Nei, det er ikke standard hos SAS. Har ikke fått spørsmålet én gang som EBD på SAS IC fordelt på 4 flyvninger siste halvår.
Tja, jeg har fått minst like god service (men bare gratis drikke da, ikke den dårlige matboksen) i Go som i Plus som EBD. Så det har nok mye med crewet å gjøre. Som så ofte ellers. Riktignok er eksempelet bare fra 2 fighter i nyere tid, flyr som regel ellers i Plus. Men de visste at jeg var diamant, var ikke gjerrige med drikke, tilbød tilogmed ekstra drikke pro-aktivt på 1 flight, og jeg hadde blokkert nabosete på begge flights. Kostet ca 680 kr t/r OSL-CPH om jeg husker riktig.
Jeg har flydd til MIA på nest bakerste businessrad og da de kom til meg var de tom for kjøttalternativet. Da valget sto mellom fisk og vegetar var jeg vegetar den dagen. De ansatte var sympatiske og sa at dette var et kjent problem og at "man trenger alltid mer kjøtt når man drar ut fra Oslo" og det var jo sant På vei hjem igjen spurte jeg diskret om det var mulig å holde igjen en kjøttbit siden jeg ikke fikk på utreisen, og det gjorde de.
Her er det helt på sin plass å sende en skriftlig klage med krav om refusjon av det du betale extra for plus og "fleksibilitet".. Uten sammenlikning forøvrig, sist jeg spurte om å få bli med et tidligere fly fikk jeg bare kontant nei, de kikket ikke engang på billetten.. Så da ble det 4 timer på KRS... Men jeg hadde go, så gadd ikke krangle....
På Fredag var jeg en av de siste ombord på en CRJ, hadde sjekket seatmap rett før innsjekk stengte og det var fortsatt ledig i nabosetet og flere andre plasser i kabin. Til min overraskelse satt det faktisk en fyr der når jeg kom ombord, han sa umiddelbart at han skulle flytte seg frem på den ledige toseteren rett foran oss om det ikke kom noen andre. Rett etterpå ble det annonsert boarding complete og han var snar med å sjekke med cc om det var greit, og det var det. Åpenbart en fyr av den sjeldne sorten som vi skulle hatt flere av, godt at andre reisende tar ansvar for "diamant-service" når sas ikke fikser det selv
Har vært borti folk som setter seg i feil sete også.. En rad frem eller bak et fort gjort for en stresset person som ikke reiser ofte.. Sist var det ledig ved siden av meg, men raden forran var full.. Men akk nei, mitt nabosete var tatt og vedkommende som satt der hadde egentlig plass på raden forran..
Godt mulig han var i feil sete ja, uansett fint å se at det eksisterer folk som tenker det er greit å flytte på seg slik at det blir bedre plass.
Ikke direkte relatert, men på vei hjem fra "syden" i sommer med Norwegian satt vi på rad to (med ledig midtsete). Rett før avgang sier de over høytaleren at om noen hadde satt seg på feil plass måtte de bytte nå hvis de skulle få maten de hadde bestilt. Jeg bemerket til min kjære at det var en melding jeg ikke hadde hørt før. Men lo and behold - minst åtte-ti stykker, inkludert to på første rad, forsvant raskt bakover i bussen. Jeg holdt på å daue av latter! Syden ass
Kjente jeg var ferdig med dette, men så kom du og ødela alt Sender jeg den til diamantmailen eller bruker jeg et av skjemaene på nettsidene?
Uansett hvor du sender det får du ikke svar, så jeg foretrekker diamant DK om jeg anser sannsynligheten som middels eller høyre for svar. Diamant no om jeg vet at jeg ikke kommet til å få svar..
Får du ikke svar fra diamant no når du sender til dk for tida? Eller driver du fortsatt og skriver på dansk?
Når jeg sender til NO får jeg som regel ikke svar.. Sender jeg til DK, får jeg svar fra NO (på svensk) uansett om jeg skriver på norsk eller dansk
Jeg forsøkte å endre land i SAS profilen min, men fikk forsatt svar fra NO selv om jeg sendte til dk-mailen.. Kanskje jeg ble avslørt av .no domene i mailen min...
Skjer rett som det er på en rute jeg tar ofte også (OSL-LGW eller motsatt vei). For de som har kjøpt billige billetter, ville kostnaden ved å kjøpe rad 1 istedet for å ikke kjøpe et spesifikt sete vært 50% ekstra kostnad på billetten. Selv har jeg rad 1 inkludert i flex billetten, om ledig. Men det er stadig folk som hopper opp og flytter sete til mitt tidligere så behagelig ledige nabosete i det øyeblikket crew roper "boarding complete". Lurer alltid på om de samme folkene stjeler matvarer på Rema og synes det er greit også? Fordi de betalte for melken, kan de stjele en cola samtidig, liksom?
Jeg forstår ikke helt hvorfor noen skulle ønske å bytte fra et øko sete til et annet hvs det ikke var fordi det innebar ledig midtsete? Nødutgang kanskje? Der bør jo personalet ha oversikt. Det å betale for en setereservasjon er jo relativt nytt, man må vel bli vant.
Bulkhead, så ekstra benplass, i mitt eksempel fra egen erfaring. Norwegian selger de setene (rad 1) for dobbel pris av "foran i flyet" som de kaller radene fra 2 og et lite stykke bakover. Før setene bak der igjen har en standard pris som er lavest av de 3 kategoriene.