Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

1. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,986
    Bonuspoeng:
    183
    Fungerer fint med block når det er 3 i bredden.

Men har aldri hatt noe hell på små-fly selv heller, gjennom mange turer som diamant.

Flyrlavt liker dette
  2. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,050
    Bonuspoeng:
    113
    Fint å høre og jeg satser på at dette ordner seg i morgen med 321, 320 og tilslutt CRJ

3. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,135
    Bonuspoeng:
    113
    Softblock er i hvert fall ikke aktivt før 72 timer før avgang. Alle i Plus kan reservere sete gratis ved bestilling. Dermed er det nok sannsynlig at man får noen i nabosetet, spesielt når man sitter på populære plasser i rad 1.

4. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,050
    Bonuspoeng:
    113
    På mine bookinger har det plutselig dukket opp folk på nabosetet selv om det kun er snakk om få minutter før avgang, derfor tror ikke jeg at softblock eksisterer.

Staralliance liker dette
  5. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,135
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis det er mindre enn 30 min før avgang, så kan man jo ikke sjekke inn lengre (i hvert fall ikke selvbetjent), så da kan det være at noen i gaten har plassert folk i nabosetet ditt. Og dem gir nok blaffen i softblock.

Jeg har også sett at folk har spurt gate agenten om å få flyttet setet.

6. mrhaakon

mrhaakon Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,485
    Bonuspoeng:
    93
    Soft block fungerer i følge mine bestillinger.
    Vi er 3 stk som reiser i morgen til NYC, og jeg som har EBD har mulighet til å velge alle setter som faktisk er ledig. Men når jeg går inn på bookingen til de 2 andre som ikke har status, så har de bare mulighet til å velge se som faktisk er ledig minus de med soft-block (har byttet sete flere ganger på meg selv for å sjekke).
    Og dette har fungert for flere uker siden, og nå noen timer før avgang.

Xflipper, petrate, RoadKing and 3 others like this.
  7. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    1,000
    Bonuspoeng:
    93
    Dette kan være rene tilfeldigheter.
    Men i dag fløy jeg først med bolaget osl - muc. Ledig midtsete (anslår 80% belegg)

Muc - Athen med LH, bak gardinen. Sikkert 97% belegg.
    Jeg satt ved vindu, og fikk begge setene ved siden av meg ledige…

Flyrlavt liker dette
  8. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,050
    Bonuspoeng:
    113
    Mulig jeg er uheldig, jeg setter virkelig stor pris på den ekstra plassen jeg får i bredden ved å ikke ha nabo.

9. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,918
    Bonuspoeng:
    93
    Siste ~10 turer med bolaget har jeg fått ledig ved siden av med to unntak, en gang 100% fullt fly, og en gang var det en familie som naturlig nok hadde fått velge 2 seter ved siden av hverandre + motsatt midtgangsete, da fikk jeg byttet fra C til D med ledig E sete. Velger aldri rad 1 da, og bare 2-3 av disse turene var med CRJ. Satte dog enda mer pris på ledig sete ved siden av på sist tur med TK IST-OSL, men det var nok tilfeldig.

10. Staralliance

Staralliance Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har diamant-status og opplever ofte å få noen i nabosete. Opplever flere ganger å få setenabo, selv om det er flere ledige 3-setere i Plus. De fleste flytter seg selv etter "boarding complete", men opplever også at folk blir sittende i nabosetet, selv om det er mange ledige seter rundt forbi. Forstår ikke helt hvorfor dette skjer. Har flere ganger hatt lyst til å spørre naboen, men har ikke gjort det.

magnusant and holmen like this.
  11. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,199
    Bonuspoeng:
    183
    Har bonusbooking, der OSL-LHR er i GO. Er det ny "forbedring" at diamant nå må betale 199,- for f.eks nødutgangsete??? + fleire andre seter....

12. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,578
    Bonuspoeng:
    113
    Har du husket at legge inn EB nummer ? Skjedd for meg opp til flere gange at det mangler ved bonusbooking

snus_mumrikken liker dette
  13. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Har ikkje samme problemet, her er alt gratis

14. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,199
    Bonuspoeng:
    183
    @Schlandy det manglet visst EB nummer etter siste endring, men SAS har jo selvsagt feil på siden når jeg legger inn dette både fra PC og mobil... @ValdresBjarne har du eb nummer i bookinga?

15. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,609
    Bonuspoeng:
    183
    Registrering av bonusprogram pleier å fungere om du velger "Per flight" og legger inn nummeret enkeltvis på alle flyvninger.

16. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,199
    Bonuspoeng:
    183
    Jammen der virka det, takk.

17. geirh

geirh Nytt Medlem

Likes mottatt:
    72
    Bonuspoeng:
    18
    Her om dagen skulle jeg fly med Widerøe, men de måtte kansellere flyet. Veldig effektiv og grei ombooking til et SAS-fly (det gikk et helt annet sted enn dit jeg skulle, og hele denne turen utviklet seg til en slags farse, men det er en avsporing.)

Da jeg først fikk mulighet til å sjekke inn på SAS-flyet hadde ikke EB-status blitt med over. Det eneste setet jeg kunne velge var 26E (eller noe slikt). Jeg fikk lagt til status, og når jeg da kikket på setekartet på nytt var det et nødutgangsete ved midtgangen som også kunne velges. Dette var rett før avgang på et ganske fullt fly - jeg vet ikke om det var tilfeldig eller en fordel.

EndreD and holmen like this.
  18. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,593
    Bonuspoeng:
    183
    «Kan jeg by deg noe å drikke?» i dag. Måtte vise kort t/r Bergen i helgen for å slippe å betale.
    Jon Georg Dale måtte betale for colaen sin i dag, trodde stortingsrepresentanter fikk diamantkort?

K

themichael liker dette
  19. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,135
    Bonuspoeng:
    113
    Og jeg trodde dem satt kun foran gardina...ehhh skiltet? Det er i hvert fall der jeg alltid ser dem, inkludert "vanlige folk" gjengen fra Ap, SV og Rødt :D.

20. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Goggen Dale var på Stortinget fram til i fjor!

democomputer liker dette

Del denne siden