Julekvelden kom tidlig i år. Fikk nettopp booket LH F T/R India så sent som desember med retur 4. Jan 19’. TRD-OSL SK Plus OSL-FRA LH Business (En natt layover med plenty tid på LH F terminal) FRA-BOM LH F DEL-FRA LH F FRA-OSL LH Business OSL-TRD SK Pluss Hun på CT telefonen virket overrasket selv over at det var ledig. Billetter var kun ledig i EF og kun når jeg søkte på enkeltvis leg. Ikke gjennomgående.
Ringte Tallinn idag angående en endring på deler av reisen min. Hørte i samme slengen om han kunne finne noen ledige plasser på bkk-fra med lh f som jeg fikk to treff med EF. Han fant ikke noen seter. Kan godt være at de ble tatt tidligere. Satt i kø fra 09-1015
sitter og vurderer å bytte TG F/TG C/BR C (MUC-BKK-TPE-SIN) ut med LH F / CA C (FRA-PEK-SIN). Draw backet her så klar 6 timer i CA C med 787-9..... pluss siden er LH A340 i F. input ?
Svensketallinn så åtte *A-bonus F-seter på LH510 i desember (mens jeg får 0 på EF). Det var synd, det sannsynliggjør vel at dette ikke er en ny og liberal politikk fra LH's siden, men en tabbe. Men, billett utstedt.
Det er noe muffins ute og går for tiden. Som graphite har jeg også opplevd at Tallinn finner seter som ikke er å se i EF. I dag tidlig gikk jeg inn og sjekket, aktuelle datoer var 13,14 og 15 januar. Fant bare på 15, men det var greit for den det gjaldt, så hun ringte inn, men da fant de altså også den 14 som var foretrukket. Jeg hadde da nettopp søkt på denne og fått opp null, niks, nada. Er det mulig at Tallinn har blitt mer fleksibel og tilbyr seter i andre kategorier enn I respektive O?
Jeg bruker ikke Lifemiles. Vet at billettene må være I/O, men når det er flere som opplever det som jeg skrev (og jeg har opplevd det ved to CT bookinger på rappen nå), så er det noe snålt.
Enig i at noe åpenbart er galt, EF stemmer i hvert fall ikke med det som er bookbart. Kan det samsvare med M&M-tilgjengelighet?
Det kan vel ikke være meningen å legge ut alle F-seter for M&M heller.. Vet jo ikke om alle faktisk er tilgjengelige, selvfølgelig.
Kanskje M&M uten "senator status"? Senator har enda bedre tilgang, samt også Swiss First. Det forklarer ikke hvorfor Lifemiles har bedre tilgang, men ikke United eller andre Star-partnere (enn SAS).
Nei, jeg tror EF viser ghost-tilgjengelighet når det står at 7 av 8 seter er ledige som O-klasse. Jeg vil tro at Lifemiles stemmer med EB. Merk også at LH opererer med married segments-avhengig tilgjengelighet, slik at OSL-FRA-PVG kan komme opp som ledig selv om FRA-PVG ikke gjør det.
United og Aeroplan har sikkert hard-blocket LH F >14 dager frem i tid etter fadesen med Swiss i fjor. De finnes også på Aegan i tillegg til Lifemiles og EuroBonus. Det er også godt mulig at andre selskaper har tilgjengelighet, men siden de ikke har online booking vet vi ikke det. Noen som vil ringe Turkish, Asiana, Thai eller Air China og sjekke?
To kjappe spm: 1) Har noen sett tilgjengelighet på LH FRA-SIN langt frem i tid? 2) Om dette er en feil, hva er sjansen for at billetten blir kansellert i etter utstedelse?
Jeg satt i seks timer å lette etter billetter overalt på søndagen før jeg ringte SAS og ble bedt om å ringe CT i dag. Ringte Tallinn i det Nyhetsjingelen kl9 startet på radioen men måtte allikevel sitte i tjue minutter å vente. Men det ordnet deg for virkelig snille gutter: First til Honolulu via Tokyo! Fikk nesten sjokk i går da jeg fant billetter ledig på UA902/903. Dessverre hadde noen kommet meg i forkjøpet på den ene billetten men svensken på CT klarte å oppdrive en Biz på HNL-NRT og jeg er strålende fornøyd og super service. Han dobbeltsjekket om det var lov å reise via Tokyo samt at han var knallhard på 8 segmenter. Har en SAS Biz tur til Miami som jeg har som reserve i tilfelle LH endrer noe på dette som bare virker for godt til å være sant...