Nope. Vi brukte bare 5 min på det. Han forsøkte alle triksene i boka. I motsetning til andre, fant han jo setene, så først forsøkte han bare å legge dem til. Så slettet han reisen min fra søket og forsøkte å booke den på nytt med pluss-setene inkludert. Deretter testet han å lage en tur bare fra OSL til ARN. Det funket. Så en fra Oslo til Tallin via ARN, som også funket. Til slutt tilbød han seg å bytte ut navnene på billettene med seg selv og kona hvis jeg fortsatt var misfornøyd, men vi ga oss der
Vel, vel, det er ikke akkurat min erfaring. Etter 3 døgn fikk jeg mailsvar fra diamond norge, men svaret var bare en link til et webskjema på sas.no som jeg like gjerne kunne funnet selv. De må være noe bortimot verdens flinkeste til å ikke hjelpe. På mail altså. Har bedre erfaringer på telefon, som jeg fortalte om tidligere i tråden.
"Hei det er Tom som ringer - jeg ser jeg har fått en schedule change, SAS flyr ikke direkte fra EWR-OSL og jeg er flyttet til en flight via ARN. Da kommer jeg ikke til OSL før 3 timer senere og det passer dårlig for arbeidsdagen. Er det mulig å flytte til dagen før ?" "...og nei dessverre ingenting ledig på denne dagen - men det er ledig på fredag - med kun i Eco?" "Takker nei til Eco - det er jo en lang tur - mer behagelig i Biz. Men på lørdagen ... det går fly fra EWR via ARN eller CPH til OSL ?" "ja det gjør det ...men ikke noe ledig eurobonus seter" "men du....siden dette er en schedule change - det hadde ikke gått an å åpne 2 seter for oss da ? " "...hmmm....jeg kan sjekke...." ....... ....... ....... "nei - det går dessverre ikke - ingen ledige eurobonus seter. Det beste er nok å vente å se om noe mer blir ledig når det nærmer seg...." "forstår - takk for samtalen (hjelpen blir feil ord her) da"
Prøv ruletten, jeg traff på ei serviceinnstilt svenske https://insideflyer.no/forums/threads/opplever-dere-noen-diamant-service.3591/page-114#post-423834
Det skal vel strengt tatt ikke være nødvendig å ringe flere ganger for å få riktig service....... men jeg skjønner hva du mener.
Mitt tips er å velge engelsk når du får mulighet til det. Har hjulpet meg tre ganger på saker våre skandinaviske venner dessverre ikke kunne hjelpe meg.
Ikke akkurat noen fordel, men jeg ble i alle fall gjenkjent som diamant på flighten jeg sitter på nå. Prøvde å fiske frem mobilen etter å ha bestilt, men hun sa raskt at hun visste hva jeg var. Bestilte drikke i mengder som tilsa videresalg, og fikk beskjed om at det bare var å plinge etter mer. Er 6 timer inn i flighten og har igjen en boks med sprite og sukkersjokk.
Samme på OSL-EWR også. Crew kom over og sa velkommen før avgang, diskret og fint uten å si "jeg ser du er diamant". Det lå i kortene. Men hyggelig å være blant noen få som fikk personlig velkommen ved setet. Flyr tross alt veldig mye med bolaget.
Sliter med en enkel men tydeligvis umulig sak for SAS hvis man ser bort fra vilje da.. (retur fra USA til uken. Grunnet jobb møte må jeg booke om - kun retur segmentet fra IAH til MSY/ med UA via Chicago samme dato reise Dette viser seg fra Sas å være umulig grunnet billett og restriksjoner? ( C klasse billett) ED uten at det pleier hjelpe.. Sas call center var uinteressert og ingen vilje der, dette må sannsynlig vis løftes opp i Sas.. Slik det er nå har jeg fly tilbake til IAH med uavhengig billett og tidspress den risikoen det innebærer å miste hjemreisen. Alternativt kjøpe en ny billett til 30k Er vel utfordrende nok å reise i disse tider enn å slite med slikt. Og så spørsmålet da er det noen her som har noen tips feks diamant Mail no eller dk for å ta dette videre tip mottas med takk Og så litt topic da, fornøyd med Diamant ? veldig variert og egentlig merket lite til det i de 6 årene (700+ timer) svikter kanskje når man trenger det som mest.. PS tror foresten et par her inne var på samme fly over OSL EWR onsdagen..
CT-telefonen er jo som kjent stengt på søndager, så da det dukket opp 2 billetter i C med Thai hjem fra BKK til CPH på passende dato måtte jeg bare ta sjansen på å ringe vanlig kundeservice, og jeg er 100% fornøyd med servicen i dag. Jeg vil ikke poste samme innlegg 2 ganger, så les hele historien her.
Til min glede så fikk jeg CU fra CPH til LAX pluss til biz , fikk varsel på epost kvelden rett over 22.00 kvelden før. (EBD)
Nå på morgenen opplevde jeg noe som jeg vil si er positivt som Diamant! Det er leeengesiden jeg har fått en slik for å si det sånn.
Jeg har vært gull i en årrekke, og reiser ofte med mye baggasje. Jeg har som regel alltid måttet betale for ekstra kolli hvis jeg trengte det, eller betalt for baggasje hvis jeg har booket billett uten baggasje og plutselig hatt behov for baggasje. I dag tidlig kom jeg på Gardermoen og hadde ikke booket baggasje, men i går fikk jeg med meg litt julegaver og diverse som gjorde at jeg måtte ha med meg en bag. Gikk i skranken klart med kredittkortet for å betale de 495kr det koster for å få med et kolli mindre enn 24 timer før avgang. Hyggelige damen i skranken veide og sjekket inn, og sendte meg avgårde. Dette antar jeg er diamant-service, og det settes pris på!
I går, torsdag 16.12, hadde jeg en booking OSL-CPH-SFO med SAS. Rett før jeg la meg på onsdag, rundt kl. 22, kom det en e-post fra SAS: "Flyvningen din i morgen fra CPH til SFO" er kansellert! Hva? Noen timer før jeg skulle dra. Og ingen forslag til alternativer. Bare "kansellert"! Jeg ringte selvsagt SAS og fikk "Telefonen er nå stengt". Så ringte jeg opp igjen og ga inn mitt EBD nummer. Da var det heldigvis åpent, og etter 40 minutter kom jeg gjennom til en engelsk talende dame. Hun var veldig hyggelig og satte gang å lete. Hun kom opp med OSL-FRA-SFO med Lufthansa. Jeg ville faktisk komme fram til SFO 2 timer tidligere enn med SAS. Jeg takket Ja til det selv om det betød 2 timers søvn før jeg måtte kjøre til Gardermoen for å rekke 6:10 flyet til FRA. Elendig av SAS å kansellere kl 22 kvelden før uten å ha alternativer. Og kjempebra service av den engelsktalende dame på telefon. Jeg må ellers si at jeg fortrekker SAS business framfor Lufthansa. Jeg fløy med 747 og business hadde konfigurasjon 2-2-2. Du satt omtrent oppå sidemannen, uten engang en skjerm mellom
Skjønner den er veldig kjip når du sitter midt oppi det, samtidig tenker jeg det et verdt å se på alternativet. SAS har vel ikke kansellert mindre enn 24 timer før for gøy, så det var vel uunngåelig i utgangspunktet. Da har de to alternativer; det ene er å kansellere ASAP og gi en tidlig heads up, det andre er å vente til senere med kansellering etter alle/de fleste passasjerene er ombooket på alternative fly. Ved å gi tidlig beskjed får enkelte som deg faktisk mulighet til å booke om hele greia og garantert komme seg frem samme dag. Jada, det er med tidlig morgenfly, men du er i SFO samme dag. Ved å vente derimot på å få ombooket alle/de fleste på tidlige fly, hadde du sikkert ikke fått beskjed samme kveld. Kanskje om du er heldig en gang på morgenen på vei til OSL eller mens du var på vei med fly til CPH. Da hadde du stått der, med mulige nye ruter via et par andre byer og sikkert tilhørende stress og forsinkelser, og det er jammen ikke sikkert du hadde rukket fly den samme dagen til vestkysten av USA, da såpass mange går i det samme tidsvinduet og det stilner utover ettermiddagen. Klart ikke en ideell situasjon, men ved IRROPS vil jeg foretrekke tidlig advarsel, ingen ferdige alternativ og mest fleksibilitet 100% av gangene, kontra en senere advarsel med en ny, ferdig rute.
Kjedelig, hadde samme opplevelse for litt siden men i motsatt retning EWR-OSL. Lufthansa sin business er ikke like god som SAS (selv om jeg synes service og mat faktisk var bedre). Som et plaster på såret kan du antagelig kreve SAS for EU261 dersom ditt nye fly dro mer enn 1 time tidligere enn opprinnelig rute og SAS selv var ‘skyld’ i at flygningen ble kansellert: You can claim compensation from SAS if: 3. b) we have failed to offer you an alternative route that allows you to depart no more than one hour before the scheduled time of departure and to reach your final destination less than two hours after the scheduled time of arrival, if we have informed you about the cancellation less than 7 days prior to the original flight date. https://www.care.flysas.com/selfservice/feedbackform/Sections/EU261