Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

  1. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,563
    Likes mottatt:
    4,134
    Bonuspoeng:
    113
    Som ferskbaket EBD lurte jeg på hvordan setekartet ser ut for flygningen min (SK380) i morgen kveld og jeg er veldig overrasket over at såpass mange seter er blokkert når man utfører en "dummy booking" uten å være innlogget (bildet til venstre). Jeg er veldig glad over at soft block tydeligvis fungerer for meg :D, men hvorfor blir til dels hele rader blokkert for statusløse? Jeg vet at EBG+ har soft block, men får også EBS et annet setekart enn dem uten status? Rent nysgjerrighet fra meg...

    upload_2022-1-26_16-33-8.png
     
    Flymunda liker dette
  2. Flyrlavt

    Flyrlavt Veteran

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    4,038
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg logger inn på både app og nettsider, men de viser forskjell på seter som er ledig, ikke lett å bli klok på…
     
  3. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,466
    Likes mottatt:
    8,962
    Bonuspoeng:
    183
    Litt synsing basert på egen erfaring + en dæsj gjetting, men jeg vil tro mange av midtsetene er soft-blocket pga EBG og EBD.

    Veldig mange med de kortene reiser jo alene og i jobb, og dermed kan det stemme godt at de foretrekker feks sete A eller C (eller D/F på andre siden av midtgangen) og at midtsetet etter det blokkeres. Det midterste setet har jo aldri vært det mest populære.

    Men resten av seteplanen er vanskelig å bli klok på. Særlig det at de blokkerer så utrolig mange rader hvor det er 2 eller til og med 3 seter ledig ved siden av hverandre. Jeg har sett lignende på egne flights når jeg har sjekket, men har ikke noe godt svar på hvorfor SAS IT velger å gjøre det slik.
     
    themichael liker dette
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,358
    Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Snaue to uker etter mail til SAS DK fikk jeg svar fra SAS No, på svensk selvfølgelig....
    Med den mest selvfølgelige "Vi kan ikke booke reise for deg".
    Nå var det ikke det jeg spurte om heller, så det var jo to uker ventetid bortkastet.
    Jeg har mistet et segment fra en reise jeg har betalt for, så skulle tro de kunne legge den tilbake all den tid setet forsatt er ledig og jeg ikke engang har fått utstedt ny billett.
    Men nei for guds skyld ikke les mailen to ganger for å gi en med diamant 8-9 år en tilfredstillende service...
     
    EndreD, Jonkebassen, Flymunda and 7 others like this.
  5. robertaas

    robertaas Medlem

    Innlegg:
    68
    Likes mottatt:
    224
    Bonuspoeng:
    33
    Fløy inn EBD for en uke siden. Har enda ikke hørt et pip fra SAS om det. Når kan jeg forventa hva fra SAS?
    Skjønner jo at det er litt for glatt for å sende hornorkester hjem til meg nå...
     
    Grooo liker dette
  6. robertaas

    robertaas Medlem

    Innlegg:
    68
    Likes mottatt:
    224
    Bonuspoeng:
    33
    Noen erfaring med EBD og Go Light uten normal håndbagasje? For innsjekket bagasje for Go Light må jo EBD betale ekstra som alle andre, men gjelder det også for normal håndbagasje.
     
  7. cooolcatz

    cooolcatz Aktivt Medlem

    Innlegg:
    268
    Likes mottatt:
    804
    Bonuspoeng:
    93
    https://www.sas.no/eurobonus/medlemsnivaer/diamant/

    • 1 x 8 kg håndbagasje (55x40x23 cm) er inkludert i prisen når du reiser med SAS Go Light-billett.
     
    robertaas liker dette
  8. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,180
    Likes mottatt:
    114,781
    Bonuspoeng:
    350
    Haha, da må du vente lenge gitt;) Eneste du får fra den kanten er å se på det pene diamantkortet ditt i appen, eller du kan skeie helt ut og bestille deg et fysisk kort OG bagtags da:)
     
  9. robertaas

    robertaas Medlem

    Innlegg:
    68
    Likes mottatt:
    224
    Bonuspoeng:
    33
    Så fysisk kort må bestilles? Skal si det er premium service.

    Regnet faktisk med at jeg skulle få melding om fx hvor mye jeg kunne plukke fra tralla.
     
  10. espenlampe

    espenlampe Aktivt Medlem

    Innlegg:
    321
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Ring Are, RING! :)
     
    haifinn liker dette
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,358
    Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Hva om jeg bruker store deler av arbeidsdagen i møter og ikke har mulighet til å sitte 30-45 minutter i telefon for å spille agentrullet til jeg treffer noen som har forståelse av hva jeg vil?

    Og enda mindre har jeg lyst til å kaste bort flere timer på dette når jeg allerede har brukt mer enn tilstrekkelig med tid på å få denne billetten billetten booket og utstedt..

    Jeg mener at diamantmailen var helt strålende for dette formålet.og det er virkelig tragisk at de har "forbedret" dette bort og kommer med noe så tåpelig som at det er fordi betaling via epost ikke er trygt.
     
    OyvindN, Travellingalf, Earl and 5 others like this.
  12. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,359
    Likes mottatt:
    5,303
    Bonuspoeng:
    183
    De sender jo tross alt ut betalingslenke pr epost når man bestiller via Ct-telefonen, så hvorfor de ikke kan gjøre det samme etter å ha booket billetter for deg via mail er en gåte...
     
    Staralliance, RoadKing and Maggie like this.
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,684
    Likes mottatt:
    63,965
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har alltid fått betale på telefonen jeg. Utrolig at det er så ulikt hva som skjer, avhengig av hvem som ringer og hvem som er i andre enden?

    De har iallfall oppnådd det de ønsker, at ingen skal benytte eposten til noe som helst..
     
    themichael liker dette
  14. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,291
    Likes mottatt:
    7,667
    Bonuspoeng:
    293
    Sist jeg spurte om dette sa de at de kun gjør dette for rene SAS-bookinger, men det var kanskje et Dennis-svar?
     
  15. sutenai

    sutenai Not throw away...

    Innlegg:
    632
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    93
    Har selv ventet én uke på svar nå, enda jeg har sendt til "riktig" epost til og med. Hvis de skal tvinge oss nordmenn til å sende til .no-mailen så har det jo kanskje gitt mening å hatt norske kundebehandlere som kan sjekke den men nei da...
    Å ringe er et ganske dårlig alternativ, siden den relevante saken bare oppsto fordi kundebehandlerne på telefon er udugelige :p
     
    themichael liker dette
  16. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,358
    Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Min erfaring fra tidligere:

    DK-mail normalt 24 timer svartid
    SE-mail normalt 2-4 dager svartid
    NO-mail normalt 1-2 uker svartid

    Hvorfor det er slik kan jeg ikke helt forstå, men slik har det vært i årevis..Også pre-covid.
     
    themichael, Kristian and Maggie like this.
  17. sutenai

    sutenai Not throw away...

    Innlegg:
    632
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    93
    Har aldri brukt .no før det nye regimet. Men hvis jeg skal gjette så er forskjellen i ventetid fordi .dk og .se har et dedikert team hver - som av og til kikker innom .no-mailen når de har lite å gjøre :p
     
  18. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,359
    Likes mottatt:
    5,303
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det er faktisk mulig at Dennis for en gang skyld svarte sannferdig. Da jeg bestilte *A tok hun betalingsopplysninger pr tlf, men de gangene jeg har fått betalingslenke har det nok vært rene SAS-bookinger.
     
    holmen liker dette
  19. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,291
    Likes mottatt:
    7,667
    Bonuspoeng:
    293
    Mente Dennis-svar mer i betydningen svada fra kundeservice :D Husker faktisk ikke hvem jeg var på telefonen med, men tviler på at det var Dennis, for personen virket kompetent.
     
    Jeanette liker dette
  20. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,358
    Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Har forøskt å bruke .no, men siden svartiden har vært så drøy har jeg i en del tilfeller sendt til .se/.dk i tillegg.
    Har forsøkt å ikke bare bruke .dk for å unngå at de stenger servicen for andre enn dansker, så kun brukt det til de spesielle tilfeller hvor jeg har forventet at de andre skal si nei..
     
    sutenai liker dette

Del denne siden