Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

1. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    874,029
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg sendte til Norge siden det var der jeg fikk et "svenskesvar" på svensk.

2. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    874,029
    Bonuspoeng:
    293
    Svar fra damen:
    Hej Edvard.

Tack för ditt mail.
    Gäller det enbart EuroBonus biljetter och det har varit inställda flyg, kan vi skriva om biljetterna via epost.
    Gäller det vanliga bokningar, måste du ringa in till mina kollegor som hjälper till med detta.
    Eftersom vi ej kan ta betalt via epost och ej hanterar kreditkortsuppgifter, måste man ringa in för att få hjälp med att boka biljetter. (Dette løste Vibeke greit med å spørre om hun skulle bruke Amex-kortet i profilen.)

Vi kan leta och se efter vad som finns, men vi kan inte boka via epost.
    Jag är ledsen jag inte kan hjälpa till den här gången, men mina kollegor hjälper gärna till.

Ha en fortsatt trevlig dag.

Med vänlig hälsning

Eldbjörg Kjelsberg
    Traveler Consultant
    SAS Customer Service

Mbj liker dette
  3. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    874,029
    Bonuspoeng:
    293
    Plutselig blir man sutrete:
    Hei igjen

"Eftersom vi ej kan ta betalt via epost och ej hanterar kreditkortsuppgifter, måste man ringa in för att få hjälp med att boka biljetter."
    Dette er jo helt nytt! Jeg har i mange år kunnet booke billetter via mail og SAS Diamond servicemail har brukt kredittkortet som ligger i min profil.

Det du skriver er jo at Diamant service mailen er blitt SVÆRT mye dårligere og etterhvert ubrukelig.
    Denne fordelen har vært en av de store grunnene til at jeg flyr SAS og opprettholder mitt Diamantnivå.

Vil du være så god å bringe dette opp til et høyere nivå i SAS serviceorganisasjon og be dem kontakte meg for å gi meg en god begrunnelse for at SAS ødelegger produktet EBD.

Med hilsen

4. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    37,057
    Bonuspoeng:
    293
    Eg er spent på dette. No når eg ligg an til å bli EBD om kort tid så hadde det vore fint om SAS ikkje totalslakta produktet i forkant (både for egen og andres del)...

Eddie47 liker dette
  5. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    874,029
    Bonuspoeng:
    293
    Nå er det vel bare å vente på fortsettelsen, faren er vel at dette bare er en måte å avslutte med en kranglete kunde:
    Hej Edvard.

Tack för ditt mail.

Då du är en lojal kund och dina synpunkter är viktiga har jag skickat dina synpunkter vidare till berörd avdelning så att vi på bästa sätt kan fortsätta förbättra oss.

Om vi behöver mer information från dig så kommer vi kontakta dig via mail.

Ha en fortsatt trevlig dag.

Med vänlig hälsning

Eldbjörg Kjelsberg

EndreD, Kristian, Mbj and 1 other person like this.
  6. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    874,029
    Bonuspoeng:
    293
    Det er egentlig godt å få ut litt "krangel" og sutring!
    Etter at jeg sluttet i jobb har jeg jo bare fruen å la det gå ut over og da taper jeg hver gang, før hadde jeg alltid en leverandør som ikke gjorde jobben sin ....

Origo, Mavo, Kristian and 12 others like this.
  7. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,958
    Bonuspoeng:
    293
    Så hvis man ikke er en lojal kunde, da blir ikke synspunkter sendt videre til berørt avdeling? o_O:p

Jeanette, tobeornot999, Mbj and 3 others like this.
  8. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,591
    Bonuspoeng:
    183
    Det med betaling må jo være et påskudd. SAS sender jo stadig link for å betale, trenger ikke sende kortdetaljer via e-post. I tillegg har det som nevnt her også vært greit å bruke kort som er registrert på konto.

E-post er for all del ikke sikkert, men det er fullt mulig å gjøre det sikkert nok med bruk av detaljer fra konto. Referanse og etternavn er jo nok til å verifisere en kunde i andre sammenhenger, burde ikke være vanskeligere pr e-post.

Dette er et bevisst valg som forverrer tilbudet til statuskunder. Epost gjør nå ikke annet enn det du kal få via chat.

K

Mbj, Fly med oss, Maggie and 2 others like this.
  9. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Kan vel ikke tro at det er noe annet enn en kostnadssak.
    Synd at det blir slik, men er neppe mange kunder de taper selv om livet vårt blir litt mer komplisert.
    Spørsmålet er jo da om de etterhvert kan legge inn en bestilling som en reservasjon så kan man vel alltids ringe inn og bekrefte detaljer på telefon.
    Det er jo 100% sikkert og vi vet jo at det er umulig å svindle via telefon....

EndreD, tobeornot999, sutenai and 6 others like this.
  10. sutenai

sutenai Not throw away...

Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    93
    Sendte inn en (riktignok latterlig enkel) forespørsel til diamond.no og fikk svar etter 2 dager fra dk-Linda. Ikke akkurat som å få svar på dagen som før, men det er kanskje et håp om at det ikke bare er tyvärr-svensker som kommer til å svare på den norske mailen framover?

11. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    13,788
    Bonuspoeng:
    183
    Inspirert av Eddie sendte jeg en mail både til den norske og danske diamantmailen.

Fikk svar etter 5 dager, riktignok fra den danske adressen, men fra ei svensk dame.

"
    Hej Endre

Tack för ditt mail.

För att göra ändringar i en bokning eller boka en ny resa så behöver vi ett kort som garnati för att resan inte ska tas bort.
    På grund av säkerhetsskäl kan vi inte ta detta via mail och kan därmed inte hjälpa dig att boka eller boka om din resa, detta gäller även för Danska diamant och Guldmedlemmar. I dagsläget går detta enbart att göra via telefon på grund av ändrade säkerhetsregler.

Ha en fin dag!
    "

Jeg ble litt irritert av dette intetsigende svaret, så jeg kunne ikke dy meg:

"
    Hei,

Dette er egentlig ikke noe svar på det jeg spør om. Grunnen til at den danske mailen ble brukt av mange var at de ga langt bedre service, og hadde en mye raskere responstid som igjen vises med at dere brukte 5 dager på dette svaret.

Billetter ble utstedt mot en link hvor vi kunne betale evt at vi måtte ringe inn og betale innen 24t etter billettene ble reserverte. Dette vet jeg at den danske mailen fremdeles gjør, så spørsmålet mitt står:

Hvorfor yter SAS bedre service for sine gull og diamantkunder i Danmark enn i Norge og Sverige?"

Har ingen store forventninger til svaret her.

Kristian, markus, Earl and 9 others like this.
  12. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Kan man endre nasjonalitet på profilen? Problem løst:cool:

Edit: ja man kan endre til dansk. Spørsmålet er vel om det funker, eller vill skape noen problemer ?

Last edited: 13. okt 2021
  13. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,212
    Bonuspoeng:
    113
    Linda påstår man må ha dansk adresse også. :(
    upload_2021-10-13_12-2-20.png

paron liker dette
  14. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,251
    Bonuspoeng:
    163
    Synes dette er uhørt.alle bør følge samme standard, og danske er til etterfølgelse for de andre

drsyk, Fly med oss, RoadKing and 3 others like this.
  15. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    13,788
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk dette svaret nå:

"Hej Endre

Denna service finns inte längre, det gäller även i Danmark.
    Det bryter mot lagar och restriktioner och vi kan därmed inte länge boka biljetter via mail eller chatt. Oavsett vilket land du bor i.

Hanteringstiden har ökat den senaste tiden för Norge, Sverige, Danmark och våra övriga Guld och Diamantmedlemmar då det är många som kontaktar oss just nu.

För klagomål på detta vänligen vänd dig till Customer Care: http://www.care.flysas.com/selfservice/feedbackform/

Malin Enmark
    Traveler Consultant
    SAS EuroBonus Support"

= Vi gir faen i at vi gir deg dårligere service. Suck it up.

Personlig skjønner jeg ikke at de tør dette nå med Flyr i full gang, Finnair rett i strupen på de fra Arlanda på langdistanse og om få måneder starter Norse opp.

tobeornot999, drsyk, holmen and 6 others like this.
  16. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,303
    Bonuspoeng:
    183
    Enig i at det er en skummel tid å yte dårligere service på, men om det faktisk er slik de sier at bookinger/endringer pr mail ikke er mulig i noen av de nordiske landene, er det jo i og for seg greit forutsatt at dette faktisk bryter mot lover og restriksjoner som de påstår. Men det må da kunne forventes god og rask service pr telefon, i tillegg til at man får flere endringsmuligheter på nett. Selvbetjent booking av StarAlliance bør f.eks åpne asap.

Xflipper and Mbj like this.
  17. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,990
    Bonuspoeng:
    113
    Får hjelp til avbestille nå, det er jo enda noe :)

Jeanette liker dette
  18. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    13,788
    Bonuspoeng:
    183
    Hvilke lover og restriksjoner skulle det være? De kan jo fremdeles sende link til betaling eller kreve at det må ringes inn for betaling.

Travellingalf liker dette
  19. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,303
    Bonuspoeng:
    183
    Er ikke utenkelig at det finnes lover eller forskrifter som tilsier restriksjoner her, men det blir vanskelig å mene noe om dette uten å ha ha sett hvilke spesifikke lover eller restriksjoner de baserer praksisen på.

20. Dimind

Dimind Nytt Medlem

Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Tror dette har noe med GDPR å gjøre.
    Ser på Sodexo og Rema1000. Begge måtte fjærne muligheten for å lagre kort og betalingsdetaljer i app og på nettsider.

petrate liker dette

Del denne siden