Svar på mailen fra customer care og argumenter for saken din i det minste. Min erfaring er at når du først har kommet først i køen så kan du få svar på svarmailer i løpet av en dag eller to. Ihvertfall gjorde det det på de første par tinga som agenten gjorde feil, og så tok det et par måneder
Skal fly med LH på mandag, EF/Seat Alerts viser nabosetet mitt blokkert. Nye SAS appen viser setet som opptatt. Før var setet ledig både på EF og SAS. Spennande og sjå om soft block funkar hjå LH?
Har inntrykk av at LH prøver å gi litt ekstra til reisende med status i star alliance. Sist jeg reiste med de kom jeg inn på flyet og CC ville se boardingkortet mitt, "Find your seat and I'll get back to you" var beskjeden, noen minutter senere ble jeg hentet fra economy og plassert i premium isteden
Foran hos LH ser setekartet slik ut Selvom det er 3+3 oppsett. Så de tar ikke med de blokkerte midtsetene i oversikten. Jeg flyttet meg fra 3F til 7F like før avgang. Tidligere i år fikk jeg blokkert sete ved siden av meg på en LX flyvning. Her hadde jeg 1A Og her hadde jeg 3 seter for meg selv. Så er nok mulig at EB status har litt å si hos LH gruppen også.
Siden du vil teste så kan jeg fortelle om min nylige opplevelse med TP: Forrige fredag skulle jeg fra TRD til OSL og hadde 18:25 avgangen men var der til 16:00 som var forsinket og stappfull på seatmap. Jeg gav ham Pandionkortet og sa jeg hadde TP og ville være med. Jeg ble vist til siden mens de boardet og det kom kanskje 10stk til som ville være med. Aner ikke hvilke billetter de hadde. Agenten booket meg inn på en standby på flighten for å sikre at jeg kunne få være med. Det har jeg aldri opplevd at de har gjort før. Tilslutt var det bare en person i GO som ikke møtte og han tilbydde meg setet. Jeg ville ikke sitte på TRD så jeg tok nedgraderingen for å komme fortere frem. Da jeg kom ombord så gav jeg purser boardinglappen med setenummeret og ba om at de sparte en muffin til meg. Det ordnet seg helt fint Kombinasjonen EBP og billettklasse Cc tror jeg hjalp
Jeg har opplevd mange ganger å få seatblock på nødutgang i økonomi med LH så jeg er ganske sikker på at de prøver
Veldig fint om det fungerer. Min opplevelse er motsatt, så og si aldri noen seat block, men jeg har en gang fått oppgradering til C, samme har flere av de med gavegull fra meg fått, så er jo verd noe
Haha, ja kombinasjonen av dyreste billett og svartkort bør jo gi adgang. Tror nok det virker med TPC og Diamant også, men får prøvd det til uken. En gang måtte jeg virkelig ta et bestemt fly som var overbooket. Da brukte jeg svartkortet for å tvinge meg med. Jeg måtte selvfølgelig kjøpe dyreste billett (som TPC alltid er) og sitte i et midtsete baki der, mens SAS måtte ut med 1500 kroner for å få noen med billigbillett til å ta neste flight. Da var både vedkommende, SAS og jeg fornøyd. Noen ganger er det win-win-win
Ikke diamantservice, men jeg kom med et tidligere fly fra Bergen til Oslo på torsdag med poengbillett i Plus. Gateagent var bare interessert i om «det var fleksibel billett eller ikke». Gikk fra 1F til 4E
Må i såfall være reisende med status OG betalt billett. Fikk i alle fall bonusbillett HND-FRA kansellert så LH kan selge den svindyrt til noen andre etter at prisene gikk opp. Ikke optimal kundebehandling
Blokkert sete ved siden av diamant er en forsvunnet myte! Som alltid etter gammelt bestiller jeg D og F sete til fruen og meg når vi er ute og flyr. Det gikk greit i morges på fakirflyet som til sammen hadde ca 40 pax ombord. Nå i kveld sitter jeg på E setet fordi noen hadde fått boooket E, altså mellom oss. Da valgte jeg å flytte et trinn inn .. Nå er det slik at på raden foran oss er D og E ledig, og foran der igjen er D ledig. Vel .. sånn er det blitt! Men når den blide svenske damen kom forbi, ble det både cola og vann og velbekomme
Jepp. Mange her inne skriker om at de konsekvent får blokkert midtsete som EBD, det er så absolutt ikke min erfaring dessverre.
Kanskje gate manager i Bergen kjenner igjen gamle venner og gjør et pek Når fruen og jeg opplever det samme på korte flights, så lar vi bare vedkommende få sitte på midtsetet. Vi kjenner hverandre såpass godt etter søttogtrygve år at vi kan holde konversasjonen med hverandre i gang i hodet uten å si et ord. Noen ganger må jeg tilogmed si unnskyld etterpå for ting jeg har sagt uten å si noe.