Booket selv også en tur til Japan i sommer, avreise 29. juni. Lufthansa First den ene veien, og Asiana First hjem. På den flighten jeg booket med Lufthansa (FRA-ICN) var det flere enn to ledige seter i klasse O.
I sagaen om CT, Tallin, SAS, *Alliance og LH kan jeg meddele, etter 1 time og 5 minutter i telefonkø, at det ikke var noe problem å legge til BGO-OSL og billettene er nå ticketed. Regelen om kun en tilknytningsflight praktiseres enten svært forskjellig, eller så er det fritt frem igjen for det
Pratet med Tallinn nå og det var ikke tilgjengelig på 28. sept som er min aktuelle dag. Forøvrig mye raskere på komme igjennom på svenskenummeret. Men når jeg søker i ExpertFlyer på Awards&Upgrades på den aktuelle datoen kommer ikke flighten LH 778 opp i resultatlisten. Gjør jeg noe feil? Kommer resultater på datoer i juni f.eks.(uten ledige seter vel å merke). Og LH selger billetter på den datoen så flyet skal jo gå.
Skal, skal ikke... Har en booking til Asia med Thai F A380 og er egentlig veldig fornøyd med det, men ser nå på muligheten for å endre til Lufthansa F. Den aktuelle flighten er satt opp med A340-600. Minuset med dette er mer støy, mindre toaletter, dårligere luft, ja - fravær av A380-egenskapene. På en annen side er dette en avgang fra FRA, så det byr på potensielt mange timer FCT (og henting i bil hvis remote stand ved ankomst fra OSL). Hvor mye bedre er First Class opplevelsen med Lufthansa? Er det dumt å la muligheten gå fra seg?
Hadde dette vært en feil i systemet så burde Lufthansa ha fikset det i løpet av dagen... Kanskje dette virkelig er en ny policy?
Litt på siden, men likevel relatert: Når to personer skal fly til Asia i F, er det kun LH, OZ, TG og SQ som er å anse som aktuelt, riktig? Denne nye «feilen» har satt meg i drømmemodus, og da må alternativene kartlegges grundig
Har ikke så god oversikt på det, men det er vel lite trolig at man får booket EU-Asia via USA fremover
Hadde følgende booking: OSL - CPH CPH - SIN F SIN - AKL F(Suites) AKL - SIN F(Suites) SIN - ARN Biz ARN - OSL Denne ble i dag endret til: OSL - FRA Biz, lang layover i Frankfurt FRA - HND LH First HND - SIN Biz SIN - AKL F(Suites) AKL - SIN F(Suites) SIN - FRA LH First FRA - OSL Biz OSL - AES Plus Dette gir altså 10 timer i Frankfurt, perfekt etter min smak, En hel dag i Tokyo, En hel dag i Singapore, 5 dager i Auckland LH A380(Aldri flydd før) Porsche x2 i Frankfurt Det ypperste i Star Alliance på sine respektive hjemmebaser, FCT og TPR Jeg var ufattelig heldig som møtte på Michael/Mikael som etter 60 min på linjen gjorde alt for at jeg skulle bli fornøyd. Etter mye miksing og triksing fant vi både datoer og avganger som stemte godt overens med virkeligheten. Felles for disse var at jeg kunne se de hos Lifemiles, men ikke hos EF.
Jeg har ikke fløyet TG F, men har lest både her inne og andre steder at for eks. SQ Biz er vel så bra. LH F har jeg derimot fløyet og det er FANTASTISK! Det å bli hentet og kjørt til og fra lounge er helt rått! Nærmere råkkestjerne kommer man vel ikke.. Når det gjelder maskin så er A340-600 en veldig stille maskin, du merker for eks. knapt at den tar bakken. Støyen inne i kabinen er også påtakelig lavere enn i andre maskiner jeg har vært i. Nå har jeg tilgode å fly A380 og er veldig spent på om den er så stille som alle skal ha det til Uansett hva du går for så blir det bra, men må nok si at jeg holder en relativt stor knapp på LH fremfor TG
Det beste hadde vært LH en vei, og TG tilbake... Fra Europa til Asia hadde jeg også uten tvil valgt LH First, tilbake hadde jeg nok holdt en knapp på Thai First, grunnet First-lounge i Bangkok.
Må man reise fra BKK i TG First for å få First-lounge der, eller er det godt nok om man ankommer i TG First for deretter å ha noe annet videre?