Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,162
    Bonuspoeng:
    293
    Men, dette har jeg spurt SAS flere ganger i løpet av siste halvannet året. Hver gang har de svart "åja, går det ikke an å lagre nytt kort i appen? Det var rart. Jeg skal sende spørsmålet videre."

    Hvis det er GDPR, så burde de kanskje svare det i stedet? o_O
     
  2. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,354
    Likes mottatt:
    1,272
    Bonuspoeng:
    113
    Mulig du har rett og at dette har med GDPR å gjøre, men ikke av samme grunner som hos Rema (og Norgesgruppen) tror jeg.
    Der var det knyttet til å kunne se handlehistorikk på hvilken som helst kunde, kun ved å legge til kontonummer i Æ/Trumf. Nå må eierskap til kontonummer bekreftes med BankID.

    Jeg tror ikke GDPR gir noe generelt forbud mot å lagre betalingsinformasjon, men det har kanskje noe med bruk av e-post å gjøre.
    SAS kan kanskje innføre sikker kommunikasjon bak innlogging slik som bankene ha gjort. Da skulle det ikke være noe i veien for å inngå en bindende avtale ("booke flybilletter") med betaling fra kredittkortet som er lagret på profilen.
     
    Mbj and Eddie47 like this.
  3. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,267
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Opplever veldig bra diamond service....... (not !)

    Til: [email protected]:
    En bonusbooking har blitt endret - så nå går flyet fra Oslo til Frankfurt etter at connection flyet har forlatt Frankfurt. Kan dere finne en ny rute ?

    Til Tom:
    Ja, vi finner en rute via munchen som du kan ta. Men du må ringe inn til kundeservice for å booke - og det er få seter igjen.

    Til [email protected]
    Ok. Litt rart at dere ikke bare kan fikse det - tross alt er det en rute endring som har gjort at billetten ikke kan brukes. Dere burde vel fikse dette uavhengig av om det finnes ledige bonus seter eller ikke?

    Til Tom:
    Du må ringe Kundeservice - og de kan kun hjelpe der det er ledige bonusseter.
     
    markus, chrt, Mbj and 7 others like this.
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,594
    Likes mottatt:
    32,412
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er faen hakke meg idioti. ( unnskyld fransken)
     
    Kallingen, EndreD, Jeanette and 3 others like this.
  5. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,267
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Helt tragedie egentlig.......
     
    Kallingen, EndreD, Mbj and 1 other person like this.
  6. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,204
    Likes mottatt:
    21,215
    Bonuspoeng:
    183
    Tom til Diamond, hva er det dere på mail kan hjelpe til med?
    Det er helt krise dette her, dessverre. :(
     
    Kallingen, EndreD and Mbj like this.
  7. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,076
    Likes mottatt:
    68,742
    Bonuspoeng:
    293
    Dette spurte jeg om og fikk dette svaret:
    Tack för ditt mail.
    Gäller det enbart EuroBonus biljetter och det har varit inställda flyg, kan vi skriva om biljetterna via epost.
    Gäller det vanliga bokningar, måste du ringa in till mina kollegor som hjälper till med detta.
    Eftersom vi ej kan ta betalt via epost och ej hanterar kreditkortsuppgifter, måste man ringa in för att få hjälp med att boka biljetter. (Dette løste Vibeke greit med å spørre om hun skulle bruke Amex-kortet i profilen.)

    Vi kan leta och se efter vad som finns, men vi kan inte boka via epost.
    Jag är ledsen jag inte kan hjälpa till den här gången, men mina kollegor hjälper gärna till.
     
    Maggie and Mbj like this.
  8. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,076
    Likes mottatt:
    68,742
    Bonuspoeng:
    293
    Ettersom de kan hjelpe til med å lete opp mulige bonusseter og ikke booke er det jo ubrukelig når de har en svartid på en uke eller mer….
    Da er jo setene bokstavlig talt fløyet ..
     
    EndreD, Maggie and Mbj like this.
  9. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    927
    Likes mottatt:
    2,076
    Bonuspoeng:
    93
    Er det bare meg eller har det skjedd noe hvordan kanselleringer håndteres? Hvorfor skal vi akseptere at de må finne andre bonusbilletter når selskapene selv har kansellert? Befraktningsvilkårene gjelder da vel uansett hvilken billettype man har og sånn sett skal det selskapet som kansellerer tilby oss et realistisk alternativ innenfor rimelighet?
     
    Nurse82, sutenai, freddyen and 4 others like this.
  10. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    Opplever mye bedring på telefonen nå om dagen. I går måtte jeg ringe inn for å endre en booking, hvor mitt opprinnelige fly var 18:30 fra OSL med SAS. Ny tid 2 timer senere. Samtidig satte SAS in nytt fly (annet rutenummer) på samme tid 18:30 (!). Til all flaks fikk jeg byttet avgang på tross av «bare» en Plus-billett type rimelig. Men viktigst: Nå tok ringetiden «kun» 44 minutter, mens tidligere måtte jeg vente «hele» 1-3 minutter som EBD. Dette er andre gangen jeg ringer på to uker at jeg venter tre kvarter - og du kan tru jeg er oppriktig glad og jublende for at SAS blir bedre og bedre på kundeservice mot stamkunder. :confused:o_O
     
    markus, RoadKing, Eddie47 and 2 others like this.
  11. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    954
    Likes mottatt:
    6,347
    Bonuspoeng:
    163
    Etter at Diamantmailen har tatt farvel er det ganske bingo hvordan det er på telefon. Jeg har et hatt to svært gode erfaringer med svensker og en krise erfaring med Larnaca (som leste tilbake riktig flight og booket feil flight). Nå har jeg prøvd tre ganger i dag og truffet på først to dansker og så en svenske. Den første kom med følgende utsagn, om en F-billett til MEX med LH; "førsteklasse, hhmm, å ja, det er det vi kaller business det". Jeg hadde ikke akkurat tenkt til å fly innenriks i USA med LH F. Kanskje lurt med litt mer kundeopplæring før man setter folk til å svare på kundetelefoner. Den andre klarte å finne F-billetten, men var helt ute av stand til å ordne resten, og samtalen ble brutt. Den tredje klarte ikke å finne noe som helst. Hvis noen skulle ha større hell en meg så tyder mye på at er det en ledig billett med LH F hjem på søndag 24. okt fra MEX tilgjengelig for booking med Eurobonus.
     
    Kristian, EndreD and Jeanette like this.
  12. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    456
    Likes mottatt:
    818
    Bonuspoeng:
    93
    Akkurat det samme har jeg tenkt. Har det alltid vært slik eller eller er det noe nytt?
     
    Sonictravel liker dette
  13. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,605
    Likes mottatt:
    24,584
    Bonuspoeng:
    183
    Plikt til å tilby et alternativ henger slik jeg leser det sammen med når kansellering varsles, tror ikke reglene er endret her, men problematikken er dessverre mye mer aktuell når ruter og flighter jevnlig endres/ kanseleres over en lav sko:

    Article 5

    Cancellation
    1. In case of cancellation of a flight, the passengers concerned shall:

    (a) be offered assistance by the operating air carrier in accordance with Article 8; and

    (b) be offered assistance by the operating air carrier in accordance with Article 9(1)(a) and 9(2), as well as, in event of re-routing when the reasonably expected time of departure of the new flight is at least the day after the departure as it was planned for the cancelled flight, the assistance specified in Article 9(1)(b) and 9(1)(c); and

    (c) have the right to compensation by the operating air carrier in accordance with Article 7, unless:

    (i) they are informed of the cancellation at least two weeks before the scheduled time of departure
    ; or

    (ii) they are informed of the cancellation between two weeks and seven days before the scheduled time of departure and are offered re-routing, allowing them to depart no more than two hours before the scheduled time of departure and to reach their final destination less than four hours after the scheduled time of arrival; or

    (iii) they are informed of the cancellation less than seven days before the scheduled time of departure and are offered re-routing, allowing them to depart no more than one hour before the scheduled time of departure and to reach their final destination less than two hours after the scheduled time of arrival.
     
    EndreD, Xflipper and Nurse82 like this.
  14. benair

    benair Medlem

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    219
    Bonuspoeng:
    43
    Er de som svarer på kundeservicetelefonen ansatt i SAS, eller er dette outsourcet til et eksternt selskap?
     
  15. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,711
    Bonuspoeng:
    113
  16. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,076
    Likes mottatt:
    68,742
    Bonuspoeng:
    293
    Tenker det er outsourcet ….. derfor mistet vi Vibeke
     
  17. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,204
    Likes mottatt:
    5,032
    Bonuspoeng:
    183
    Det er jo ikke så greit når de som sitter der ikke har kjennskap til SAS sine produkter og tjenester. Forsøkte å spørre om det var mulig med bassinet på både rad 1 og 9, men det var visst veldig vanskelig å svare på. Til slutt endte det opp med at svaret kun var rad 9, men om det stemmer er jo ikke godt å si når den som svarer egentlig ikke vet...
     
  18. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,308
    Likes mottatt:
    35,195
    Bonuspoeng:
    293
    Kundesørvissenteret for nordmenn og svenskar held til i Sveg i Härjedalen. Utifrå søk på Google ser det ut til at det er firmaet Sykes AB som drifter SAS kundesørvis...: https://no.linkedin.com/company/sykes.com
     
    sutenai and Eddie47 like this.
  19. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,267
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    ...og verre blir det: Jeg ringte til slutt til Kundeservice.

    KS: "Vi kan ikke finne annet enn lufthansa i eco hele veien på utreisen"
    Meg: "å ja, men jeg har jo utreisen fra europa og videre i Biz allerede - trenger bare en riktig connection - ikke en som går dagen etterpå"
    KS: "ååå...men det går ikke. Når jeg skal endre utgående flight så må jeg endre hele utreisen og der er det ikke ledig annet enn ECO nå."
    Meg: tenker at han her skjønner jo ingenting.....kanskje best å avslutte nå får jeg blir ufin...."Ok - skjønner. Det høres litt rart ut - men jeg får tenke litt på mulighetene da"
     
  20. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Svartid på under 24t på norsk diamant mail nå.
     

Del denne siden