Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

1. runarg

runarg Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    754
    Bonuspoeng:
    93
    I dag fikk jeg virkelig merke konsekvensen av at vi ikke kan få hjelp damond.dk mailen lenger. Jeg har hatt tilsvarende problem flere ganger under pandemien, og de har alltid hjulpet meg effektivt.
    Problemet er en bonus tur til EWR i Business i november (FP). Alt har vært bra fram til nå. For et par dager siden forandret både tur og retur seg A340. Og ingen av flyvningene kan lenger bookes. Men min booking står fortsatt. Jeg har erfart flere ganger under pandemien at det betyr at den blir kansellert nærmere avreise.
    Så jeg ringte SAS og møtte den mest inkompetente og uhøflige svenske jeg har møtt. Samtalen gikk omtrent slik:
    - Jeg ser at min tur til EWR med refnr. xxx nå er satt opp med A340 og at det ikke er mulig å booke den. Det betyr erfaringsmessig at den vil bli kansellert. Hva er opsjonene mine?
    - Nei, den turen vil gå. Den er ikke kansellert. Det ser jeg.
    - Den ER ikke kansellert, men den vil bli det. Siden flytypen ere endret til A340, et fly som SAS ikke har.
    - Da kommer de til å kjøpe A340 før november. SAS kjøper stadig fly.
    - Det tror jeg ikke noe på. Hvorfor er det da ikke mulig å booke nye turer?
    - Det er fordi det er fullt. Vi har ikke en eneste plass på de flyvningene.
    - Det er feil. Jeg vil gjerne vite hvilke opsjoner jeg har.
    - Tror du ikke på meg? Det står på min skjerm at disse flyvningene går med A340. Da er det slik.
    - Vil du ikke fortelle hvilke opsjoner jeg har?
    - Nei, du har plass på begge flyvningene, så det er ikke noe jeg kan gjøre.
    - Det står også på sas.no at SAS nå utvider tilbudet til EWR, og skal fly 4 ganger i uken. Men hvis jeg prøver å booke kommer det bare 2 flyvninger i uken opp i november?
    - Nå må du lære deg å lese. Jeg finner ca. 10 flyvninger fra OSL til EWR hver uke.
    - HVA? Det stemmer ikke.
    - Jo, det stemmer. Mange av de via ARN og CPH.
    - Men det menes DIREKTE flyvninger når SAS skriver at de skal starte 4 flyvninger hver uke!
    - Hvor står det? SAS har over 10 flyvninger i uken, sier jeg. Nå har du kastet bort nok av min tid.
    Så legger han på!!!!!!
    Fantastisk kundeservice overfor et Diamond medlem.

vegasbaby, haifinn, markus and 8 others like this.
  2. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,163
    Bonuspoeng:
    183
    Helt grusom service. Prøv agentrulletten.
    Min erfaring er at når du hører en Svenske i andre enden kan man bare legge på. Ring opp til en Norsk eller Dansk svarer.

Shyneno liker dette
  3. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,591
    Bonuspoeng:
    183
    Da er det bare å vente på melding om kansellering. Så lenge det er snakk om SK-flyvninger vil du normalt kunne booke om til valgfri avgang, uavhengig av ledige bonusbilletter.

tobeornot999, Shyneno and Maggie like this.
  4. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er vel klassisk for en som har en jobb som skal utføres uten at vedkommende har noen som helst interesse for jobben som skal gjøres.
    At de ikke forstår noe annet enn hva som står på skjermen er dessverre ganske vanlig for kundesenterfolk, det er høy gjennomtrekk der.

Vi er vel snart tilbake til den klassiske ring etter kl 19 for å få engelsk kundeservice hvor de faktisk vet hvordan de skal operere systemene.
    Må si jeg kommer til å savne muligheten til å booke reiser via mail.

5. runarg

runarg Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    754
    Bonuspoeng:
    93
    Nå fikk jeg virkelig oppleve forskjellen på de svenske og engelsktalende agentene. Det gjelder turen til EWR som jeg skrev opp litt over her. Der den svenske agenten var ubrukelig og uhøflig og påsto at jeg SKAL fly med A340 til EWR.
    Nå ringte jeg og ba om å få engelsktalende. Jeg forklarte problemet slik jeg gjorde til svensken, at flytype er byttet til A340, noe som erfaringsmessig betyr kansellering om noen dager. Hun svarte:
    - Ja jeg ser at den nok kommer til å bli kansellert. Jeg kan booke deg om nå. Vil du reise via ARN eller CPH?
    Minuttet etter var den nye bookingen klar.
    Heretter holder jeg meg vekk fra de svenske agentene.

Lillegutt, Are, tobeornot999 and 13 others like this.
  6. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    874,037
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har en «tilsvarende» sak og jeg vet at dette kommer til å løse seg. Det er betalte billetter.
    En flygning fra OSL-TOS har endret til B737-700 og blokkerte midtseter i hele flyet = kansellering.
    Jeg har god tid og for noen uker siden ville jeg sendt Mail til diamant i Danmark, denne gangen har jeg prøvd å endre via Norsk diamantmail … derfra har jeg ikke hørt en pip, Janni og Linda ville svart neste dag.
    Nå er egentlig min test å sjekke om jeg får hjelp av Norsk diamant og når jeg eventuelt får svar.
    Jeg vet jeg kan ringe, men som sagt jeg har god tid og regner med at det løser seg.

RoadKing, Rscott and EndreD like this.
  7. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    874,037
    Bonuspoeng:
    293
    Så kom svaret, diamantfordeler??? Vibeke fixet slikt på "timen"

Hej Edvard.
    Tack för ditt mail.
    Våra kollegor på SAS Sales & Service/Eurobonus hanterar alla bokningar, du når dem på telefon +47 21 89 64 00.
    Jag har inte möjlighet att hjälpa dig med din bokning då det inte är en EuroBonus biljett.
    Ha en bra dag.

Med vänlig hälsning

Eldbjörg Kjelsberg
    Traveler Consultant
    SAS Customer Service

8. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,163
    Bonuspoeng:
    183
    Spør tilbake hva de kan hjelpe med, annet en henvise til et telefonnummer :mad:

9. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Trist. Dette skal liksom være support til sas sine beste kunder.

Alle som får spøreundersøkelse etter kontakt bør svare på denne. Samt neste meet&greet for EBD bør det stilles spørsmål til SAS.

Are, EndreD and holmen like this.
  10. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,959
    Bonuspoeng:
    293
    Tidligere kunne man som EBD velge alle seter på flyet.

Booket en tur til EWR i dag, og fikk ikke lov til å velge 1H (basinett). På setekartet på EF er det bare blokkert, ikke valgt av noen andre.

Er det en endring som har skjedd nå? Eller er det bare tilfeldig?

11. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,591
    Bonuspoeng:
    183
    Tilfeldigvis en enveisreise? Har tidligere sett at bassinet-seter kun er tilgjengelig når man har booket tur/retur.

12. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,008
    Bonuspoeng:
    183
    :eek:o_O Hahaha, fantastisk

Jeg mistenker at dette er samme person som jeg også har truffet på en gang. Han insisterte på at flyvningen kom til å gå, og var direkte uhøflig på telefonen

EndreD and Kristian like this.
  13. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    874,037
    Bonuspoeng:
    293
    Har sendt følgende mail:
    Takk for svar,
    jeg har brukt SAS Diamond servicemail til de fleste behov jeg har hatt fra SAS til mine reiser.
    Jeg ønsker et seriøst svar fra ansvarlige på dette.

Har SAS sitt servicenivå endret seg ovenfor sine beste kunder, EBD?
    Jeg har tidligere fått hjelp til endringer av reiser.
    Jeg har tidligere fått help til booking av litt kompliserte Eurobonus-reiser.
    Jeg har tidligere fått hjelp til booking av CT-reiser.

Hva kan jeg bruke SAS servicemail for Diamant-medlemmer til hvis dere ikke kan hjelpe meg med disse behovene?
    Jeg forventer at en servicemail for SAS sine beste kunder er i stand til endre fra et fly til et annet når det første flyet kommer til å bli kansellert

Med hilsen en lojal SAS kunde som er Life time Gold og EBD

Mg15, Mbj, Are and 19 others like this.
  14. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,163
    Bonuspoeng:
    183
    Spent på svar.
    Tipper copy&paste fra det de svarte sist.

tobeornot999 liker dette
  15. holmen

Likes mottatt:
    63,959
    Bonuspoeng:
    293
    Stemmer på en prikk.
    Da får vi se hva som skjer når jeg legger på returen.

Klarer meg fint i 1A, men 1H er liksom min plass da. :cool:

trygveat liker dette
  16. holmen

Likes mottatt:
    63,959
    Bonuspoeng:
    293
    Sendte en lignende epost i forrige uke.

Har ikke hørt noe.

Eddie47 and tobeornot999 like this.
  17. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,961
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg sendte en mail til både Danmark og Norge diamant mail for 4-5 mnd siden.

Ja, det hadde nok holdt å sende den ett sted, men jeg gjorde det litt som en test også.

DK svarte dagen etter. Norge svarte etter 10 dager, uten å egentlig skjønne noe som helst av hva spørsmålet gjaldt. Da var det uansett ordnet av DK, lenge før de svarte - men det var ikke dèt som var grunnen til at den norske mailen var hjelpeløs ;)

Gjaldt re-issue av billetter hvor noe rart hadde skjedd i SAS-IT og reisen bare var blitt borte i løse luften. Pun intended :)

Eddie47, Maggie and EndreD like this.
  18. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    13,795
    Bonuspoeng:
    183
    Bra Eddie.

Jeg sendte en lignende mail nå til både den danske og norsk diamant-mailen. Her gjør SAS en stor tabbe overfor de beste kundene sine!

Eddie47, Maggie and Xflipper like this.
  19. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    13,795
    Bonuspoeng:
    183
    Sendte du den kun til Norge eller også til DK?

Maggie liker dette
  20. holmen

Likes mottatt:
    63,959
    Bonuspoeng:
    293
    Kun til Norge, etter å ha fått et sånn dustesvar på en enkel oppgave.

Del denne siden