Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

  1. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,698
    Bonuspoeng:
    293
    Linda har hjulpet meg ...
     
  2. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,035
    Bonuspoeng:
    183
    De kjøper seg tid. Min erfaring et at de kan endre en bonus booking om en av flightene blir kansellert. Da kan de også `åpne` opp bonus seter vi ikke ser på sas.no. Og flytte på avreise og hjemreise. Men har på følelsen at dette er mye lettere for en innenriks/skandinavia tur i plus, en biz setter til fks Usa.
     
  3. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Kjempeservice fra Janni det siste døgnet som fikk flyttet en reise for meg på utgått CT fra feb til påsken -22. Men en er kanskje litt avhengig av hvem en treffer, som det også synes å være på CT-telefonen hvor det virker å ha blitt bedre jevnt over.
     
  4. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,192
    Bonuspoeng:
    163
    Lite nytt, på møte de hadde for litt siden sa de jo de skjønte at de antagelig måtte gjøre noe mer, men ikke kommet noe mer enn det. Det var samme møte de lanserte 4x, så jeg tolket det som de siktet til noe annet - forlengelse for flere.

    Nå ser det jo på en måte ut som ting åpner opp utover, sakte men sikkert, men blir dårlig tid for en del av oss, og vil være begrensede muligheter.

    Så ryddig ville vel i første omgang vært å utvide for alle med periode ut året?
     
    OyvindN, johkon and EndreD like this.
  5. johkon

    johkon Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    144
    Bonuspoeng:
    33
  6. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,849
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Er flybytte til A340-300 er sikkert tegn på kommende kansellering? Ja, jeg er jo kjent med at SAS ikke har flytypen i flåten lenger.. men da ryker i tilfelle retur fra Newark i høstferien, synd om ting ser så dårlig ut til høsten altså.
     
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,899
    Likes mottatt:
    57,535
    Bonuspoeng:
    293
    Tror det.
    Men du blir jo ombooket hvis mulig.
     
    view and Maggie like this.
  8. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,035
    Bonuspoeng:
    183
    Skjedde det samme med meg :( Det skal ikke være mulig med ombooking før de offisielt er kansellert. Om vi ikke selv finner biz i returen fra en av de nærliggende dagene. Tyder på at de legger ned flere direkteruter mellom Osl og Ewr :(
     
    view liker dette
  9. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    7,913
    Bonuspoeng:
    183
    For å bruke det forslitte uttrykket «i disse tider», så tror jeg ikke de permanent legger ned rutene, men legger de på vent slik de har gjort siden ifjor. Så kan man si mye om å ha ruter ute for salg som man ikke er sikker på blir flydd, men da har man i det minste en formening om belegg.
     
    Maggie liker dette
  10. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,035
    Bonuspoeng:
    183
    flere av de er tatt ut av salg. de er byttet til 340. Har lite håp om at de kommer tilbake. Gjelder flere avganger jeg har til både Mia og Ewr på høst og vinter.
     
  11. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,849
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det er nok så enkelt som supply/demand tilpasning dette her, Oslo-Newark har vært en bra rute i mange år som jeg har forstått så i et normalt marked er den nok liv laga fortsatt. Jaja, får bare sitte å vente på kanselleringen min da.
     
  12. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,849
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Ryktes forøvrig at OSL-EWR starter opp igjen i juli med 2 ukentlige avganger og med A321LR... så får vi se om det blir noe gjensyn med A330 etterhvert.
     
    Maggie liker dette
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,899
    Likes mottatt:
    57,535
    Bonuspoeng:
    293
    Mener jeg leste et eller annet sted at de skulle sette inn 320LR (eller hva den lå heter) på OSL-EWR og ARN-EWR? Men det var kanskje bare K sommer?
     
  14. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Ja. Den flighten blir kansellert.

    Og alle med 737-700 også (som gjerne viser sperrede B og D seter "mens SAS bestemmer seg for å kansellere"). Old news, og for meg stemte det igjen bare for et par dager siden.
     
  15. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Lov å håpe selvsagt.

    Men jeg vedder 1 god vin på at det ikke blir noe OSL-EWR på denne siden av september. Blir nok A340 (=kansellert) på de også. Selv om det er solgt seter.

    Eventuelle EWR flights fra skandinavia kommer til å gå fra CPH.
     
    view liker dette
  16. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,849
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, enig - det er nok en stor sjangs for at dette skyves på for det er store spørsmålstegn om det blir særlig etterspørsel på USA ruter i sommer. Som jeg sa over, dette er enkel supply/demand tilpasning, er det ikke belegg og lønnsomhet så skalerer SAS kjapt ned igjen planene sine. Det eneste som er sikkert i denne pandemien er at planer endres raskt.
     
    Maggie liker dette
  17. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Strålende levert av diamond.dk etter at en av sommerens flyvninger med blokkerte midtseter som forventet ble kansellert. Åtte passasjerer fordelt på fem bookinger og litt ulike tilslutningsfly flyttet til forespurt reiserute.

    Ville nok fått samme resultat ved å ringe inn, men unektelig svært praktisk å kunne sende alle detaljene avgårde i en e-post og få nye billetter i retur.
     
    OyvindN, johkon, Xflipper and 2 others like this.
  18. johkon

    johkon Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    144
    Bonuspoeng:
    33
    Gledelig å høre slike historier! En av få grunner som gjør at det fortsatt skiller seg ut med diamant kortet i appen..
     
  19. OyvindN

    OyvindN Skydiver

    Innlegg:
    442
    Likes mottatt:
    3,052
    Bonuspoeng:
    93
    Samme for min del også. Lenette åpnet et sete i Plus fremfor Go slik at jeg kan sitte med familien siste legg tilbake (separate bookinger).
     
  20. flexitravel

    flexitravel Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Hva tenker dere om "servicen" til Sas på tlf for tiden?

    Her er noen godbiter fra 2021 for min del:

    - Agent feilstavet etternavn i booking selv om jeg stavet det to ganger. Oppdaget det etter noen timer når jeg fikk billetten og fikk beskjed om at ingen ting kunne gjøres. Vi måtte reise med feil navn og risikere denied boarding (!) eller avbooke uten å få refundert service avgift og mest sannsynlig miste bonus billettene.

    - Ble booket i økonomi ved en feiltagelse på deler av reisen (intra Europa). Før booking ble det bekreftet ledig i biz. Valg: Kansellere og muligens tape setene og service avgift eller la reisen stå med økonomi på deler av turen.

    - En påståelig agent mente det kun var en flyplass i Tokyo og kunne ikke søke etter billetter med ankomst/avgang fra ulike flyplasser

    - En agent forklarte meg at Asiana ikke var medlem av *A og dermed var det umulig for han å søke på billetter.

    - Fikk registrert 4x kampanjen på 1 av 2 kanselleringer. Samme destinasjon, booking klasse og samme type kansellering, men ulik agent.
     
    Kristian, EndreD, Xflipper and 3 others like this.

Del denne siden