Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

1. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Tidligere har jeg lagt merke til at det står EBD i emnefeltet når jeg har fått svar på grav sendt til SAS..
    Og stort sett svar i løpet av en dag, men dette var pre-covid når EBD faktisk betød at man fløy en del..

kiev liker dette
  2. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,609
    Bonuspoeng:
    183
    SAS byttet saksbehandlingssystem i løpet av pandemien, så ville ikke lagt for mye i at meldingene har fått nytt format.

Are liker dette
  3. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    1,000
    Bonuspoeng:
    93
    Kanskje feil sted å spørre.
    Skulle til å bestille en tur litt over en uke frem i tid, og alt utenom en alt for tidlig flight er full.
    Hvis jeg vil benytte meg av å kreve å få en billett som diamond-medlem, er det noen som har peil på hva det vil koste? Plus pro pris?

4. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Stemmer bra det.

5. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    1,000
    Bonuspoeng:
    93
    Takk, da blir det nok en tlf. Orker ikke omveien med mellomlanding og 3,5 timer senere hjemkomst

6. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    191
    Bonuspoeng:
    43
    Veldig fornøyd med god Diamant-service på BRU-OSL i dag. Både vellykket soft block på første Go-rad, og de hadde full kontroll på at jeg skulle ha gratis drikke. Fikk så mye jeg turte å be om, uten spørsmål. Var bare 6 ledige plasser i Go, og helt fullt i bagasjehyllen når jeg kom ombord, så veldig digg å kunne legge bagen under setet ved siden av meg.

7. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,609
    Bonuspoeng:
    183
    Et familiemedlem fikk flott diamantservice på CPH denne uken: Forsinket ankomst med parkering ytterst på B-piren samtidig som neste flight var i ferd med å stenge på F.

Framme ved gate var denne allerede stengt, men en løsningsorientert ansatt ringte backoffice og spurte om det var mulig å få med en EBD. Dette gikk i orden, og vedkommende ble kjørt ut som aller siste passasjer til flyet som sto på fjernparkering.

8. oleredv

oleredv Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,838
    Bonuspoeng:
    93
    Nærmaste ein kjem førsteklasses opplevelse hos SAS :D

9. Points4Fun

Points4Fun Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,966
    Bonuspoeng:
    93
    Har retur fra HND til LHR i januar og opprinnelig rute med SN fra LHR er kansellert. Måtte over på SAS GO for å komme meg hjem til OSL samme kveld. Kan det stemme at det ikke finnes annet enn betalbart setevalg? Er EBD, men får ikke velge noe som helst. Mulig jeg har oversett at dette er forbedret bort:p Dette er en poengtur.

EndreD liker dette
  10. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,609
    Bonuspoeng:
    183
    EB-nummeret pleier å falle ut når billetten endres. Gratis setevalg bør fungere igjen så fort du registrerer dette på nytt.

Points4Fun liker dette
  11. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,050
    Bonuspoeng:
    113
    Reiser i go. Første forsøk på hvitvin og CC krevde betaling for hvitvin, «skal vel ikke betale for dette som diamond» var mitt svar. Måtte vise kortet i appen og hun unnskyldte seg med at de ikke hadde meg på listene sine? :rolleyes:
    Trykte på knappen senere i turen da jeg ville ha en til, samme damen kom relativt raskt og da jeg spurte om hvitvin hadde hun allerede tenkt litt frem i tid og hadde den gjemt bak ryggen. Det kaller jeg god service, og setter jo pris på at CC gjør det de kan for å være litt frempå!

Krisko, haifinn, Kalsnes and 15 others like this.
  12. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,286
    Bonuspoeng:
    93
    Snakket med CC på TRD-OSL for et par uker siden og de kunne fortelle at det var 34 diamanter om bord og enda fler gull. De måtte skrive ut en lapp for å prøve å holde orden på alle som kunne få drikke og savnet en lettere måte å holde track på det.

13. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    haha..
    Det hadde vel vært enklere å ha en lapp med de som faktisk skal betale ? :D

14. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    4,983
    Bonuspoeng:
    113
    SAS gjør mye for å underholde sine passasjerer.
    Og det er bra at Diamant stort sett har frie midtseter.
    Her er hva som skjedde ved landing på Værnes i går ettermiddag med SK341.
    Bilde av 6B, og jeg satt i 6C :eek:
    CB92F4F6-43AF-4347-B046-819F4FBCB708.jpeg

15. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,677
    Bonuspoeng:
    293
    Går hardt for seg i Trøndelag.

kiev liker dette
  16. tmolvik

tmolvik Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    456
    Bonuspoeng:
    63
    Er vel kanskje derfor de omtrent har sluttet med catering i det store og hele, så sparer de kost på alt de må gi bort til Plus og diamanter.. 6 av de siste 8 flygningene min har vært uten catering nå og da er det ingen tilfeldighet eller uhell lenger....

NoLimit and tobeornot999 like this.
  17. OyvindN

OyvindN Skydiver

Likes mottatt:
    3,597
    Bonuspoeng:
    93
    Det er kanskje noe de tenker på å innføre som en tradisjon? En tidligere "litt" hard landing med en DC9-41 på Værnes resulterte i et fullstendig avskrevet fly. Tipset er å ikke sette ut spoilere (reduserer/ødelegger løft på vingene) før flyet er vel nede på bakken. Mirakelet den gangen var at de tok en vellykket go-around med en motor hengende 15 grader ned, den andre motoren 30 grader ned...
    ASN Aircraft accident McDonnell Douglas DC-9-41 SE-DAT Trondheim-Værnes Airport (TRD) (aviation-safety.net)

kiev liker dette
  18. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,987
    Bonuspoeng:
    183
    Føl deg priviligert!

Etter mellom 600 og 1000 flights et sted har jeg aldri sett innsiden av luken med oksygen-masker ;)

Kristian and kiev like this.
  19. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,891
    Bonuspoeng:
    293
    Bedre med denne :)

0B237B7A-57E4-46DA-A320-9CF83F24FE9D.jpeg

Stuttfeiten, kiev, OyvindN and 2 others like this.
  20. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,524
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk plass på et tidligere fly i dag fra BGO til OSL. Spurte gate agenten ved boarding om de hadde mange ledige plasser her..

Hun spurte først om jeg hadde flex-billlett... nei.. Diamond? Ja.. Et par tastetrykk, og nytt boardingkort var på plass.

Del denne siden