Enig! Folk med statuskort er jo aldri "i veien" hvis de ikke flyr særlig likevel. SAS og de fleste hotellkjedene har delt ut i øst og vest siste året. Men dette blir akkurat som før: de som flyr mye har nytte av kortet. Mens de som ikke flyr stort kan skryte av gullkortet sitt på den lokale puben, men tar aldri opp plass i gullstuen
Og, mer til tema i tråden: Jeg fikk som diamant både henvendelse ved setet med personlig velkommen-ombord hilsen fra et crewmedlem, samt softblock som ga meg 3 seter alene. På SK812 LHR-OSL idag. Så diamant er bra, ja. Men har selvsagt mye mindre nytte om man ikke er veldig ofte i luften med SAS.
Personlig henvendelse ved setet har jeg fått både på United, Copa og ANA det siste døgnet. Det skal sies at flyvertinnen er har slitt marginalt mer med uttale en en Dansk purser. Og det uten en eneste Diamant i noen av firmaenes lojalitetsprogram
Det står noe om servering av gratis drikke selv om man reiser på Go, men ikke alkohol innenlands. Vil det si at det vanker skjenk på utenlandsflighter ? Hvordan fungerer dette i praksis, må man be om det selv og flashe kortet, eller går det av seg selv ? Noen andre perks man kan forvente selv om man reiser på billigbillett eller Go bonus innenlands og utenlands ?
Det stemmer. Crew har som regel oversikt over hvor EBD-ene sitter. Om ikke er det bare å vise kortet når de tar frem betalingsterminalen.
Høres greit ut. Hva er det de tilbyr av skjenk på utenlandsreiser i Europa nå for tiden ? Har som oftest flydd Lufthansa, så det er lenge siden jeg reiste med SAS utenlands nå. Er det noe mer enn kun flytende man kan forvente innenlands/utenlands ? Finner ikke mye info om dette hos SAS ihvertfall.
Du trenger ikke mer enn 6 enkeltturer med DY så kan du velge FT som fordel. Ved 18 har du setevalg, innsjekket bagasje og FT inkludert.
Ny rekord for med fra diamantmailen i dag. Sendte en henvendelse 7/1, i dag kom det svar. Bare 17 dager det. Og de kunne selvfølgelig ikke hjelpe, skulle da bare mangle.
Slik jeg forstår det, er første reward alltid 2% "CashPoint boost". Men 12 flygninger er heller ikke veldig mye. "Allerede etter 6 flyvninger får du din første Reward: 2 % CashPoint boost"
Da vi skulle reise fra TRD til OSL i går, så var det (som vanlig) forsinkelser. Vår avgang kl 19:25 ble til slutt en time forsinket, avgangen før som skulle gå 18:20 endte opp med å dra litt over 19. Jeg tok sjansen med EBD og Plus Smart billett på at det kanskje var noen muligheter, og spurte pent i skranken. Damen så på billetten og sa at siden vi ikke hadde innsjekket bagasje og det var problemer med vær på Gardermoen og dermed mange forsinkelser, så skulle hun booke oss om. Men *bare* på grunn av været, statusen hadde absolutt ingenting å si når ikke billetten tillot ombooking. Så min hardt ervervede diamantstatus har ingen verdi da? spurte jeg. Ja, fikk jeg til svar. Jeg undres nå litt, på om det var spill for galleriet. Ut fra det jeg så på Avinor sine sider hadde ingen andre flyselskaper og de fleste av SAS sine avganger der nede ingen problemer med rutetid. En annen sak er jo at Plus Smart faktisk kan bookes om, mot gebyr. Hun kunne jo valgt å si det. Jeg velger å tenke at vi fikk litt kred for status, selv om hun ikke ville si det offisielt.
Takker for tipset, men finner ikke noe om hva man kan velge mellom som Diamond på billigbillett eller Go bonus. Kun drikke, eller er det tørrfor også ? Både innenlands og utenlands ?
Altså ikke tørrfor (også kalt mat) Er reglene noenlunde de samme for alle selskaper i Star Alliance ?