Noen som har erfaringer med å endre billett når man har 4 legs hos Tallinn? Tenker på siden de har endret reglene. Man står ikke i fare for at de kansellerer hele bookingen siden man har 4 i stedet for 3? Men dersom man vil endre så kommer de kanskje til å insistere på å kutte ned på legs?
Var ikke tema, alt gikk greit helt til det ble nevnt Amex og da var det klar beskjed om å ringe på mandag. Hadde helt glemt det, men trenger man en pinkode for å booke? Syns å erindre at jeg fikk tilsendt noe slik forrige gang..
Virker som om de har endret holdningen på dette igjen da.. De skrifter regler og rutiner oftere enn jeg skifter sokker der borte.. må være et veldig ubehagelig sted å jobbe når det er så store avvik mellom kundenes forventninger og deres myndighet når det i tillegg endres hele veien... Og du må ha denne sikkerhetskoden. Kan velges på nett om du ikke har den eller husker..
Ringte kl. 9 og snakket med en hyggelig danske. Han sjekket opp, fant ledig seter på LH og ga beskjed om at han måtte ringe tilbake etter å ha sjekket eventuelle endringer i avgifter. Ser på Expert Flyer at F6 er blitt til F4 på aktuell LH flight, men ikke fått noen seter enda.. Venter i spenning på tilbakering...
Ja, dette var UTROLIG frustrerende når EF sender meg varsler på alle foretrukne flights.. På nett ja, type på hjemmesiden til SAS da? Skal forøvrig ringe SAS igjen i dag og prøve til jeg treffer på en svenske så får vi se om det funker den veien
Endring. Fra OZ til LH. på en rute som sikkert ikke er helt "innafor" etter dagens diverse instramminger
Da ville jeg ringt opp umiddelbart og be de om å se bort fra endringen din, altså du vil opprettholde ordinær rute med oz. Lang historie kort: jeg gjorde det samme for en liten tid tilbake, endte opp med at jeg satt å ventet på nye billetter en stund(fikk aldri beskjed om det ene eller andre) begynte å bli nervøs. Da JEG tok kontakt på gull mailen fikk jeg beskjed om endringen jeg hadde gjort ikke var mulig(selv om damen på tlf sa det var helt Ok. Dette har de vært klar over men har altså unnlatt å kontakte meg, og i sas appen lå lh f billettene inne, og hadde jeg vært litt mer naiv hadde jeg trodd alt var ok) men da hadde de sluppet setene jeg hadde i oz f og bare reservert lh f billettene. Ergo turen vi hadde et stort hull da jeg ikke hadde en reise mellom fra-icn. Dette var også en ulovlig tur og er den turen jeg skal på nå snart som postet i «dine vellykkede CT bookinger». Så moralen er; har du en noget ulovlig rute, ikke prøv å vær smart å tro at dersom de ikke hjelper deg med endringene på CT telefonen så gjør de det på gull telefonen etter stengetid hos CT telefonen. Da risikerer du å miste hele turen som er verre enn ingen tur!
Da er det kanskje greiest å ringe de og be de ikke endre noe, så sjekker jeg med Tallin om det er mulig mandag.. Det gjelder en retur fra Sydney via Singapore og Seoul..
Ja på bakgrunn av personlig erfaring på akkurat det du illustrerer så ville jeg gjort det altså. Så slipper du hvertfall å risikere hele turen din! Men klart, det viser seg gang på gang at samtlige her har ulike erfaringer på disse diverse agentene, så alt er mulig. Men tenkte jeg hvertfall skulle si fra, så du ikke går på en skikkelig smell!
Da ble forespørsel om LH trukket tilbake og opprinnelig tur står. Er nok tryggere å ringe Tallin mandag og se om de tillater endringen..
Snakket nå med en hyggelig, svorsktalende, kar som var svært kunnskapsrik! Han fant ønsket routing, brukte CT, trakk poeng fra konto, trakk skatter og avgifter fra kortet og sa billettene ville være klare i løpet av helgen! Routingen ligger i appen så får vi se om billettene kommer! Veldig spent
Eksakt samme tingene skjedde med meg, bortsett fra billettene aldri kom. Men dersom turen du har bestilt er lovlig, så går det garantert igjennom!