Enig med @Henrik her, men ville vært utrolig irritert selv også på kvelden før avgang da du fikk meldingen. I alle fall bra at det løste seg godt. Singel-setet på SAS transatlantisk biz ut mot vinduene er bra, men også LH har flat-bed selv om de er mindre privat når de står 2 og 2. Alt annet er bedre på LH, og særlig cateringen og servicen etter min erfaring - men det er nå et litt annet spørsmål enn selve ombookingen
Jeg skal ta forbehold om Covid her, men pre Covid var SAS sete og catering vesentlig bedre en LH på long haul mener jeg. På crew service vil jeg si at begge kan være bra men at SAS er mer varierende. Kjip opplevelse. Samtidig er det greit å få med seg at status reddet reisen. Som statusløs og med litt mindre kjennskap til system ville TS ikke fått tak i SAS før morgenen etter med de forsinkelsene det måtte ha medført.
Enig godt poeng med status. Det hjelper alltid, og slik må/skal det jo være. Jeg er fortsatt farget av mine siste long-hauls med SAS, som var helt håpløst dårlige hver vei mellom Norge og USA. Men før corona vil jeg fortsatt si at jeg har fått jevnt over bedre måltider med LH enn med SAS uten unntak. Tilbake da var ikke forskjellen like stor som etter SAS kuttet ut alt som var stas fra cateringen (Kalix løyrom, ost til dessert, skikkelig servering ved setene osv)
Er enig med deg i at servicen jeg fikk ombord ikke var bra nok for en uke siden. Nå sier sas de skal tilbake til gammel service, så får vi håpe. Selv har jeg ikke erfaring med covid service til LH, derfor sammenlikning med produktet før og forhåpentligvis det som kommer tilbake.
Noen ganger er det veldig bra å være diamant når det kniper Og enda mer nå enn før, siden ting ofte skjer med korte frister. SAS kansellerte BCN-flyvningen min i morgen fra OSL med 20t varsel lenge etter at både jeg og medreisende var sjekket inn, covid godkjent av TravelReady og alt. Fikk en engelsktalende mann på tråden da jeg ringte diamant-nummeret og han routet kjapt og greit om via CPH i stedet. Ble avgang 2 timer før, og landing i BCN omtrent samme tid som planlagt. Samt 1 drøy time i lounge på CPH underveis. Bra ordnet, SAS!
Kan legge til at knøtte-jet'en (CRJ900) mellom OSL og CPH endte opp stapp full og diamant ledig setet ble tatt også. Så noen andre passasjerer står dessverre igjen i Oslo, men da er det fortsatt hyggelig at SAS prioriterte oss som flyr veldig mye med dem.
Skall med samme flight imorgen. Hele FredFlinta-familjen ombooket til OSL-CPH-BCN. Ikke optimalt men OK denne gang.
WF484 tredje juledag: Sjokolade, knekkebrød og vatn delt ut frå tralla. Eg vifter med diamantkortet. Kabinsjef vil då ikkje ha betalt i det store og heile. Sist eg sjekka var det berre gratis drikke for EBD-folket hos WF innanriks, men eg valde å ikkje krangla
Så vel var det ikkje, trur eg, men eg fekk. Om andre måtte betala, sjå det fekk eg rett og slett ikkje med meg grunna ekstasen av å ha fått alt eg bad om. #gratiståka
Noen som har forsøkt å skrive til DK-mailen på dansk? Jeg har gjort et forsøk nå så får vi se hvordan det går.. Reisen er ikke innom Norge og jeg har heller ikke en .no epost.. Måske vil det passere
Og måske forstår de spørgsmålet, om man skriver dansk Generelt bruker jeg engelsk når jeg snakker med dansker, de finner det jo generelt vanskelig å fange opp norsk (og sikkert enda verre, for dem som har en dialekt).
Bokmål eller nærmere Dansk en hva nynorsk er Vurderer sterkt skaffe meg en dk.adresse. Savnet etter Janni er stort
Haha, gode poenger der. Og det må vel finnes en .dk gratis mailleverandør der ute? (Spøk, altså: de ser nok heller på i hvilket land EBD nummeret ditt er registrert)
dk Var et par ganger før i tiden jeg vurderte fri til Janni over mail Er det noen hackere her inne som kan få endret min eb til dk RIP .dk
Jeg ser egentlig på det som et nedelag å bruke engelsk til dansker så jeg unngår det om jeg kan. Nå har jeg jobbet med dansker daglig i 8+ år så man lærer seg jo å tilpasse språket litt etterhvert
Jeg forsøgte lige i torsdags, lidt efter frokost. Har stadig ikke fået svar... kun en autoreply: Vores mål er at besvare din mail i løbet af 1-2 arbejdsdage. Ikke meget imponeret for en mailadresse beregnet på diamond... Tænker SAS ikke har noget personale tilbage.
Jeg fikk svar etter 2 uker på Diamant mailen i går, med beklagelse om mye pågang. Verste var at jeg fikk ikke svar på det jeg spurte om, fikk en copy paste greie fra nettsiden, nye 2 uker venting sikkert. Det går nedover på service fronten om dagen der.