Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

1. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,961
    Bonuspoeng:
    183
    Helt riktig! Og vi savner vel alle "gamle tider" med DK-mailen.

Når det er sagt, fikk jeg strålende, rask og riktig service som EBD ved å ringe inn til Oslo-nummeret nylig, taste EB nummer, og velge engelsk språk. Ba dem ringe tilbake når det kom beskjed om stor kø.

Siden hun som ringte meg tilbake, etter bare 2-3 minutters venting, snakket engelsk med meg (uten tydelig svensk eller dansk aksent) så vet jeg ikke hvor hun satt eller hvilket lands-kontor hun hørte til ved.

En enkel fiksing på billettene ordnet hun mens jeg var på tråden, og selv om ikke endringen var stor (kjønnstittel feil, som SAS IT hadde tullet til selv) var det nødvendig med re-issue av billettene. Også det kjørte hun gjennom mens jeg snakket, og mailen med ny billett kom direkte etterpå.

Innreise i USA, og flight videre med United kunne vært problematisk med feil kjønn i bestillingen.

Så, ja, mail var bra - men det er ofte mer effektivt å snakke med noen direkte på telefonen uansett.

Lillegutt, Rscott, Eddie47 and 2 others like this.
  2. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,155
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg hadde også nettopp en svært hyggelig samtale med en svenske. Han fikk riktignok ikke ordnet bonusbilletten min siden Luftwaffe slipper business 85 og ikke 90 dager før som jeg trodde. Men han avsluttet samtalen med "jo, forresten - ha en riktig fin tur til London i morgen da, rscott!". Jeg hadde ikke nevnt at jeg skulle til London, så det synes jeg var en veldig hyggelig gest :)

3. sutenai

sutenai Not throw away...

Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    93
    Prøvde meg på å ringe utenom ordinær åpningstid i går for å se om det er kortere ventetid (nei) eller mindre tafatte medarbeidere. Fikk beskjed om å ringe igjen mellom sju og sju fordi de "don't offer support" utenom ordinær åpningstid. Lurte litt på hva som da er vitsen med utvidet åpningstid for diamant, men han sto på sitt.
    Vanlig erfaring, eller har bare söta bror fucket opp bookingen min så ille at de stakkars engelskspråklige ikke tør ta i den?

4. Malmo

Malmo Status: EBD

Likes mottatt:
    784
    Bonuspoeng:
    93
    Positiv opplevelse idag:

Tur til EWR via OSL begge veier i desember i SAS C bonus 9-13. des. I starten av november ble ruten OSL-EWR innstilt og fikk ny dato 8-14 des istedenfor. Hadde i utgangspunktet ikke vært noe problem, men dama jobber turnus og har dermed ikke samme fleksibilitet som meg:(

Fikk ombooket hjemreisen til 13. des igjen via CPH (selv om det ikke var bonusbilletter ledig).

Det jeg ikke oppdaget når jeg fikk ordnet returen var at utreisen hadde blitt flyttet frem en dag, dette oppdaget jeg på fredag. Ringte sas (engelsk support) og spurte om de kunne flytte meg tilbake til 9 des via CPH. Fikk beskjed etter et par eskaleringer at de ikke kunne hjelpe meg da de allerede hadde gjort en endring og fristen var utgått.

Prøvde ruletten igjen på lørdag og fikk snakket med ei svenske som eskalerte saken videre til EB avdelingen, hun forstod situasjonen og la inn en request om å frigjøre EB seter. På søndag så jeg at det var lagt inn SAS Business Smart (J) på ønsket dato og i dag morges ble disse endret til SAS Business Bonus. Ringte inn og fikk beskjed at de hadde godkjent requesten og ny billetter blir utstedt!

Kristian, Lillegutt, wilco and 24 others like this.
  5. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,301
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk faktisk en spørreundersøkelse fra SAS etter siste henvendelse til diamondmailen..... de fikk ikke noe særlig god score der kan du si.

Kristian, Points4Fun and Maggie like this.
  6. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Det fikk jeg også i dag, på en henvendelse jeg sendte i går. Fikk forsåvidt svar på det jeg spurte om så denne gangen var jeg ok fornøyd, men skulle ønske det var ett åpent felt i den undersøkelsen så man kunne skrive sin hjertens mening.

7. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    873,983
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk også en slik spørreundersøkelse for en tid siden og svarte veldig negativt. Da åpnet det et felt under hvor spørsmålet var:
    Hva kunne vi gjort bedre?
    Og jeg svarte …,

Kristian, EndreD and Points4Fun like this.
  8. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Ah ok, det visste jeg ikke. Da prøver jeg det neste gang.

9. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,155
    Bonuspoeng:
    113
    Svært varierende kvalitet på telefonen i dag. Ringte kl 07.00 for å få på plass siste brikken til en tur i februar. Jeg nevnte en endring fra forrige helg, og han sa "Nej - det går inta att endra bonusresor i helgen". Jeg svarte at billetten han satt og så på med sine egne øyne nå faktisk var endret både forrige helg og denne. Da han så oppdaget at det var en reise med CT, ble han plutselig veldig klar på jeg hadde ringt feil nummer, og ba meg ringe korrekt nummer etter kl 9. Jeg la på, ringte opp igjen med en gang, fikk svar av en kjempehyggelig dame etter to minutter. Hun la til det siste legget i business null komma niks.

Jeg håper virkelig noen faktisk sitter og hører gjennom alle tapene med "innspilling til opplærings- og kvalitetsformål"..

Kristian, Mbj, EndreD and 4 others like this.
  10. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,301
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg også...........svarte mye.....

11. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    873,983
    Bonuspoeng:
    293
    Finn tilbake mailen og prøv å svare en gang til …

Travellingalf liker dette
  12. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,155
    Bonuspoeng:
    113
    Da har jeg hatt den mest fantastiske samtalen på EB-telefonen noensinne. Og samtidig den første samtalen med en nordmann (tror jeg).

Etter at mange i det siste har rapportert at de ikke får lagt til legs med SAS i Plus på gjennomgående reiser, selv om det vises tilgjengelighet på SAS' egne hjemmesider, tenkte jeg å teste det ut på en tur vi har til Thailand i februar hvor vi kun har fått Go mellom OSL og ARN. Den første konsulenten fant ingenting, og sjekket med supervisor som sa at det var feil på hjemmesiden, og at det ikke fantes billetter i I-klasse. Det visste jeg var vås, og bestilte derfor en separat tur til hunden min (han gleder seg til lounge) fra Oslo til Arlanda på vår flight som bevis, og ringte opp på nytt.

SAS.png
    Men gjett om jeg ble overrasket! Jeg kom til verdens hyggeligste nordlending som faktisk kunne forklare hvorfor det var sånn. Vi ble sittende en halvtime og prate løst og fast om Eurobonus og SAS generelt, service, diamantmail osv osv. Han hadde lang fartstid i SAS og visste om alle endringer opp gjennom årene.

For å gjøre en lang historie kort, så er systemet kodet slik at ved dårlig tilgjengelighet på bonusbilletter, prioriteres enkeltstrekk, nye bestillinger og rene SAS-bestillinger fremfor gjennomgående turer i kombinasjon med andre selskaper. Dette er for å å øke tilgjengelighet av bonusbilletter til større deler av kundemassen. Denne endringen skjedde for en 4-5 år siden, men har ikke blitt synlig før det nå er mangel på billetter siden "alle" skal ut å reise. Fair enough, men det burde kanskje vært kommunisert ut bedre.

Jeg fikk også mye god informasjon om hva som har skjedd med diamantmail, booking av *A på hjemmesiden (kommer på nyåret), hvordan andre selskaper (eks LH og UA) skaffer seg forrang på bonusbilletter i alliansen osv. Men det kan vi ta i andre tråder. Uansett en utrolig positiv avslutning på det som begynte som en rant fra min side.

Last edited: 24. nov 2021
    Lnbre, Kjetil L, Kristian and 36 others like this.
  13. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Godt å høre at det finnes slike folk i systemet enda. Vi skulle hatt navn og direktenr. og e-post til han der ;)
    Også godt å høre at online *A booking er på vei tilbake, men det hjelper meg lite at det først er på nyåret når jeg sitter her med to CT'er som må brukes i år...

14. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,373
    Bonuspoeng:
    183
    Har Vibeke gjenoppstått som nordlending?

Dette vil jeg/vi høre mer om!

Kristian, haifinn and Rscott like this.
  15. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,155
    Bonuspoeng:
    113
    Haha! Moro! Jeg nevnte faktisk Vibeke ved navn til han :p

Men det han faktisk sa var at selv om diamantmailen ikke lenger kan brukes til bestillinger osv, så bør de fortsatt brukes til mer intrikate spørsmål som det jeg hadde ringt inn for. Der er de faktisk forpliktet til å sjekke med riktig avdeling og gi ordentlige svar. Om det alltid skjer er en annen sak, men det er i hvert fall det som er mandatet deres.

Kristian, EndreD, Eddie47 and 4 others like this.
  16. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,303
    Bonuspoeng:
    183
    Del gjerne av informasjonen du fikk! :D

OyvindN, Mbj, Eddie47 and 2 others like this.
  17. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,642
    Bonuspoeng:
    293
    Støtter den!!

Eddie47 and obay like this.
  18. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,155
    Bonuspoeng:
    113
    Det skjønner jeg godt, men jeg er ikke sikker på om det er ok for han at jeg legger ut hele samtalen. Det er jo litt kontroversielle temaer. Tror det er bedre om jeg deler det som "egne meninger" i andre tråder.

19. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,642
    Bonuspoeng:
    293
    Si nå for all del alt som dine meninger :). Vi er spesielt interessert i hva du syns om det at andre bonusprogrammer synes å ha større tilgjengelighet på seter enn EB…

Kristian, MrBister, wilco and 6 others like this.
  20. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,955
    Bonuspoeng:
    293
    Men, fikk du Plus på OSL-ARN?

trygveat liker dette

Del denne siden