Som ferskbaket EBD lurte jeg på hvordan setekartet ser ut for flygningen min (SK380) i morgen kveld og jeg er veldig overrasket over at såpass mange seter er blokkert når man utfører en "dummy booking" uten å være innlogget (bildet til venstre). Jeg er veldig glad over at soft block tydeligvis fungerer for meg , men hvorfor blir til dels hele rader blokkert for statusløse? Jeg vet at EBG+ har soft block, men får også EBS et annet setekart enn dem uten status? Rent nysgjerrighet fra meg...
Jeg logger inn på både app og nettsider, men de viser forskjell på seter som er ledig, ikke lett å bli klok på…
Litt synsing basert på egen erfaring + en dæsj gjetting, men jeg vil tro mange av midtsetene er soft-blocket pga EBG og EBD. Veldig mange med de kortene reiser jo alene og i jobb, og dermed kan det stemme godt at de foretrekker feks sete A eller C (eller D/F på andre siden av midtgangen) og at midtsetet etter det blokkeres. Det midterste setet har jo aldri vært det mest populære. Men resten av seteplanen er vanskelig å bli klok på. Særlig det at de blokkerer så utrolig mange rader hvor det er 2 eller til og med 3 seter ledig ved siden av hverandre. Jeg har sett lignende på egne flights når jeg har sjekket, men har ikke noe godt svar på hvorfor SAS IT velger å gjøre det slik.
Snaue to uker etter mail til SAS DK fikk jeg svar fra SAS No, på svensk selvfølgelig.... Med den mest selvfølgelige "Vi kan ikke booke reise for deg". Nå var det ikke det jeg spurte om heller, så det var jo to uker ventetid bortkastet. Jeg har mistet et segment fra en reise jeg har betalt for, så skulle tro de kunne legge den tilbake all den tid setet forsatt er ledig og jeg ikke engang har fått utstedt ny billett. Men nei for guds skyld ikke les mailen to ganger for å gi en med diamant 8-9 år en tilfredstillende service...
Fløy inn EBD for en uke siden. Har enda ikke hørt et pip fra SAS om det. Når kan jeg forventa hva fra SAS? Skjønner jo at det er litt for glatt for å sende hornorkester hjem til meg nå...
Noen erfaring med EBD og Go Light uten normal håndbagasje? For innsjekket bagasje for Go Light må jo EBD betale ekstra som alle andre, men gjelder det også for normal håndbagasje.
https://www.sas.no/eurobonus/medlemsnivaer/diamant/ 1 x 8 kg håndbagasje (55x40x23 cm) er inkludert i prisen når du reiser med SAS Go Light-billett.
Haha, da må du vente lenge gitt Eneste du får fra den kanten er å se på det pene diamantkortet ditt i appen, eller du kan skeie helt ut og bestille deg et fysisk kort OG bagtags da
Så fysisk kort må bestilles? Skal si det er premium service. Regnet faktisk med at jeg skulle få melding om fx hvor mye jeg kunne plukke fra tralla.
Hva om jeg bruker store deler av arbeidsdagen i møter og ikke har mulighet til å sitte 30-45 minutter i telefon for å spille agentrullet til jeg treffer noen som har forståelse av hva jeg vil? Og enda mindre har jeg lyst til å kaste bort flere timer på dette når jeg allerede har brukt mer enn tilstrekkelig med tid på å få denne billetten billetten booket og utstedt.. Jeg mener at diamantmailen var helt strålende for dette formålet.og det er virkelig tragisk at de har "forbedret" dette bort og kommer med noe så tåpelig som at det er fordi betaling via epost ikke er trygt.
De sender jo tross alt ut betalingslenke pr epost når man bestiller via Ct-telefonen, så hvorfor de ikke kan gjøre det samme etter å ha booket billetter for deg via mail er en gåte...
Jeg har alltid fått betale på telefonen jeg. Utrolig at det er så ulikt hva som skjer, avhengig av hvem som ringer og hvem som er i andre enden? De har iallfall oppnådd det de ønsker, at ingen skal benytte eposten til noe som helst..
Sist jeg spurte om dette sa de at de kun gjør dette for rene SAS-bookinger, men det var kanskje et Dennis-svar?
Har selv ventet én uke på svar nå, enda jeg har sendt til "riktig" epost til og med. Hvis de skal tvinge oss nordmenn til å sende til .no-mailen så har det jo kanskje gitt mening å hatt norske kundebehandlere som kan sjekke den men nei da... Å ringe er et ganske dårlig alternativ, siden den relevante saken bare oppsto fordi kundebehandlerne på telefon er udugelige
Min erfaring fra tidligere: DK-mail normalt 24 timer svartid SE-mail normalt 2-4 dager svartid NO-mail normalt 1-2 uker svartid Hvorfor det er slik kan jeg ikke helt forstå, men slik har det vært i årevis..Også pre-covid.
Har aldri brukt .no før det nye regimet. Men hvis jeg skal gjette så er forskjellen i ventetid fordi .dk og .se har et dedikert team hver - som av og til kikker innom .no-mailen når de har lite å gjøre
Ja, det er faktisk mulig at Dennis for en gang skyld svarte sannferdig. Da jeg bestilte *A tok hun betalingsopplysninger pr tlf, men de gangene jeg har fått betalingslenke har det nok vært rene SAS-bookinger.
Mente Dennis-svar mer i betydningen svada fra kundeservice Husker faktisk ikke hvem jeg var på telefonen med, men tviler på at det var Dennis, for personen virket kompetent.
Har forøskt å bruke .no, men siden svartiden har vært så drøy har jeg i en del tilfeller sendt til .se/.dk i tillegg. Har forsøkt å ikke bare bruke .dk for å unngå at de stenger servicen for andre enn dansker, så kun brukt det til de spesielle tilfeller hvor jeg har forventet at de andre skal si nei..