Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

  1. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,633
    Bonuspoeng:
    183
    I følge SAS sin Eurobonus FAQ så skal man få statuspoeng for kansellerte reiser fram til 31. mai 2021 (denne grensen har allerede blitt flyttet ihvertfall en gang fra en grense en gang i juli/august). Det står en notis om at det kun gjelder hvis man booket før eventuelle reiseråd til landet man skulle ha reist til, så får man statuspoeng allikevel så er det ekstra (diamant) service.
     
    dahlmath, Maggie and trygveat like this.
  2. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Gjelder dette også dersom flight flyttes til annen dag eller reroutes med mellomlandinger og forsinket ankomst?
     
  3. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,216
    Likes mottatt:
    17,278
    Bonuspoeng:
    293
    Nå var det vel snakk om kansellert reise, og ikke reise som flyttes,
     
  4. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,633
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg antar at det viktigste er at SAS gjennomfører en endring som gir rett til kansellering, og ikke at du for eksempel bruker muligheten man har nå til å selv kansellere reisen mot en voucher.
     
  5. cooolcatz

    cooolcatz Aktivt Medlem

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    788
    Bonuspoeng:
    93
    Som ny Diamant etter godskriving av 41 744 EB poeng for planlagte, ikke gjennomførte reiser på vårparten, ser jeg frem til normaliserte tilstander og utprøving av nyvunnet status :)
     
  6. johkon

    johkon Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    144
    Bonuspoeng:
    33
    Vel..noen som tror SAS forlenger status for oss Diamanter som har utløpsdato 31.september/ny periode 01.oktober?
     
    Rscott liker dette
  7. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,438
    Likes mottatt:
    3,258
    Bonuspoeng:
    113
    Det lurer jeg også på. Samme opptjeningsperiode som deg. Avbestilte en tur til Japan med firedobbel inntjening á 95.000 poeng selv før de rakk å kansellere. Hadde jeg ventet ville de godskrevet poengene :(

    Noen som husker hvor lenge før 31. august de annonserte den forrige forlengelsen? Ser at det skal holde hardt å fly inn det som mangler med nåværende karanteneregler.
     
  8. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,216
    Likes mottatt:
    17,278
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk epost 23.feb for forlengelse av opptjeningsperioden juni-mai.
     
    Rscott liker dette
  9. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,945
    Likes mottatt:
    5,733
    Bonuspoeng:
    183
    Ser at jeg sendte et screenshot av teksten med ny periode for forlengelse den 3. februar, trolig ble den utvidet kort tid før dette.

    Screenshot_20210422-072946~2.png
     
    Rscott liker dette
  10. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    979
    Likes mottatt:
    6,499
    Bonuspoeng:
    163
    Nå må jeg si at jeg begynner å bli litt lei av den nye diamant-mailserviceorganisasjonen etter at Vibeke sluttet, og særlig lei Linda. Det er tredje gang på rad de to siste månedene at jeg får svar av Linda at noe ikke er mulig. Når jeg så ringer, og de to foregående gangene treffer på svensker og i dag en danske på telefonen, så er det samme spørsmålet ikke noe problem på telefonen. I dag ble en bonusreise ombooket på 10 sekunder på telefonen med umiddelbar sms og oppdatering i appen av reisen, etter at Linda tre ganger på e-post hadde ment at det ikke var mulig å gjøre endringen jeg ba om. Poenget med diamant-mailen blir litt borte når de er langt mindre serviceinnstilte enn på telefonen.
     
    EndreD and Maggie like this.
  11. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,468
    Bonuspoeng:
    293
    Ja. Det er ikke bra at man får ulike svar avhengig av hvem man tilfeldigvis treffer på. Jeg sendte for et par uker siden en mail til den norske EBD-mailen, og fikk svar om at det kunne de ikke hjelpe med.

    Så sendte jeg nøyaktig den samme mailen til EBD DK, og fikk kjapt tilbakemelding om at det var helt OK. o_O
     
    EndreD liker dette
  12. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    979
    Likes mottatt:
    6,499
    Bonuspoeng:
    163
    Tanken på mail-rulett streifet meg også, får kanskje prøve det neste gang, men det blir jo litt mer synlig i systemet enn telefon-rulett.
     
    holmen liker dette
  13. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,945
    Likes mottatt:
    5,733
    Bonuspoeng:
    183
    Akkurat samme erfaring i dag. Sendte e-post for å endre destinasjon på en bonusreise booket med CT gyldig ut året og fikk som svar om at det ikke var tillatt å endre destinasjon, med referanse til reglene for ombooking av reiser med utløpte poeng eller CT... Ringte deretter CT-telefonen og fikk booket om slik jeg ønsket.

    Det har alltid vært stor forskjell på servicenivået hos svenskene som svarer på .no og de som sitter i Danmark. Danskene har nok hatt bredere fullmakter til å hjelpe statuskunder, som f.eks. å åpne opp bonusseter for oss uten fugl på kortet. Kan derimot virke som om de nye navnene som har dukket opp har vært på kurs i Sverige.
     
    holmen liker dette
  14. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,255
    Likes mottatt:
    21,992
    Bonuspoeng:
    183
    I går fikk jeg booket om bonus billetter av Janni som ikke fantes på sas kalenderen. I dag nytt forsøk med Osl-Mia bis billetter som Sas har tatt ut av kalenderen for salg poeng/cash på samtlige mandags avgangen, da fikk jeg følgende fra Linda:

    Vi kan ikke ombooke uden at flyet er aflyst, og det har vi ingen info på endnu. Lige nu er der lukket ned for salg af flere billetter, men har ingen info på om flyene til februar 2022 skulle blive aflyst.

    Skulle flyene blive aflyst har vi mulighed for at forespørge om pladser på en anden afgang, men det er ikke noget vi kan love. Vi kan ikke åbne op for pladser der ikke er ledige.
     
  15. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,978
    Bonuspoeng:
    183
    Konklusjonen jeg har etter en del mailer frem og tilbake til danske gullmailen er at Janni er den nye Vibeke.
     
    EndreD, paron and RoadKing like this.
  16. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    979
    Likes mottatt:
    6,499
    Bonuspoeng:
    163
    Janni er potensiell kandidat for julekort, med mulig hilsen også til Lenette.
     
  17. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Har gode erfaringer fra Lenette
     
  18. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,624
    Likes mottatt:
    34,802
    Bonuspoeng:
    293
    Janni har i allefall svart raskt og fikset ting for meg i dag. Selv om hun aldri fikk ryddet opp i problemene Vibeke skapte da hun benyttet en CT uten å si fra til meg, en gang i tiden.

    Satte først ned poengsummen til SASMc pris på en booking når nettsiden trakk full pris i dag.

    Så flyttet hun meg til flyvningen jeg ønsket på en betalt billett. Ved bekreftelse av tidsjustering må jeg nok har gjort noe galt, og var plutselig booket på et fly 4 dager før jeg ønsket. Online krevde SAS 800kr, på telefonen var det helt umulig, mens Janni skrev at hun hadde flyttet meg dit jeg ville, selv om hun egentlig ikke skal røre revenue billetter. i løpet av et par timer ;)
     
    holmen and RoadKing like this.
  19. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,255
    Likes mottatt:
    21,992
    Bonuspoeng:
    183
    Sas stokker noe voldsomt rundt om dagen på reiser kommende høst/vinter :( Kommer ingenting på mail, men om man sjekker appen og nettsidene så ser man at det kuttes noe voldsomt i direkte avgangene fra Osl til mange byer i Usa (har kun sjekket dit) Det oppdateres i appen A340-300 og når man ser i sas kalenderen står det ikke tilgjengelig på direkte rutene og ` alle ` bortsatt fra Sas sin kundeservice skjønner at avgangen ikke blir noe av. Unnskyldninger som at Lige nu er der lukket ned for salg af flere billetter, kunne de spart seg.
     
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,468
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ekstremt irriterende ja, at de har "halvveis" kansellert flightene. Og de på kundeservice må jo vite at det er tilfelle.. Samme med 737-700 med blokkerte midtseter. Tror de virkelig at ingen skjønner tegninga etter så lang tid?
     
    Maggie liker dette

Del denne siden