Reiste hjem med SAS fra Oslo i dag (er EBD) og bestilte en brus. Da crew ønsket betalt for den sa jeg at jeg var EBD, og viste status på mobilappen, der også boardingpass er markert med EBD. Fikk svar at det var rart og om jeg hadde byttet plass. -Nei, svarte jeg. Litt etter kom han tilbake og viste på tablet at jeg var registrert på passasjerlisten som gold og han spurt om jeg kanskje var nedgradert nylig. -Nei, jeg ble ebd for en måned siden og er ebd til mars 2023, svarte jeg. Han anbefalte meg å kontakte "noen" for å finne ut hva som kan være galt. Noen forslag om hva det kan skyldes? Sendte til diamantmailen, men har ikke fått svar ennå.
Ble turen bestilt mens du ennå var EBG? Mulig systemet de bruker ombord leser av status-prefixet som ligger i bookingen, og dette oppdateres ikke automatisk når man endrer nivå.
Turen ble bestilt gjennom reisebyrå og jeg var nok ennå EBG da turen ble bestilt, ja. Sjekket profilen min på reisebyrået, og der var det blitt automatisk oppdatert til EBD. Og når i tillegg boardingpass viser EBD, så virker det som du har rett i at det skyldes systemet om bord som ikke oppdateres (SAS IT;-) ). Håper det ikke blir et gjentagende problem framover.
Ekstremt dårlig service opplevde jeg idag. Jeg har bestilt til til EWR med SAS i helgen, nå er første leg byttet fra Cityjet til Air baltic!!! Jeg legger da merke til at antallet bagasje er redusert, da man ikke får ekstra bagasje som gull/diamant dersom reisen er med AIR baltic. Vi mister totalt 4 kolli på første leg. Mens på turen fra CPH-EWR så har vi alle kolli som i utgangspunktet. SAS kundeservice kan ikke gjøre noe som helst, verken på chat eller på telefon!!! Aldri hørt på maken!! Jeg har bestilt med SAS ikke air baltic...
Hvilken flight er dette? I utgangspunktet høres dette ut som wet lease. I så fall vil nok innsjekk ol. foregå hos SAS, og ordinære vilkår for bagasje og statusfordeler gjelde. Skulle du bli avkrevd betaling tar du vare på kvitteringer og sender inn et claim i ettertid.
Her gjelder vel prinsippet med "most significant carrier", så det er bagasjeregler for CPH-EWR som gjelder for hele reisen. Hvis det i tillegg er no' codeshare-opplegg så står du enda sterkere for å kreve ditt.
Har opplevd noe liknende. Jeg sendte derfor e-post til diamond-mailen og skrev at jeg nå var oppdatert og ba dem korrigere alle fremtidige bookinger jeg har med SAS. Fikk svar tilbake at de nå hadde oppdatert min status og at alt skulle være i orden. På flyreisen forrige uke fra Harstad til Oslo var crewet tydelig helt oppdatert og tilbød meg gratis drikke siden jeg var diamant. De opplyste meg at det var inkludert som diamant-medlem før jeg selv sa noe.
Det er sk1875, flys av Air Baltic står det. Det er SVG-CPH som vanligvis flys av SAS/Cityjet. Jeg ser nå at Sas ringte meg opp igjen mens jeg var i et møte, men jeg ser at det er lagt til 1 kolli. Mangler fremdeles 3, men det er nå noe Det kan stemme at dette er codeshare. Takk for tips angående kvitteringer og claim, det skal jeg gjøre!
Da kan du glede deg til å fly en fresh A220-300 istedenfor CRJ-900 Med SK-flightnummer mistenker jeg dette ordner seg når du sjekker inn på flyplassen, selv om kundeservice og nettsiden sier noe annet.
Jeg har et problem med SAS Diamant mail og telefon. På en bonustur i 2022 for min kone og meg (EBD og EBG) er ikke Eurobonus numrene registrert. På telefon er det bekreftet at de er lagt inn. På mail er det 2 ganger bekreftet at numrene er lagt inn. På «Mine bestillinger» har jeg prøvd å legge inn numrene og får feilmelding hver gang. Etter en ombooking fikk vi nye billetter i går og det står ingen EB numre der. Og… på alle flygningene og SAS flygningene står det 2 stk baggasje på hver av oss. Veldig rart! SAS-IT?
Det har jeg også vært borti! Husker ikke hva som ble løsningen, men Vibeke fikset. Tror det var noe som var feil registrert på deres side.
Vibeke fikset alt! Jeg er sikker på at det er svensken som la det inn første gangen som har gjort en feilregistrering, for etter første purring kom reisen også inn i min kones app.
Jepp. Den kommer ikke inn i appen uten EB-nr, så det er en manglende kobling et eller annet sted. Får lagt det inn ved innsjekking om ikke det er fikset før, så du får ha med alle sminke-koffertene dine.
Trenger ikke mer enn en koffert heldigvis, men det har vist seg før at manglende merking på billettene har gitt problemer.
Prøvde Vi kan dessverre ikke behandle forespørselen din akkurat nå. Vennligst prøv igjen eller kontakt SAS Customer Service for hjelp.
Ba de legge til et siste leg fra Arl og til Osl, etter at Sas kansellerte denne på en retur fra Usa nylig. Fikk til svar at jeg må ringe inn. Skrev tilbake at dette var en enkel ting for dk.mailen og fikse opp i tidligere og etterspurte hva de på mail kan hjelpe oss med. Hej Tack för ditt svar. Det vi hanterar här via mail är frågor angående eurobonus regler, problem som har uppstått i ett eurobonuskonto som till exempel om man försöker ge bort en medlemsnivå och det inte fungerar via online lösningen och liknande. Bokningar/ombokningar måste hanteras via SAS Kundtjänst telefonsupport. Problemet med att handläggare har gjort saker via epost som dom absolut inte ska göra enligt gällande regler och lagstiftning har hanterats. Ha en fortsatt trevlig dag.