Frem til nå har jeg fått svar fra de jeg har mailet. Nå sist tok det nær 2 uker og svaret kom fra .no så det løpet er kjørt
Et uheldig lite utslag av diamant-fordelen, blokkert sete: Jeg skal reise med mitt barnebarn på 4 år til Oslo i april. Begge veier har jeg satt oss på 1D+F! Så har det skjedd flybytte til CRJ-900 på returen, og da er jeg på 1C og han på 4 år skal sitte på 2C. Når jeg ser på setekartet for meg er det ledig på 1A, men «når jeg er han» er 1A blokkert fordi jeg er EBD og han er bare EBS!
Første tur som EBD i dag. BGO-CPH-ORD i SAS Go. Fikk mail om at jeg hadde blitt oppgradert til SAS Plus på CPH-ORD ca 4 timer før boarding i CPH. Veldig fornøyd
Hyggelig overraskelse da jeg åpnet appen for å boarde TRD-OSL i ettermiddag. Nytt setenummer 10 rader lenger frem, fra en fullsatt SAS Go til SAS Plus med ledig midtsete.
Da har det samme skjedd for meg. Ved Boarding av SK339 TRD-OSL i dag fikk jeg en lapp med ny setenummer i Plus.
Savner Vibeke! Hadde nettopp Anton (svensk) på chat. Prøvde å flytte barnebarn på 4 år fra 2C til 1A siden jeg sitter på 1C med blokkert sete. Han sa han prøvde alle muligheter (kanskje han bare så ut vinduet??) Tyvärr
Neppe. Jeg har også opplevd "oppgradering til business", som det så fint heter. Hvem vil vel ha nødutgang midt når man kan få business i 3E? Ja riktig. Nødutgang til midtsete i "business"... Man kan si jeg var mer enn litt irritert på dette.. Erfaringen foruten dette er at det oppgraderes innimellom i høysesong for turisme. Stort sett når det er skoleferie,da er det nok mange færre i plus og oversolgt minus som gjør det.
Må vel gå an å legge inn i algoritmene at oppgradering kun skjer når det er ledig midtgang eller vindu for eksempel. Eller samme plassering som diamanten hadde valgt, bare foran.
Formålet med den type oppgradering er vel rett og slett å utnytte antall plasser i Go/Plus best mulig når antall passasjerer ikke kan deles med 4 eller 6. Jeg tror ikke at disse oppgraderinger skjer for å forbedre flyturen til diamantene. Når flyet er såpass full er det da naturlig at mange som blir oppgradert havner i midtsete. Jeg var dog heldig i dag og fikk 7D og gratis frokost, så det var en grei oppgradering.
Fikk en slik oppgradering en gang .. Skulle fra Oslo til Alicante en ettermiddag, hadde vindussete på nødutgang og skulle sove .. ved boarding ble jeg stoppet og med entusiasme ble jeg fortalt at siden jeg var eneste med EBD på flyet ble jeg oppgradert til 2E!! Jeg hadde bil på flyplassen og maten var ikke god .. takk for oppgraderingen!
Dårlig med EBD-følelse ombord i bolaget på reisa OSL-SVG i dag tidleg. Skal dog seiast at dei var travelt opptatt med å få ut frukosten til 72 personar i SAS plus. Smekkfullt!
Jeg prøvde meg på noe som er litt unikt (?) i gruppa her og reiste over til LA på Go. Det er jo som kjent fri drikke for EBD, men ikke snacks. I alle fall fikk jeg forsyne meg av all snacksen uten at de ville ha noen betaling for dette heller. Er dette en feil eller en fordel? I øvrig ble det ingen oppgradering, utsolgt på business uka før og de 6 Plus setene som var til salgs i dagene før ble nok snappet opp av bud oppgraderinger. Jeg fikk riktignok en 2-seter for meg selv og det kommer jo godt med når du ikke eier skam og forsyner deg slik jeg gjorde Business tilbake så vi får gjenopprettet selvfølelsen
Fikk servert en gratis pose cashewnøtter uoppfordret sammen med musserende vin på en flygning med SAS Connect AMS-OSL tidligere denne uken. Det var en veldig hyggelig gest i alle fall