Softblock fungerte godt på Widerøe, betjeninga i skranken klarte ikkje å oppheve den ei gong. Ved innstillt Widerøe inngang vart status ansinitet brukt for kven som fekk plass på fyrste fly etter innstillt avgang. Eg fekk utstedt standby bilett, men hadde ikkje nok ansinitet. Eg vart ståande igjen saman med ein frå avtroppande crew som heller ikkje fekk plass, fordi han ikkje hadde bestilt.
Stortingsrepresentantene får kort etter hvordan de flyr, som alle oss andre! Hvis de har Unlimited årskort får de automatisk diamantkort, noe som alle andre med årskort får.
Pleide ikke være slik. De hadde en avtale med SAS om gullkort til alle. Bare fordi de var på stortinget. Det ble det slutt på, fornuftig nok.
Kan melde om en skikkelig god opplevelse som diamant her forleden. Reiste hjem fra Toronto lørdag 24.09 i biz med videre rute ARN-OSL og OSL-BGO. Landet på OSL litt før kl 10:00, og hadde siste leg til BGO 15:35. Gikk i loungen for å sjekke om jeg kunne hoppe på 11.15 eller 14.15 til BGO istedenfor. SAS-ansatt i skranken sjekket, og sa alt var fult, men tok en ekstra titt på billetten min og sa: «la oss se hva vi får til». Et par min senere, litt mas på telefonen og Vipps fikk jeg standby på 11.15 flyet. Gikk ned i gate 15 min senere og fikk vindusete. Godt eksempel på hvorfor diamant er godt å ha. Skal så klart ikke legge skjul på at biz billett fra Toronto hjalp, men her viser sas at de er løsningsorientert for sine beste kunder. Spesielt siden SAS har begrenset mulighetene de har for å gjøre disse type endringene i billett siste årene. 10/10 opplevelse og en glad bergenser på vei hjem
Når dansk flyvertinne, selv på kort OSL til CPH tur, både vet at jeg ikke skal betale for Mikkeler ølen og uten videre sier "det skulle ikke være 2, da?" Da kan det nok hende at diamant kortet hjalp til og sørget for ekstra blid service, ja....
Og så er jo det å få reservere rad 24 før alle andre på en A321 i seg selv en ordentlig diamant fordel.
En positiv opplevelse på ORD-ARN: Jeg hadde sete på bakerste rad i Business. Ved utdeling av varme nøtter og drikke, sier flight attendant at han har fått med seg at jeg er EBD. Han spør derfor diskret hva jeg har som førstevalg av forrett og hovedrett, sånn at han kan holde av til meg det jeg vil ha. Selv om jeg i utgangspunktet skulle ha valgt til sist, og risikerte at det var tomt, fikk jeg det jeg ville spise. Sånt settes pris på
Er dette egentlig standard på IC flyvninger med SAS eller risikerer man som EBD at man ikke får maten man ønsker som førstevalg når man sitter bakerst i Business?
Dette er jo et eksempel på crew som ivaretar EBD. Man kan ellers oppleve å ikke få samme mange valg når man sitter langt bak i en full businessklasse.
Kommer tidlig på flyplassen og rekker 1540 flyet SVG-BGO. Har Plus Pro. For første gang etter 10 år med SAS og gull/diamant i alle år så nekter gate agent å ta meg med. Begrunnelse; du har P og ikke C (fascinerende all den tid man jo heller ikke får valgt klasse, bare Plus Smart og Plus Pro.) Spør om dette er noe nytt all den tid jeg gjør dette stadig vekk. Neida, sånn har det visst vært i flere år.. snakker med kundeservice som sier det ikke er noen regler for det og at det er gate agent som bestemmer .. Sånn behandler altså SAS sine beste kunder som har diamond og Plus Pro billett. Rant over..
Du får i hvert fall være trygg på at SAS behandler sine Diamanter i billigste SAS Go Light minst like dårlig .
Hehe, det er lettere å svelge Hele poenget med en plus billett er fleksibilitet (i alle fall for meg).
Det handler ofte om det er fullt eller ei på senere flygninger. … eller om gate agenten har en dårlig dag. Det hjelper i alle fall ikke på lojalitetsfølelsen ..
Nei, det har du helt rett i Gate agent insisterte på at det var regler og ringte således supervisor som kunne bekrefte de såkalte reglene. Spurte da om jeg kunne få et ord med supervisor, men hun hadde ikke tid.. hehe 1650 er forøvrig rimelig fullt så hadde jo vært formålsmessig og slippe meg på 1540 sånn sett.
Jeg har flere ganger fått komme med et tidligere fly med begrunnelse av at det er fullt på senere flygninger.
Tror vi kan konkludere med at gate agent tok en executive decision om at reisende fant ikke skulle med