Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

  1. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,514
    Likes mottatt:
    9,043
    Bonuspoeng:
    183
    Enig med @Henrik her, men ville vært utrolig irritert selv også på kvelden før avgang da du fikk meldingen. I alle fall bra at det løste seg godt.

    Singel-setet på SAS transatlantisk biz ut mot vinduene er bra, men også LH har flat-bed selv om de er mindre privat når de står 2 og 2.

    Alt annet er bedre på LH, og særlig cateringen og servicen etter min erfaring - men det er nå et litt annet spørsmål enn selve ombookingen :)
     
  2. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,325
    Likes mottatt:
    37,085
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg skal ta forbehold om Covid her, men pre Covid var SAS sete og catering vesentlig bedre en LH på long haul mener jeg. På crew service vil jeg si at begge kan være bra men at SAS er mer varierende.

    Kjip opplevelse. Samtidig er det greit å få med seg at status reddet reisen. Som statusløs og med litt mindre kjennskap til system ville TS ikke fått tak i SAS før morgenen etter med de forsinkelsene det måtte ha medført.
     
    themichael, tobeornot999 and Eddie47 like this.
  3. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,514
    Likes mottatt:
    9,043
    Bonuspoeng:
    183
    Enig godt poeng med status. Det hjelper alltid, og slik må/skal det jo være.

    Jeg er fortsatt farget av mine siste long-hauls med SAS, som var helt håpløst dårlige hver vei mellom Norge og USA. Men før corona vil jeg fortsatt si at jeg har fått jevnt over bedre måltider med LH enn med SAS uten unntak. Tilbake da var ikke forskjellen like stor som etter SAS kuttet ut alt som var stas fra cateringen (Kalix løyrom, ost til dessert, skikkelig servering ved setene osv)
     
  4. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,325
    Likes mottatt:
    37,085
    Bonuspoeng:
    293
    Er enig med deg i at servicen jeg fikk ombord ikke var bra nok for en uke siden. Nå sier sas de skal tilbake til gammel service, så får vi håpe. Selv har jeg ikke erfaring med covid service til LH, derfor sammenlikning med produktet før og forhåpentligvis det som kommer tilbake.
     
    tobeornot999 liker dette
  5. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,514
    Likes mottatt:
    9,043
    Bonuspoeng:
    183
    Noen ganger er det veldig bra å være diamant når det kniper :)

    Og enda mer nå enn før, siden ting ofte skjer med korte frister.
    SAS kansellerte BCN-flyvningen min i morgen fra OSL med 20t varsel lenge etter at både jeg og medreisende var sjekket inn, covid godkjent av TravelReady og alt.

    Fikk en engelsktalende mann på tråden da jeg ringte diamant-nummeret og han routet kjapt og greit om via CPH i stedet. Ble avgang 2 timer før, og landing i BCN omtrent samme tid som planlagt.

    Samt 1 drøy time i lounge på CPH underveis. Bra ordnet, SAS!



    sas-cancellation-271221.png
     
    EndreD, Rscott, Jeanette and 12 others like this.
  6. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,514
    Likes mottatt:
    9,043
    Bonuspoeng:
    183
    Kan legge til at knøtte-jet'en (CRJ900) mellom OSL og CPH endte opp stapp full og diamant ledig setet ble tatt også.

    Så noen andre passasjerer står dessverre igjen i Oslo, men da er det fortsatt hyggelig at SAS prioriterte oss som flyr veldig mye med dem.
     
  7. Klubba

    Klubba Nytt Medlem

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    33
    Skall med samme flight imorgen. Hele FredFlinta-familjen ombooket til OSL-CPH-BCN. Ikke optimalt men OK denne gang.
     
    tobeornot999 liker dette
  8. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,514
    Likes mottatt:
    9,043
    Bonuspoeng:
    183
    Da løste det seg. Samme her :)
     
    Klubba liker dette
  9. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,631
    Likes mottatt:
    38,036
    Bonuspoeng:
    293
    WF484 tredje juledag:
    Sjokolade, knekkebrød og vatn delt ut frå tralla. Eg vifter med diamantkortet. Kabinsjef vil då ikkje ha betalt i det store og heile. Sist eg sjekka var det berre gratis drikke for EBD-folket hos WF innanriks, men eg valde å ikkje krangla :)
     
    Flymunda, Candy, EndreD and 6 others like this.
  10. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Var det gratis sjokolade, knekk og vann til alle ombord? Widerøe har skjønt det :D
     
    Kristian liker dette
  11. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,631
    Likes mottatt:
    38,036
    Bonuspoeng:
    293
    Så vel var det ikkje, trur eg, men eg fekk. Om andre måtte betala, sjå det fekk eg rett og slett ikkje med meg grunna ekstasen av å ha fått alt eg bad om. #gratiståka
     
    Last edited: 28. des 2021
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,359
    Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Noen som har forsøkt å skrive til DK-mailen på dansk?
    Jeg har gjort et forsøk nå så får vi se hvordan det går..

    Reisen er ikke innom Norge og jeg har heller ikke en .no epost.. Måske vil det passere :cool:
     
    Kristian, Upsaker, Maggie and 4 others like this.
  13. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,514
    Likes mottatt:
    9,043
    Bonuspoeng:
    183
    Og måske forstår de spørgsmålet, om man skriver dansk :D

    Generelt bruker jeg engelsk når jeg snakker med dansker, de finner det jo generelt vanskelig å fange opp norsk (og sikkert enda verre, for dem som har en dialekt).
     
    Are liker dette
  14. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,599
    Likes mottatt:
    26,364
    Bonuspoeng:
    183
    Bokmål eller nærmere Dansk en hva nynorsk er ;)
    Vurderer sterkt skaffe meg en dk.adresse. Savnet etter Janni er stort :p
     
  15. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,514
    Likes mottatt:
    9,043
    Bonuspoeng:
    183
    Haha, gode poenger der.

    Og det må vel finnes en .dk gratis mailleverandør der ute? :D

    (Spøk, altså: de ser nok heller på i hvilket land EBD nummeret ditt er registrert)
     
    Maggie liker dette
  16. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,599
    Likes mottatt:
    26,364
    Bonuspoeng:
    183
    dk
    Var et par ganger før i tiden jeg vurderte fri til Janni over mail ;)
    Er det noen hackere her inne som kan få endret min eb til dk :D
    RIP .dk :oops:
     
    Hanen and tobeornot999 like this.
  17. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,399
    Likes mottatt:
    6,647
    Bonuspoeng:
    183
    tobeornot999 and Maggie like this.
  18. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,359
    Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ser egentlig på det som et nedelag å bruke engelsk til dansker så jeg unngår det om jeg kan.
    Nå har jeg jobbet med dansker daglig i 8+ år så man lærer seg jo å tilpasse språket litt etterhvert :)
     
    jonss, Kristian, themichael and 2 others like this.
  19. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    717
    Likes mottatt:
    1,000
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg forsøgte lige i torsdags, lidt efter frokost.
    Har stadig ikke fået svar... kun en autoreply:
    Vores mål er at besvare din mail i løbet af 1-2 arbejdsdage.

    Ikke meget imponeret for en mailadresse beregnet på diamond...
    Tænker SAS ikke har noget personale tilbage.
     
    Are liker dette
  20. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,930
    Likes mottatt:
    2,060
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk svar etter 2 uker på Diamant mailen i går, med beklagelse om mye pågang. Verste var at jeg fikk ikke svar på det jeg spurte om, fikk en copy paste greie fra nettsiden, nye 2 uker venting sikkert. Det går nedover på service fronten om dagen der.
     
    magnusant and Staralliance like this.

Del denne siden