Tidligere har jeg lagt merke til at det står EBD i emnefeltet når jeg har fått svar på grav sendt til SAS.. Og stort sett svar i løpet av en dag, men dette var pre-covid når EBD faktisk betød at man fløy en del..
SAS byttet saksbehandlingssystem i løpet av pandemien, så ville ikke lagt for mye i at meldingene har fått nytt format.
Kanskje feil sted å spørre. Skulle til å bestille en tur litt over en uke frem i tid, og alt utenom en alt for tidlig flight er full. Hvis jeg vil benytte meg av å kreve å få en billett som diamond-medlem, er det noen som har peil på hva det vil koste? Plus pro pris?
Veldig fornøyd med god Diamant-service på BRU-OSL i dag. Både vellykket soft block på første Go-rad, og de hadde full kontroll på at jeg skulle ha gratis drikke. Fikk så mye jeg turte å be om, uten spørsmål. Var bare 6 ledige plasser i Go, og helt fullt i bagasjehyllen når jeg kom ombord, så veldig digg å kunne legge bagen under setet ved siden av meg.
Et familiemedlem fikk flott diamantservice på CPH denne uken: Forsinket ankomst med parkering ytterst på B-piren samtidig som neste flight var i ferd med å stenge på F. Framme ved gate var denne allerede stengt, men en løsningsorientert ansatt ringte backoffice og spurte om det var mulig å få med en EBD. Dette gikk i orden, og vedkommende ble kjørt ut som aller siste passasjer til flyet som sto på fjernparkering.
Har retur fra HND til LHR i januar og opprinnelig rute med SN fra LHR er kansellert. Måtte over på SAS GO for å komme meg hjem til OSL samme kveld. Kan det stemme at det ikke finnes annet enn betalbart setevalg? Er EBD, men får ikke velge noe som helst. Mulig jeg har oversett at dette er forbedret bort Dette er en poengtur.
EB-nummeret pleier å falle ut når billetten endres. Gratis setevalg bør fungere igjen så fort du registrerer dette på nytt.
Reiser i go. Første forsøk på hvitvin og CC krevde betaling for hvitvin, «skal vel ikke betale for dette som diamond» var mitt svar. Måtte vise kortet i appen og hun unnskyldte seg med at de ikke hadde meg på listene sine? Trykte på knappen senere i turen da jeg ville ha en til, samme damen kom relativt raskt og da jeg spurte om hvitvin hadde hun allerede tenkt litt frem i tid og hadde den gjemt bak ryggen. Det kaller jeg god service, og setter jo pris på at CC gjør det de kan for å være litt frempå!
Snakket med CC på TRD-OSL for et par uker siden og de kunne fortelle at det var 34 diamanter om bord og enda fler gull. De måtte skrive ut en lapp for å prøve å holde orden på alle som kunne få drikke og savnet en lettere måte å holde track på det.
SAS gjør mye for å underholde sine passasjerer. Og det er bra at Diamant stort sett har frie midtseter. Her er hva som skjedde ved landing på Værnes i går ettermiddag med SK341. Bilde av 6B, og jeg satt i 6C
Er vel kanskje derfor de omtrent har sluttet med catering i det store og hele, så sparer de kost på alt de må gi bort til Plus og diamanter.. 6 av de siste 8 flygningene min har vært uten catering nå og da er det ingen tilfeldighet eller uhell lenger....
Det er kanskje noe de tenker på å innføre som en tradisjon? En tidligere "litt" hard landing med en DC9-41 på Værnes resulterte i et fullstendig avskrevet fly. Tipset er å ikke sette ut spoilere (reduserer/ødelegger løft på vingene) før flyet er vel nede på bakken. Mirakelet den gangen var at de tok en vellykket go-around med en motor hengende 15 grader ned, den andre motoren 30 grader ned... ASN Aircraft accident McDonnell Douglas DC-9-41 SE-DAT Trondheim-Værnes Airport (TRD) (aviation-safety.net)
Føl deg priviligert! Etter mellom 600 og 1000 flights et sted har jeg aldri sett innsiden av luken med oksygen-masker
Fikk plass på et tidligere fly i dag fra BGO til OSL. Spurte gate agenten ved boarding om de hadde mange ledige plasser her.. Hun spurte først om jeg hadde flex-billlett... nei.. Diamond? Ja.. Et par tastetrykk, og nytt boardingkort var på plass.