Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

  1. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,207
    Likes mottatt:
    5,040
    Bonuspoeng:
    183
    Men hva kan de egentlig bistå med?
     
    Fleksnes, Kristian and Travellingalf like this.
  2. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
    Avbestilling av billetter
    Kompensasjonspoeng når flight avlyses

    Ikke så lang liste :)
     
  3. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,421
    Likes mottatt:
    3,228
    Bonuspoeng:
    113
    Hva er dette? Det har jeg aldri opplevd (eller spurt om å få).
     
    Last edited: 21. okt 2021
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,172
    Bonuspoeng:
    293
    Ingen verdens ting.

    Eller, de kan kansellere reiser som man ikke får kansellert selv på nett. (Som burde være mulig uten å snakke med kundeservice). Og hjelpe til med å velge sete, når dette ikke fungerer.

    Eksempel fra i dag:
    Jeg ser på nettsiden at en flight til TOS i desember er satt opp med 737-700, og alle midtseter er blokkert. Det er ikke lenger mulig å booke nye billetter på denne flighten. I tillegg er det satt opp en ny flight, med et annet flight nr, 10 minutter etter flighten jeg har.

    Jeg sender en epost, og spør om vi kan flyttes over til den nye flighten, så vi kan få velge seter. Det er ikke mulig. Den er ikke kansellert ennå, så vanlige ombookings-regler gjelder. Jeg må betale for å flytte til ny flight. Men, for å gjøre det, så må jeg ringe til kundeservice. :confused:
     
  5. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
    Når en flight blir avlyst eller man blir ombooket til en reise som gir mindre poeng kan man få statuspoeng og flights som om man fløy original reiserute (selv om man da ikke har gjort det). Man får dog ikke kampanjestatuspoeng (som 4x kampanje), men mindre det er fullmåne og man skulle fly vestover.

    For å få denne kompensasjon må man altså henvende seg til kundeservice.
     
    tobeornot999 and Travellingalf like this.
  6. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,561
    Likes mottatt:
    6,540
    Bonuspoeng:
    183
    Booking av spesialmåltider
    Legge til EB-nummer for passasjerene i Star Alliance-bestilling (fungerer ikke på sas.no)

    Kommer ikke på så mye mer.. Så fortsatt en kort liste
     
    Jeanette liker dette
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,172
    Bonuspoeng:
    293
    Alt dette burde kunne fikses via nettsiden. Det må da være billigere for SAS å fikse nettsiden enn å ha folk som svarer svada på epost?
     
  8. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,561
    Likes mottatt:
    6,540
    Bonuspoeng:
    183
    Enig
     
  9. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,078
    Likes mottatt:
    68,758
    Bonuspoeng:
    293
    Dette prøvde jeg også å få mailen til å fixe, jeg visste jo at dette ville ordne seg.
    Fikk samme svar som deg, du må ringe!
    I går kom det automatisk og jeg kunne velge seter ....et senere fly OSL-TOS
    Ellers så er diamantmailen ubrukelig!
     
    EndreD liker dette
  10. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,902
    Likes mottatt:
    5,672
    Bonuspoeng:
    183
    Det er lite som tyder på at SAS skalerer opp kapasiteten på kundeservice i perioder med stor pågang, så det har helt sikkert en fast kostnad ;)
     
    holmen liker dette
  11. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,172
    Bonuspoeng:
    293
    Dette vil jo løse seg når det nærmer seg avgang, ca 14 dager før, tenker jeg. Men, når jeg har sett på nettsiden at flyet vil bli kansellert, så slår OCD'en inn, og jeg vil ha ting i orden. Også vil jeg jo velge seter som er best mulig.
     
    Eddie47 liker dette
  12. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    Ja det tenker jeg også, men når jeg ikke får kansellert en bonusbillett til DUS om 1 måned på nettsiden, så mistenker jeg at de spekulerer i at folk glemmer eller ikke gidder å ringe. Sendte mail til diamant mail og de ordnet. Har man ikke en mail å sende til så er det litt mer styr å ringe inn og vente 30 min? 40, 60? I kø ...
     
    Spielhaug, EndreD and holmen like this.
  13. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,195
    Likes mottatt:
    4,209
    Bonuspoeng:
    113
    Er det egentlig noen prioritering på kunderservice lengre? Hvis man må vente så lenge på telefonen med diamant prioritet, hvor lenge med gull eller blått kort da?
     
  14. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,421
    Likes mottatt:
    3,228
    Bonuspoeng:
    113
    Det har jeg lurt på noen ganger også. En stor forbedring (!) er jo muligheten for å bli ringt tilbake. Det er sjelden det tar mer enn 10-15 min, så det virker faktisk å gå raskere enn å vente i kø. Uansett befriende å slippe å høre på musikken som gir en lyst til å helle bensin over seg selv og tenne på.
     
    EndreD, Reiseglad, drsyk and 8 others like this.
  15. dandor

    dandor Medlem

    Innlegg:
    57
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    33
    When there is nothing left to burn, you have to set yourself on fire.

    Jeg liker den falske lydeffekten der noen klakker iherdig på et tastatur som kommer i blant. Da tenker jeg bare at det er noen på kundeservice som skriver at de ikke kan hjelpe på mail lengre :)
     
    Kalsnes, EndreD, Reiseglad and 7 others like this.
  16. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,726
    Likes mottatt:
    7,648
    Bonuspoeng:
    183
    Ja. Diamant service.

    Har vært sagt før. Men jeg får nesten alltid ledig sete ved siden av. Og liker det.

    Akkurat nå, igjen. Full plus klasse fra CPH til OSL med avgang straks. Ett eneste sete er ledig ;)

    20211023_165449.jpg
     
    Lillegutt, Kalsnes, Eddie47 and 8 others like this.
  17. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Tviler de taster mye, bruker vel en mal som er klipp og lim, lett redigering og så send ;)
    Synes en blanding med insulin og morfin er mer fredfullt, enn å lide en smertefull død, men resultat er nok det samme:rolleyes:
     
    tobeornot999, Are and Rscott like this.
  18. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,421
    Likes mottatt:
    3,228
    Bonuspoeng:
    113
    Må nesten få lov til å skryte litt når det er fortjent også. Ringte inn i dag og ba som vanlig om å bli ringt tilbake. Det tok under tre minutter. Svensken var veldig løsningsorientert. Jeg hadde forslag til en helt ny ruting for en retur fra Bangkok, men han fant ut at det ble smidigere bare å bytte et leg på midten. Ikke snakk om å avbestille og bestille på nytt slik enkelte har rapportert om. Så fant han den utgåtte CT-en min (fra en kansellert reise i oktober). Var enig i at jeg burde sitte stille i båten til november for å få utløp ut desember, og så legge den til reisen senere.

    Fikk nesten flashback til gode gamle Tallin - eller som @Eddie47 sier: Du verden:)
     
    Last edited: 25. okt 2021
    Lillegutt, drsyk, Kristian and 9 others like this.
  19. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,726
    Likes mottatt:
    7,648
    Bonuspoeng:
    183
    Haha, dere leger, altså! Liker et logisk svar :D
     
    drsyk and Travellingalf like this.
  20. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,343
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ikke ofte kundebetjeningen på SAS fortjener kudos, men den innsatsen den danske dama i den andre enden gjorde for å få booket CT-Billett til Nepal var overjordisk, med å jobbe i nesten en time for å skru sammen billetten ned dit slik jeg ville ha den. Får jeg henne på andre enden av tråden så blir jeg veldig gland neste gang :D
     
    Lillegutt, EndreD, drsyk and 5 others like this.

Del denne siden