK, NRT, BKK, SIN eller andre)? Vet at det er lenge til og at det sikkert er mange som booker, men tenker litt på planlegging. Planen er å komme seg til Bali, så skulle gjerne ha hatt LH F nedover.

4. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,008
    Bonuspoeng:
    183
    Ingen erfaring med Dehli, men vi fikk LH F FRA-SIN da vi reiste til Maldivene i sommer. Billettene ble sluppet 5 dager før.

poeng_poeng liker dette
  5. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,320
    Bonuspoeng:
    93
    Generelt har vel PEK og PVG vært av de stedene som er lettest å få billetter til.

6. sunshine

sunshine Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,757
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan er det for oss nordmenn med tanke på visum under 24 timer eller bare transit? Er lov å håpe at LH slipper bonusseter langt fram i tid igjen sånn at det blir «enklere» å planlegge med dem.

7. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    I PVG må du gjennom immigrasjon selv om du bare skal bytte fly. Men 24 timers visum fungerer bra uansett.

8. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    Det hadde jo vært nice, men da hadde du vel flaks, har skjønt det slik at Fra-Sin med LH first er en av de vanskeligst å få tak i bonusbilletter til.

9. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Trenger bare å få dette helt verifisert...

Når man leser rundt på nettet står det både at LH åpner F 14 og 15 dager før avreise, og da blir man jo litt usikker. Hva er riktig?

Om jeg for eksempel ser på en utreise en onsdag. Er da første mulighet natt til onsdag to uker før eller natt til tirsdag to uker før?

10. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har erfart begge deler, men ikke fullt 15 døgn. Som regel rett etter stengetid for Tallin.

11. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har f. eks. fredag ettermiddag funnet lørdag om 2 uker, den var da HND-FRA.
    Antyder da 15 dager, men det kan jo være at vi spilles et puss ettersom det er stor forskjell mellom lokaltid og norsk tid.
    Husker ikke når på døgnet reisen var.. Husker bare at det var kl 1655 jeg oppdaget dette, mao 5 minutter før helgestengt hos Tallinn.

Konklusjon? Mer forsking kreves :)

Xflipper liker dette
  12. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Interessant tese om at det slippes i lokal tid og ikke Tysklands tidssone.

Mener å huske at i mitt tilfelle var det FRA-HND som åpnet før. Men jeg kan ta feil.

Det som jeg også har erfart, er at de vises tidligere på EF enn hos Tallin.

13. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Forsket litt selv i natt. Fant BOS-FRA med F6 og FRA-DEL med F7 mandag om to uker. Da jeg la meg 00:30 var ingenting sluppet. I natt håknet jeg tilfeldigvis 03:20 og tok da en sjekk. Begge flightene hadde da fått åpnet award-seter. Sånt sett ikke helt konsistent med tesen om lokaltid...

14. poeng_poeng

poeng_poeng Medlem

Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    28
    Nå føler jeg at jeg burde vite om dette, men spør likevel. Er det f.eks på united.com at du sjekker om award-setene var sluppet? Hvis, hva er alternativene for å få kloe på dem på den tiden av døgnet?

15. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,010
    Bonuspoeng:
    113
    Hahaha... dette er helt hysterisk bra, "våknet tilfeldigvis" :D:p Du drømte ikke "tilfeldigvis" også om IF, EF, Unitied.com etc.?? :rolleyes:

Storbaba, Fly med oss, Are and 4 others like this.
  16. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Jo, faktisk. Og fikk ikke sove igjen. Dette begynner å bli helseskadelig.

Storbaba, OyvindN, drsyk and 9 others like this.
  17. oleredv

oleredv Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,838
    Bonuspoeng:
    93
    Det som Gullars henviser til her er søk i EF etter tilgjengelige seter i gitt klasse. Så når han seier at seta er blitt sluppe så vil dei vere synlige enten i Award-search i EF eller under First Saver Award på United.com.

Gullars and poeng_poeng like this.
  18. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,010
    Bonuspoeng:
    113
    Knekker sammen her! Elsker dette forumet og all galskapen! Magisk:D:cool:

OyvindN, drsyk, trygveat and 3 others like this.
  19. atleloken

atleloken Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Hei, har en flight 4.des Osl-FRA-JNB og retur 17.des. Jeg har i dag sett etter F biletter på EF og på united. Dessverre er det ikke sluppet billetter. men jeg ser på LH sine sider at det er ledige plasser i F. Er det gitt at disse vil bli sluppet på et tidspunkt? eller vil de kjøre med tomme F seter istedenfor å slippe de ut på bonusarkedet?

20. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    de sleppes tidligst 14 dager før avreise. Og ja, ofte flyr de heller med tomme seter en og gi til award kunder.
    Er det mye eller alle ledig er sjansen større for at det sleppes. vet ikke hvordan det er til JNB, men søk på noen datoer innen 14 dager fra i dag så får du et bilde ;)
    Om hjemturen skal endres må det dermed skje før avreise og tidligst 03 desember. så den er nok verre med hjemreisen. Kjedelig om det sleppes for eksempel 10 des når du er på reise. Da er det dessverre ingen ting du kan gjøre da eurobonus regler er tydelig på ingen endringer etter avreise :(

Del denne siden