Jeg sjekker nesten alltid seatmap i Expertflyer etter innsjekk er stengt og gjerne en gang til når jeg er ombord. I tillegg har jeg alltid midtgang så hvis det da dukker opp noen og vil inn og jeg vet setet er ledig/blokka så spør jeg bare tydelig om «Er du sikker på at dette er riktig?». Da kikker de en ekstra gang og omtrent alltid har de sett feil. De få gangene det er rett så har gate-agent puttet dem der i siste liten.
Bra taktikk, og jeg bruker den samme - bortsett fra at jeg sjelden tar en ny titt på sete-fordelingen etter jeg først er i flyet.
Dette er kanskje standard service, men fikk endret min flyging premium så de anvender min CT i stedet. Uansett veldig fint å få gjort per mail. Der refereres til «Award Race EuroBonus 30 Years. Om du använder denna i stället för din Amex, kostar resan 84 000 poäng.» Noen der hatt hørt om set tilbud? Reiser med 2 plus billetter til New York.
Tilbudet er diskutert her: https://insideflyer.no/forums/threads/sas-tilbudstråd-2022.17350/page-4#post-469509 Mer info på https://www.sas.no/eurobonus/tilbud/poengrabatt/
Syns det beste var at de å nevnte 30% poengrabatten vs 241 slik at du selv kan ta valget hva som er mest verdt for deg
Fikk svar, om enn svada. Sendte svar i retur for noen dager siden og den har de ikke svart på.. Vurderer nå og sende epost til Anna Mossberg, head of customer service. Hva tenker dere, er vi sugen på å høre hva hun har å si til godt?
Synes du får ta en for laget! Kanskje du lett tilfeldig kan nevne at du har diskutert dette med «alle» norske diamanter på dette nettstedet, og at du vil melde tilbake hit. Hvis hun ikke vet om oss vil hun i alle fall bli oppmerksom på oss.
Deler en nylig og kanskje mindre positiv erfaring. Reisefølget aka kollega fant på vei ut av loungen at det stod standby på billetten hans. Dette var en tur direkte EWR til OSL. Lounge betjeningen på EWR var hyggelig nok til å plassere ham i et fint sete på rad 20 et sted. Det var litt lengre bak enn han hadde tenkt seg. Ved gate så refunderte de flybilletten hans og ga ham noen hundre euro siden setet han hadde valgt desverre var blitt ødelagt. Tror ikke han var overlykkelig da bedriften hadde betalt billetten hans men uansett. Sete hans var fikset når vi kom inn i flyet og der satt det noen andre enn ham. De var sikkert diamant alle som fløy den dagen så han trakk vel det korteste strået. Uansett greit å sjekke boarding kortet ved innsjekking. Fordi det var nok for mye forlangt å få beskjed om dette der og da.
SAS gjorde ikke ferdig ny billett automatisk etter at EVA Air flyttet avreise tid HKG-TPE med 50 min, noe som gir 24t og 30 min i TPE på vei hjem fra BKK. Flere HUACA og samtaler med EB backoffice med forskjellige konsulenter per telefon gav samme svar. Helt umulig å godkjenne. Fikk tilbud om å slette reisen. En epost til gullmailen i formiddag ble besvart av Eldbjørg som allerede har fikset billetten. Kom varsel fra appen. De klarer i blant...
Dette navnet husker jeg faktisk. Hun er kanskje den eneste som i hvert fall prøver å hjelpe litt hos diamant mailen. Hun kan ikke/har ikke lov til å gjøre så mye mer enn de andre, men hun prøver i hvert fall. Som man sier: Hos de blinde er den enøyde konge.
På vei hjem fra Oslo til Bergen i dag ble det opplyst fra purser at turen var for kort til at det ble servering for andre enn Plus og som diamant på Go, betydde det at jeg ikke fikk noen gratis drikke. Dette var jo naturlig nok en særs besynderlig forklaring m.t.p at turen er like lang andre veien tidligere på dagen hvor dette ikke var et problem. Siden jeg ble litt overrasket og lurte på om vi skulle til Bergen i Concorde-tempo, så tok jeg også tiden fra endt servering til skiltet om setebeltet kom på. Det var 14 minutter, altså ganske normalt og uansett mer enn god nok tid til å dele ut et par middels tempererte Cola Zero. Ettersom jeg ikke hadde dårlig tid, så gikk jeg av sist for å forhøre meg om hvilket stunt dette var. Jeg spurte først en av de kabinansatte som bare ble veldig brydd og pekte på purser og sa at jeg måtte snakke med han. Han kunne informere om at det var kommet en ny rutine som sa at når Plus-avdelingen var så stor, så skulle de ikke servere i Go og da heller ikke diamant. Det er ikke det at denne drikken i seg selv er så viktig og verdifull, men ikke noe sted i vilkårene står det at den gratis drikken kun gjelder når SAS ikke har funnet det for godt å selge 12 rader med Plus. Det virker jo også som om man har bestemt spesifikt at man ikke skal servere diamant heller, da det var ikke bare en forglemmelse, så det sier jo litt om hvordan SAS verdsetter sine mest lojale kunder.. Dette virker som en avlat av den "kun 1 enhet per pers" som de måtte vende om på tidligere i år og som de da sikkert prøver å kamuflere og håpe går under radaren på en annen måte. SAS Forward, begynner å vende nesetippen nedover..
Tragisk. Rett og slett. Men ledelsen i Frösunda eier ikke skam. Men det er jo bare med og underbygger at EBD er ikke mye verdt.
Ja den lille brusboksen som eventuelt var av verdi forsvant hvertfall nå.. Utfordringen er jo at det omtrent er mulig å klage til dem også. Har hatt veldig mye greier i det siste og har egentlig skrevet en litt lengre oppsummering, men diamantmailen kan visst ikke ta det videre (og vil heller ikke behandle klagen annet enn "tyvärr"). Er det noen som har noen mailadresser som kommer fram til riktige folk? Må jo tydeligvis lage den litt lenger og ta med denne saken også, for om ingen sier ifra så durer de jo bare på. Ikke at jeg forventer at de bryr seg om hva jeg mener...
Finner vel mailen til noen på C-level relativt greit og da er det bare å skamløst klage. Så meg nødt til å gjøre det med et parkeringsselskap i vinter, og jammenmeg løste det ihvertfall halvparten av problemet.
Tipper dette har sammenheng med antall diamanter på en gitt flygning, ironisk nok. Med 12 rader pluss og en stor andel diamanter i Go blir det kanskje vanskelig (og lite lønnsomt...) å kjøre normal servering. Så står det sikkert litt på viljen også...
Joda, dette går mot nye høyder. I går kveld var det forsinkelser på innkommende maskin til Brussel slik at vi ikke rakk siste til Trondheim. Slikt skjer, og ble på vanlig måte innlosjert på Blu på Galemoen. Men de har spart inn på et nytt område nå. Tidligere har man fått en eller annen form for varmmat på hotellet, men nå fikk jeg bare en 150kr voucher for bruk på kioskene på flyplassen. Jeg snikleste på listen som resepsjonen brukte at flere andre hadde dekket middag. Kanskje ikke diamant er godt nok lengre? Eller kanskje TPC full flex ikke kvalifiserer? Har ikke lengre dårlig samvittighet for å kreve mine 250€ for å si det slik.