Jeg hadde 2 timers layover på FRA i sommer og selv med gate (ikke buss) et godt stykke bort fra FCT, så stakk vi innom FCT. Ble både en tur i badekaret, bøtte med champis og ala carte middag på oss. Neste gang blir det mye lengre tid i FCT, men denne gangen ble det sånn. Vi ble boarda ganske seint på flyet til PEK, så vi fikk maksimalt med tid i FCT. Er bare viktig å finne ut hvor man skal gå når man lander, så er det bare å komme seg bort til FCT.
Har du en slags guide til hvordan vi kommer oss til FCT? Er førstegangsreisende i first om litt mindre enn 2 uker, og har ca. 2 timer i frankfurt.
Du finner video på Youtube Gå ut av terminalen, ta til venstre, gå forbi taxi-huset, kryss veien, og voila! Du er fremme i herligheten.
Hva tenker dere om dette Jeg har TG F Syd Bkk i slutten av oktober, og jeg hadde TG F videre til CDG. Den har nå blitt endret til TG C pga bytte fra 380 til 777. Har funnet ut at LH har en flight som passer tidsmessig fra BKK til FRA. Hva tenker dere om oddsen for å få LH F for 2 stk der. Turen nedover starter en uke før returen. Mine alternativ: 1. Som i dag TG C CDG LH C FRA LH C OSL 2. Prøve å få LH F BKK FRA. Jeg har FRA OSL ( hva er normalt å finne på denne flighten) 3. TG C til alt annet enn CDG.
To seter på LH F BKK-FRA vil jeg si er tilnærmet umulig. Her ville jeg satset på posisjonering via en av de mer sannsynlige flyplassene (PEK/HND/PVG/HKG/DEL...). Da kan du endre til LH F derfra eller TG F til FRA/LHR.
Takk for svar @Gullars. Tok noen kjappe søk nå og det ser ut som posisjonering gjør at jeg kommer litt senere hjem enn jeg tror får til, så jeg satser på TG F. Er det noe system i når slike seter blir evt lagt ut. De jeg hadde bestilte jeg jo tidlig i desember
Dessverre for deg er TG blitt ekstremt kjipe på F til/fra Europa. Mønsteret nå er at det ikke slippes noe som helst før 1-4 dager før avreise, og at de da mer eller mindre legger ut det som er tilgjengelig i kabinen. Så med mindre det skjer noe med TG-mønsteret i løpet av høsten tror jeg at jeg heller ville peilet meg inn på direkteflyet mellom BKK og OSL og tatt til takke med biz...
En litt snodig situasjon. Har booket OSL-MUC-PEK (LH C/LH F). Det er ledig LH F FRA-PEK, men ingenting OSL-FRA. Derimot ser jeg på United at det er mulig å få OSL-FRA-MUC-PEK (LH C/C/F). Tror dere det vil være mulig å få Tallinn til å booke sistnevnte for så å få endret den til OSL-FRA-PEK etterpå?
DU må rett og slett prøve. Treffer du den rette så går det muligens, men de fleste tror jeg nok vil si nei.
Usikker på rett tråd men prøver likevel: Hvis en flyr OSL-FRA-MUC-Asia med LH C/C/F, har en tilgang til både FCT (på FRA) og FCL (på MUC)?
Ja, så lenge man reiser på gjennomgående billett og skal videre i F skal man ha adgang. Det samme gjelder ved ankomst. Reiste selv JFK-MUC-FRA-OSL i vår og fikk ble sluppet inn på FCT uten diskusjon.
Har du fått booket OSL-FRA-MUC-PEK er de mest sannsynlig married og du får nok ikke innvilget skilsmisse. Eneste mulighet til å få booket OSL-FRA-PEK er hvis hele routingen er ledig. Jeg prøvde på noe lignende. Hadde LX BKK-ZRH-OSL med overnight connection i ZRH. Det ble ledig LX HKG-ZRH med 45 min cnx, men det var ikke ledig videre ZRH-OSL. Jeg ringte Tallinn og ville beholde ZRH-OSL fra opprinnelig booking og legge til HKG-ZRH, det gikk ikke pga married segments.
Takk! Var egentlig det jeg tenkte. Nå forsvant uansett det ene setet på FRA-PEK, så får holde på MUC-PEK inntil videre og se om det plutselg åpnes to seter på OSL-FRA-PEK igjen
Flyr LH F A380 MUC-PEK på torsdag. Kan vi forvente oktoberfest, eller blir det kun på nevnte flight på mandag? https://insideflyer.no/lufthansa-oktoberfest-airbus-a380/
Hei, Prøvde å booke FRA-(HKG/PEK/PVG)-SIN-SYD via Tallinn. De sa at det ikke går å fly via Kina siden man kan fly direkte fra Europa til SIN og så videre til SYD. Grunnen til at jeg ønsker å fly denne ruten er selfølgeliga t jeg da kan fly LH F og SQ Suites. Hun jeg pratet med sa at de har blitt strengere i det siste. Noen som har booket dette eller ve t om det fortsatt er mulig? Takk!