De kjøper seg tid. Min erfaring et at de kan endre en bonus booking om en av flightene blir kansellert. Da kan de også `åpne` opp bonus seter vi ikke ser på sas.no. Og flytte på avreise og hjemreise. Men har på følelsen at dette er mye lettere for en innenriks/skandinavia tur i plus, en biz setter til fks Usa.
Kjempeservice fra Janni det siste døgnet som fikk flyttet en reise for meg på utgått CT fra feb til påsken -22. Men en er kanskje litt avhengig av hvem en treffer, som det også synes å være på CT-telefonen hvor det virker å ha blitt bedre jevnt over.
Lite nytt, på møte de hadde for litt siden sa de jo de skjønte at de antagelig måtte gjøre noe mer, men ikke kommet noe mer enn det. Det var samme møte de lanserte 4x, så jeg tolket det som de siktet til noe annet - forlengelse for flere. Nå ser det jo på en måte ut som ting åpner opp utover, sakte men sikkert, men blir dårlig tid for en del av oss, og vil være begrensede muligheter. Så ryddig ville vel i første omgang vært å utvide for alle med periode ut året?
Er flybytte til A340-300 er sikkert tegn på kommende kansellering? Ja, jeg er jo kjent med at SAS ikke har flytypen i flåten lenger.. men da ryker i tilfelle retur fra Newark i høstferien, synd om ting ser så dårlig ut til høsten altså.
Skjedde det samme med meg Det skal ikke være mulig med ombooking før de offisielt er kansellert. Om vi ikke selv finner biz i returen fra en av de nærliggende dagene. Tyder på at de legger ned flere direkteruter mellom Osl og Ewr
For å bruke det forslitte uttrykket «i disse tider», så tror jeg ikke de permanent legger ned rutene, men legger de på vent slik de har gjort siden ifjor. Så kan man si mye om å ha ruter ute for salg som man ikke er sikker på blir flydd, men da har man i det minste en formening om belegg.
flere av de er tatt ut av salg. de er byttet til 340. Har lite håp om at de kommer tilbake. Gjelder flere avganger jeg har til både Mia og Ewr på høst og vinter.
Ja, det er nok så enkelt som supply/demand tilpasning dette her, Oslo-Newark har vært en bra rute i mange år som jeg har forstått så i et normalt marked er den nok liv laga fortsatt. Jaja, får bare sitte å vente på kanselleringen min da.
Ryktes forøvrig at OSL-EWR starter opp igjen i juli med 2 ukentlige avganger og med A321LR... så får vi se om det blir noe gjensyn med A330 etterhvert.
Mener jeg leste et eller annet sted at de skulle sette inn 320LR (eller hva den lå heter) på OSL-EWR og ARN-EWR? Men det var kanskje bare K sommer?
Ja. Den flighten blir kansellert. Og alle med 737-700 også (som gjerne viser sperrede B og D seter "mens SAS bestemmer seg for å kansellere"). Old news, og for meg stemte det igjen bare for et par dager siden.
Lov å håpe selvsagt. Men jeg vedder 1 god vin på at det ikke blir noe OSL-EWR på denne siden av september. Blir nok A340 (=kansellert) på de også. Selv om det er solgt seter. Eventuelle EWR flights fra skandinavia kommer til å gå fra CPH.
Ja, enig - det er nok en stor sjangs for at dette skyves på for det er store spørsmålstegn om det blir særlig etterspørsel på USA ruter i sommer. Som jeg sa over, dette er enkel supply/demand tilpasning, er det ikke belegg og lønnsomhet så skalerer SAS kjapt ned igjen planene sine. Det eneste som er sikkert i denne pandemien er at planer endres raskt.
Strålende levert av diamond.dk etter at en av sommerens flyvninger med blokkerte midtseter som forventet ble kansellert. Åtte passasjerer fordelt på fem bookinger og litt ulike tilslutningsfly flyttet til forespurt reiserute. Ville nok fått samme resultat ved å ringe inn, men unektelig svært praktisk å kunne sende alle detaljene avgårde i en e-post og få nye billetter i retur.
Gledelig å høre slike historier! En av få grunner som gjør at det fortsatt skiller seg ut med diamant kortet i appen..
Samme for min del også. Lenette åpnet et sete i Plus fremfor Go slik at jeg kan sitte med familien siste legg tilbake (separate bookinger).
Hva tenker dere om "servicen" til Sas på tlf for tiden? Her er noen godbiter fra 2021 for min del: - Agent feilstavet etternavn i booking selv om jeg stavet det to ganger. Oppdaget det etter noen timer når jeg fikk billetten og fikk beskjed om at ingen ting kunne gjøres. Vi måtte reise med feil navn og risikere denied boarding (!) eller avbooke uten å få refundert service avgift og mest sannsynlig miste bonus billettene. - Ble booket i økonomi ved en feiltagelse på deler av reisen (intra Europa). Før booking ble det bekreftet ledig i biz. Valg: Kansellere og muligens tape setene og service avgift eller la reisen stå med økonomi på deler av turen. - En påståelig agent mente det kun var en flyplass i Tokyo og kunne ikke søke etter billetter med ankomst/avgang fra ulike flyplasser - En agent forklarte meg at Asiana ikke var medlem av *A og dermed var det umulig for han å søke på billetter. - Fikk registrert 4x kampanjen på 1 av 2 kanselleringer. Samme destinasjon, booking klasse og samme type kansellering, men ulik agent.