Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

1. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,020
    Bonuspoeng:
    293
    :(

2. dandor

dandor Medlem

Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    33
    Fikk et fint svar på svensk fra gold.no når jeg spurte om de kunne hjelpe med å endre retur etter rerouting på en SAS bonusreise som gold.dk bestilte for meg noen måneder tidligere.

"Jag har inte möjlighet att hjälpa dig med din bokning via mail på grund av säkerhetsskäl."

3. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,965
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg sendte en enkel (trodde jeg) forespørsel til diamantmailen.

Jeg spurte om de kunne flytte oss fra Go til Plus på en flight i august 2022, da vi hadde fått Gi selv om det var ledig i Plus.

Dette svaret fikk jeg etter ca 3 dager:
    Han har altså sjekket om det finnes ledige billetter, men ikke flyttet på oss.

Jeg svarte slik:
    Så da får vi se om jeg får noe svar i det hele tatt.

markus, EndreD, Kristian and 7 others like this.
  4. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,057
    Bonuspoeng:
    183
    Det blir interessant å se hva et eventuelt svar blir…
    Er nok mange som tenker samme tanken

holmen liker dette
  5. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,591
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har brukt diamond.no ganske flittig til purring på tilbakebetalinger og andre klager jeg ikke ville bry .dk med, det har de stort sett alltid håndtert veldig bra. Det at vi ikke får hjelp til bookinger får så være. Sett bort fra tidvis lang kø får man som regel god hjelp på telefonen for tiden.

Det er egentlig ganske imponerende at vi har fått bruke den dansken supporten til CT-bookinger i så lang tid, de har opplagt vært svært overbelastet siste halvåret og ikke vært skalert for å hjelpe horder av nordmenn med kompliserte bookinger. Husk at danskene selv ikke tilbys Amex med CT, så antall slike henvendelser fra den kanten er nok ganske liten.

Last edited: 01. okt 2021
  6. Nurse82

Nurse82 EBD, Hilton diamond

Likes mottatt:
    987
    Bonuspoeng:
    93
    Finnes det diamantmail altså?

7. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,155
    Bonuspoeng:
    113
    Forsøkte meg også på en mail til diamond.dk, men fikk svar fra svensker på ebretro.se (fantastisk navn, forresten). Pga avbestillinger har min voucher blitt splittet i tre, men det er kun mulig å bestille ny billett med to. Spurte derfor om de kunne hjelpe meg å bruke alle tre til en booking.

Men: "som du skriver är det möjligt att använda upp till 2 vouchers till samma bokning och dessa inte täcker går resterande del att betala med kort men det är dessvärre inte möjligt att använda fler än 2 vouchers per bokning"

Jo, takk som byr, og god dag mann økseskaft.

Jubelen ville ingen ende ta for akkurat denne forbedringen...

Kristian and holmen like this.
  8. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,038
    Bonuspoeng:
    113
    Godt initiativ! Nå som vi blir nektet kundeservice i andre land så burde de vel kanskje forstå hvorfor vi har benyttet oss av kundeservice i andre land…

EndreD, holmen and tobeornot999 like this.
  9. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,587
    Bonuspoeng:
    183

Enig i at vi nok er blitt bortskjemt med den danske mailen, og spesielt Vibecke.
    En periode var det ikke vanskelig å få igjennom relativt kreative routinger med CT uten problemer. Etterhvert som ryktet spredde seg tok det gradvis lenger og lenger tid før man fikk svar, og mulighetsrommet ble gradvis mindre.

Vi kan nok igrunn ikke regne med noe av den tilsvarende servicen fra den norske/svenske mailen, men slike enkle endringer som @holmen forespurte synes jeg vi som ett minimum bør kunne forlange.

Last edited: 01. okt 2021
    EndreD, petrate, holmen and 3 others like this.
  10. holmen

Likes mottatt:
    63,965
    Bonuspoeng:
    293
    Er nok mye sant i det du skriver.

Men, som du sier, sånne enkle ting må de jo bruke mindre tid på å bare fikse, enn å svare på e-post..

Så jeg håper jeg får svar, på hva de faktisk kan hjelpe oss med.

Jeanette, Lars J and Rscott like this.
  11. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,155
    Bonuspoeng:
    113
    Word!

holmen and Lars J like this.
  12. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,591
    Bonuspoeng:
    183
    @democomputer har også stilt spørsmålet, og fått svar:
    Det at de ikke kan "gjøre endringer som koster penger" høres ut som en litt dårlig unnskylding nå som løsningen for betalingslink via SMS er på plass?

view, Maggie, Kristian and 3 others like this.
  13. Nurse82

Nurse82 EBD, Hilton diamond

Likes mottatt:
    987
    Bonuspoeng:
    93
    Dette var deprimerende lesning. Jeg vil påstå at en av de største fordelene med SAS gull/diamant var muligheten for å sende mail og slippe å forholde seg til kundeservice på telefon. Her bør vi faktisk gjøre uttrykk for vår misnøye :(

14. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,169
    Bonuspoeng:
    183
    Lage seg dansk epost adresse :rolleyes:

15. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,163
    Bonuspoeng:
    183
    I en av de siste mailene jeg fikk, tilbydde Janni seg sende link til betaling. Den tjenesten må jo være tilgjengelig for .no mailen også.. Gjerne fyll inn det til neste person som får til svar at de ikke tilbyr dette.

tobeornot999 and Xflipper like this.
  16. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,646
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tror ikke det nødvendigvis er betalingsløsningen eller mangel på det som sådan som er problemet.

Problemet er at epost ikke autentiserer avsender på noe som helst vist. Slik sett har jeg vært litt overrasket over hvor smidige de tidligere har vært.

SAS' utfordring her er at dersom en bestrider en endring, så kan de ikke bevise at det som kom på epost faktisk kom fra rette vedkommende.

Denne problemstillingen kan dog adresseres relativt enkelt da SAS kan legge inn en intern meldingstjeneste i Eurobonus som vi kunne brukt etter å ha logget inn.

Men, det er nok for komplisert for SAS IT...

17. holmen

Likes mottatt:
    63,965
    Bonuspoeng:
    293
    Spørsmålet er jo også om de får samme "forbedring" i tilbudet i Danmark, eller om dette bare gjelder Norge.

18. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,591
    Bonuspoeng:
    183
    Det samme kan sies om telefon, da man kun unntaksvis blir bedt om å autentisere med sikkerhetskode. Mulig de ser på telefonnummer og matcher mot profil, men det kan også forfalskes.

Slike svakheter understreker uansett viktigheten av å holde EB-nummer og bookingreferanser hemmelig.

</avsporing>

19. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,503
    Bonuspoeng:
    183
    Det forklarer hvorfor jeg ikke har fått booket noe som helst i det siste... Satan, dette ble en trist dag......

Spielhaug liker dette
  20. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,020
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk flyttet retur fra Barcelona nå i høst fra en kort overgang på ARN, til dagen etter med lang overgang på ARN og send ankomst OSL 30 timer senere en bestilt. Og åpnet EB seter.

Hyggelig svensk dame som tok call back, selv om jeg bestillte call back på engelsk. Hun så ingen ledige seter på direkte flyet, som går et døgn etter opprinnelig booking, men er med på at det er greit å åpne to + seter for EB booking i og med at det var ledige seter i kabinen. Så da lander vi drøye 20 timer forsinket med bedre avreise og ankomsttid, en reisen SAS gav oss automatisk ved ombooking.

De kan når de vil:)

Del denne siden