Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

  1. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    978
    Likes mottatt:
    2,894
    Bonuspoeng:
    93
    Kan du ikke kansellere innen 24t og få igjen alt? Feilstavet navn kan ikke endres i *A bookinger desverre, derfor holder jeg alltid agenten til reiserute og navn er kommet på mail ved bestilling av ny reise.
     
    flexitravel and Eddie47 like this.
  2. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, service fee tilbakebetales ved kansellering innen 24t. Et annet triks for å unngå stavefeil er å be agenten kopiere navn fra en tidligere booking.
     
    flexitravel liker dette
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er vel nesten riktig.
    Vet ikke helt hvordan de opererer med bonus nå fremover, men de skal jo inn i Korean Airlines.
     
  4. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,183
    Likes mottatt:
    869,718
    Bonuspoeng:
    293
    Ryktet sier vel at integreringen med Korean tar noen år -23/-24. Og inntil det skjer skal Asiana operere som *A selskap.
    Jeg har selv flygninger med Asiana våren 2022 ..
     
    NoLimit, flexitravel and Are like this.
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje det er en spesielt fremoverlent agent? :D
     
    Kristian, RoadKing and Eddie47 like this.
  6. flexitravel

    flexitravel Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43

    Jo, det stemmer nok. Jeg tenkte det var en quick fix siden det ikke var min feil så jeg sendte en mail til diamant mailen like etterpå. Fikk svar etter et par dager med en "beklagelse" og valg mellom å reise på eget ansvar eller å få refundert poeng og skatter, men ikke service gebyret på 450kr per pers.

    Har lært nå at man må være mer nøye med å sjekke, men tenkte det var ok når man staver navnet to ganger.

    Det som overrasket meg var måten Sas håndterte dette på. Arrogant og totalt ansvarsfraskrivelse. De ba meg også ta kontakt med LOT for å få det ordnet der, men de kan naturligvis ikke røre en sas billett. At de ikke vil refundere service gebyret var også dårlig.

    Billettene ble ikke ledig etter kansellering og ingenting annet har åpnet seg så det var den turen.
     
  7. flexitravel

    flexitravel Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Det er godt mulig. Løste seg med ruletten, la på og ringte opp igjen og fikk booket billetter i februar 2022 med Asiana.
     
    Are and Eddie47 like this.
  8. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    978
    Likes mottatt:
    2,894
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er ikke diamant selv og hvet ikke hva man kan forvente av service der. Men jeg tipper dette er en begrensning i *A systemet. Service fee på 450kr er nylig innført og kommer nok av "missbruk" ettersom mange booket identiske biletter daglig/ukentlig slik at de hadde muligheten til å reise hvis det tilfeldigvis skulle passe (krever store mengder poeng tilgjengelig). Det samme gjelder nok 150kr på endring ettersom mange, inkludert meg selv endret bilettene daglig frem mot avreise for å optimalisere ruten.

    Uten å ha kjennskap til destinasjon eller antall reisende, trur jeg det er meget lite sannsynelig at det ikke finnes andre alternativ til reiserute. Med mindre du er låst på utreise og retur dato.
     
    watchaddicted liker dette
  9. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    God opplevelse i går. Hadde billett i dag AGP-ARN-OSL og glemte at Sverige krever Covid-test også for fullvaksinerte passasjerer i transitt. Alle slots for hurtigtesting i Spania var fullbooket. Agenten rebooket oss via CPH uten ekstra kostnader.
     
    Misterix, paron, holmen and 1 other person like this.
  10. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,992
    Likes mottatt:
    10,934
    Bonuspoeng:
    183
    Er det helt slutt på prio på telefon nå i disse krisetider? Skulle gjøre en endring på en bonusbestilling og var nr 7 i kø. Etter det som føltes som en evighet (trolig rundt ett kvarter), la jeg på og sendte mail til diamantmailen heller.

    Og er det forresten noen som har fått de nye damene på diamantmailen til å åpne opp nye bonusseter? Vibeke gjorde det ofte for meg, men nå er konsekvent tilbakemeldingen at det ikke er ledig. Dermed måtte jeg ha en bestilling fra København via Stavanger til Oslo med 5 timers ventetid i Stavanger. Det blir jo en høydare...
     
  11. johkon

    johkon Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    144
    Bonuspoeng:
    33
    Da kan vi lese av SAS sine nettsider at de forlenger status for oss med kvalifisering ut september/oktober. Gledelig for alle oss som ikke greide å fly inn EBD i 4xkampanjen..
     

    Attached Files:

    • sas.PNG
      sas.PNG
      File size:
      97.5 KB
      Visninger:
      29
    MarkSS, Kristian, shu and 1 other person like this.
  12. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Har SAS fjernet prioritet for EBD i telefonkøen? I går ventet jeg 30 min i telefonkø før jeg måtte legge på uten svar da jeg ikke hadde tid. I dag måtte jeg bruke 45 min for å komme gjennom, for en samtale som tok 30 sekunder. Får heller ikke beskjed om nummer i køen lengre.

    Før korona tok det aldri mer enn 1-2 min å få svar, men syntes det har økt sakte men sikkert det siste året.

    All den tiden kastet bort for å kun for å avbestille en booking. SAS IT neket å la meg gjøre det på nett da "bookingen ikke er tilknyttet min medlemskonto", selv om jeg booket den selv for et par måneder siden. Det oppleves som litt håpløst, håper inderlig ikke dette er den nye hverdagen hva gjelder SAS.
     
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,902
    Likes mottatt:
    57,544
    Bonuspoeng:
    293
    Send mail til diamant-mailen. Iallfall for ting som å kansellere en reise.

    Men jeg er enig i at det er for lang ventetid. For alle. De som lager oppslag i avisene har ikke gull og diamant, men er vanlige folk som prøver å få tak i SAS, og klager sin nød i VG når det ikke går. Det er ikke SAS tjent med..
     
    Eddie47 liker dette
  14. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Det funker dessverre dårlig når reisen er om 36 timer. :)
     
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,902
    Likes mottatt:
    57,544
    Bonuspoeng:
    293
    Godt poeng. Fungerer chatten for tiden? Eller er den forbedret bort?
     
  16. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Diamantmailen i DK svarer ofte på få minutter.
    Den funker, litt begrensede åpningstider og ofte teknisk krøll på mobil, men den funker. Føler dog ikke at EBG/EBD blir prioritert.

    Synes dog at telefonprioritering har begynt å fungere igjen de siste dagene. Spesielt utenfor ordinær åpningstid har jeg fått svar veldig raskt.
     
    RoadKing liker dette
  17. steve0

    steve0 EBD

    Innlegg:
    386
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Linda på diamantmailen fikset en bonusbooking hvor jeg skulle betale skattene med voucher (noe som merkelig nok ikke går an på nett - men det finnes vel egen tråd om SAS IT). Bookingen ble lagt klar for betaling på et PNR, men måtte ringe inn for å bruke voucheren. Fikk også tips om å ringe utenfor ordinær åpningstid. Gjorde som så og fikk svar på under et minutt :)

    Credit where credit is due - i denne casen føler jeg at jeg har blitt prioritert som EBD. Venter dog fortsatt på voucher fra kansellert booking (er 14 dager siden og skulle kommet ila 2), og svar i en EU261-henvendelse (18 dager siden). Føles som at refusjonshåndteringsavdelingen bare har tatt ferie alle ihop samtidig. Så for min del er snittet av mitt kundeserviceinntrykk dratt opp foreløpig, men ikke veldig.
     
    RoadKing, Eddie47 and jgroneng like this.
  18. EBfeber

    EBfeber Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Dersom man har hatt goldstatus i 3 år og blir diamantmedlem det 4. året, teller da ikke det 4. året mot lifetime gold? Må man da begynne på ny runde med 10 år goldstatus for å få lifetime gold?
     
  19. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Det er 10 år i strekk med EBG eller høyere. Du får ikke tellende EBG om du ikke kvalifiserer til EBG året etter EBD. Du faller maks 1 nivå i året.
     
  20. graphite

    graphite Medlem

    Innlegg:
    189
    Likes mottatt:
    323
    Bonuspoeng:
    63
    Det kan du si. Jeg har ventet på svar på EU261 siden januar.
     

Del denne siden