Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

1. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,368
    Bonuspoeng:
    93
    Dagens scenario: AGP-ARN-OSL 11.25-18.30 (Was AGP-OSL direkte 11.15-15.25) takket være endringer i ruteprogrammet.
    Bookingklasse T. Kun carryon.
    Skedulert landing i ARN kl. 15.40, men vi touchet ned 15.28 (ved gate 3B kl. 15.33).
    SK491 med skedulert avgang kl. 15.55 sto ved F31 (7-10min rask gange/jogg). Puh, "Gate closing" når jeg kl. 15.40 med spinnakerliknende munnbind stiller ved F31. Gate agent taster febrilsk, men bookingklassen gir henne ikke omookingsmuligheter. Kjapp telefon til Supervisoer: "Vi har en Diamond som vil med, men får ikke onlinegodkjenning, klarer vi dette?"
    20 sek. senere er det tommel opp og ombord som desidert sistemann. Lander 10 min før rutetid, kl. 16.42. Perfekt!

2. Markal

Markal Senior Medlem

Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Med SAS Plus billett har jeg tidligere uavhengig av bookingklasse kunnet komme med et tidligere fly ved å henvende meg i gate. Jeg har oppgradert en del SAS Go billetter (jobb-policy) med poeng av denne grunn. Praktisk da minstebud alltid går gjennom, og man i tillegg tjener mer grunnpoeng som er praktisk i disse dager.

Prøvde meg i gate i dag og hun som sto der kunne informere om at de nylig hadde fått streng ordre om at kun "full flex" billetter kunne endres i gate. Diamant-status var ikke til noen hjelp i dag i hvert fall.

Er de gode tidene med å komme med tidligere fly med SAS Plus over?

petrate liker dette
  3. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,413
    Bonuspoeng:
    183
    Dessverre ja, har allerede vært sånn en stund.

4. Markal

Markal Senior Medlem

Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Skuffende. Muligheten for å komme med et tidligere fly er eneste saklige grunn jeg har for å velge sas plus innenlands.

Staralliance and Chrisljo like this.
  5. johkon

johkon Medlem

Likes mottatt:
    144
    Bonuspoeng:
    33
    I gate er det ofte 50/50 om du får komme med et tidligere fly eller ikke. Hvis du har enkel plus billett og diamant status så gå heller i loungen. Der ordner de stort sett alltid plass på et tidligere (gitt at det er ledig).

paron liker dette
  6. flexitravel

flexitravel Medlem

Likes mottatt:
    184
    Bonuspoeng:
    43
    Hva skjer med Sas for tiden? Fra å gå fra helt forferdelig kundeservice siste 7-8 mnd har jeg hatt bra opplevelser de tre siste gangene.

Mulig mine forventninger har vært i kjelleren, men har snakket med to dansker og en svenske siste uken hvor alle har vært hyggelig og forsøkt så godt de kan med å finne alternativer til kanselleringer og endringer. Håper noen har tatt tak og at dette blir mer vanlig fremover.

Lnbre, johkon, Ombo and 10 others like this.
  7. Markal

Markal Senior Medlem

Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for tips. Aldri tenkt på å prøve i loungen. Så at de hadde en skranke der sist når jeg tenker meg om. Får gi det noen forsøk til :)

johkon liker dette
  8. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    3,938
    Bonuspoeng:
    113
    Gikk til serviceskranken ved innsjekk på Gardermoen med en ikke-flex billett og spurte om muligheten for å få bli med en avgang to timer tidligere.

"Billetten er egentlig ikke fleksibel, men jeg ser du er diamant så vi kan nok gjøre et unntak. Foretrekker du midtgang eller vindu?"

Koster SAS ingenting, og gjør at en fornøyd kunde får ta helg to timer før. :)

Gjør at jeg nesten får dårlig samvittighet for å ha flydd Norwegian for første gang på to år tidligere denne uka.

9. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,038
    Bonuspoeng:
    113
    Kan bekrefte at man ikke kommer like langt med gold, fikk fint beskjed om at jeg har jo heldigvis en lounge jeg kan oppholde meg i frem til flyet går, kjipt for meg, men samtidig flott å se at høy status faktisk hjelper :)

tobeornot999, Eddie47 and Maggie like this.
  10. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,020
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk inn kansellering av flight i Janaur, hvor ruteprogrammet så langt ikke er sluppet, mellom LHR og HND med ANA. Flighten er på en torsdag som i nåværende program ikke flys.

Ringer inn umiddelbart til engelsk kundeservice som svarer etter et par minutter ved 7 tiden på en lørdag kveld. Hyggelig øst europeisk klingende kvinne som ser problemet.

Systemet har flyttet meg til utreise fredag, altså et døgn senere, og satt meg i et nytt F sete på utreisen fra LHR. Utfordringen ligger i at jeg da lander noen timer for sent til å nå neste reise HND-ORD. Hun søker, men finner ingen ledige seter, annet en et mulig sete hos United i polaris. Hun sjekker også andre andre destinasjoner i USA før jeg spør om det.

Hun ser at det skal være mulig å få åpnet et F sete, men at hun ikke kan gjøre det. Sjekker mine kontaktdetaljer og skriver ned mine preferanser. Sier hun at hun vil ta tak i saken mandag morgen når EB kontoret er åpent og hun er på jobb Og så ta kontakt med meg på e-post med de alternativene hun kan få åpent, eller få meg booket om til.

Så få vi se hva hun faktisk får til. Så lenge jeg eventuelt for 3 av 4 flighter i F så skal jeg leve godt med et legg i biz på ANA eller United.

EndreD, Eddie47, trygveat and 2 others like this.
  11. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,307
    Bonuspoeng:
    113
    En liten positiv opplevelse med dk-mailen i dag.

Fra "gamle" dager så ble jeg nesten vant til at de åpnet opp ett ekstra bonusete eller to hvis du sende dem en mail og manglet en litt bedre connection et sted.
    Etter bytting til nytt "crew" der så har det vært jevnt nei - ingen ledige bonus seter hvis jeg har spurt om en connection til LHR eller FRA for å sluppe lang ventetid eller tur via et eller annet sted.

I dag fikk jeg en rebooking av en united reise via London med for kort transfertid i london. Jeg sendte en mail til dem og ba om alterantiver - og foreslo samtidig at å åpne to business seter på OSL-EWR ville løse problemet og vi kunne bruke den united connection vi allerede hadde. Noen timer etter kom ny billett med seter på OSL-EWR.... :D

(så gjenstår det vel fortsatt å se om det blir noe USA tur i vinter.....)

johkon, EndreD, markus and 9 others like this.
  12. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,020
    Bonuspoeng:
    293
    Ser på et annet forum at Norsk Eb medlem får svar fra den Danske diamantmailen at de ikke lengre kan besvare Norske og Svenske medlemmers henvendelser.

Er det noen her som har fått det svaret?

13. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,667
    Bonuspoeng:
    293
    :eek: Jeg venter på et svar nå. Får se om jeg får den beskjeden jeg og.

14. Brukernavnet

Brukernavnet EBD

Likes mottatt:
    3,625
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk god hjelp fra Janni 17/9, men har ikke vært i kontakt med dem etter det

Malmo liker dette
  15. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,587
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg sendte en henvendelse til DK i dag, fikk svar nå fra NO, så det er tydelig det er gjort noen endringer her...

16. Points4Fun

Points4Fun Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,966
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk du svar/hjelp til det du lurte på og slik forventningene var til dk?

17. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,587
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg stillte ett enkelt spørsmål som ikke hadde noe med booking av reise å gjøre, men selv ikke dette enkle spørsmålet klarte de å besvare tilfredstillende :(

18. Points4Fun

Points4Fun Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,966
    Bonuspoeng:
    93
    Arg! Skjønner det går utforbakke med servicen:(

19. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,212
    Bonuspoeng:
    113
    Screenshot_20210929-144803.jpg
    Denne kom som et svar idag, jeg fikk dog hjelp til det jeg ønsket men det kan tyde på at det snart er slutt :(

NoLimit, tobeornot999 and Kristian like this.
  20. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,587
    Bonuspoeng:
    183
    lurer litt på mailflyten..

Sendte mail tll gold.dk, får svar fra gold.no, svarer gold.no, får så svar fra ebretro... :confused:

Upsaker liker dette

Del denne siden