Det er fri flyt av alkohol på innenlandsloungen, så kan ikke se at det er lovverket som setter stopper for det.
Mener jeg snakket med en purser en gang om det, han sa at de blir fortalt under kursing at lovverket er slik. Effekten av å si det til kunde er jo uansett sikkert god.
Vi stod to stk (ukjente) ved gate og prøvde å komme på et tidligere fly fra Oslo til Bergen i går rett før gate closing. Jeg hadde plus bonus og gull, mens jeg overhørte at han andre hadde også plus bonus, men diamant. Ingen av oss fikk hoppe på. "De har blitt så strenge på det, så dere må ha den dyreste pluss-billetten" sa hun i skranken til meg i hvert fall. Ingen stor sak, men ved tidligere anledninger har jeg til og med fått bytte med sas go bonus.
Hjem i går med ledig midtsete og en kollega på annen booking på samme rad. CC spør om vi reiser sammen, og etter bekreftelse fra meg så blir det GT på oss begge. Når de passerer med ryddetralla spør de om vi vil ha mer. K
Jeg tror det er riktig av SAS å være konsekvent her, men det er stort rom for å innovere litt på produktet og hente ut mer betalingsviljen uten å forvente at folk skal betale 3000kr for OSL-BGO. Ingen betaler det, og det er kun de største bedritene med store rabatter som booker inn i de dyreste bookingklassene. Hvis SAS kunne introdusert en billettklasse med: - Mulighet til å endre på day of departure - Kanseller med full refund frem til 14 dager før, deretter fram til 2 dager før til voucher så tror jeg de ville ha en vinner mot dem som betaler selv/jobber i bedrifter uten større avtaler. Selv liker jeg fleksibilitet, og kjøpte my SAS Plus (før det het pro) 3-5 uker før avreise i den perioden prisen lå på 1200-1400kr innenriks og mellom hovedstadene. Dagens priser er bare tull, da er det bedre å kjøpe Go Light også få 30%-50% refundert hvis man ikke kan reise.
Det trodde jeg og, men begynte å lure i forgårs da midtsetet framsto som opptatt. Det var det ikke i virkeligheten; jeg på A og annen pax på C. Kan jo ha vært en tilfeldig no-show for all del. Lurte først på om C-pax hadde EBP og derfor trumfet min EDB, men det var ikke noe som tydet på EBP.
Nei, det er en soft block. Dvs at ikke alle kan booke setet. men at det ikke er garantert seatblock. Men det går automatisk ja.
LPA - OSL i dag, ledig midtsete, «bare» EBG i en ganske full maskin. Satte fruen og meg på respektive D og F, gamblingen funket.
SK955 til MIA i dag - crewet hadde skrevet ned booking ref og setene til meg + familien og kom bort! Hadde jeg aldri trodd. Heia EBD Edit: tydelig vis ikke alle som har en like god dag på jobben - kona sitter i biz med minstemann på 2 og jeg i + med eldstemann, tok en snarvisitt lengre frem i kabinen for å sjekke forholdene og fikk pent beskjed om å gå tilbake til den kabinen jeg tilhørte. Aiaiai, er det virkelig så ille? De sitter i minikabin i A350.
har reist oppdelt på samme måte, og fått samme beskjed som deg. Skjønner det forøvrig greit ift de som betaler ekstra for biz, og arbeids/avslapnings roen.
Det er jo meget mulig at det her var passasjerer med EBD som selv valgte disse setene. Soft block funker ikke mot andre EBD'ere dessverre.
Har opplevd på Turkish at en familie på 6 hadde 2 biz seter der alle delte rett foran meg. dvs kontinuerlig utskifting av barn som ringte på og ville ha mat og prating mens de gikk frem og tilbake osv. Det genererte faktisk ganske mye. Med fare for å være gammel gubbe. Det passet dårlig når kabinen var smekkfull, servicen var dårlig fra før og jeg forsøkte å sove. Jeg skjønner at du ikke gjorde det samme og kanskje hvis du spurte mens du gikk ut? "kona sitter foran, kan jeg snakke med henne i 5 min?" men er også glad for at crew slår ned på sånne besøk.
OSL-ARN-CPH-GDN på søndag, ledig midtsete på første rad på alle flyvingene. På OSL-ARN-CPH var det tilnærmet fulle fly mens det bare var halvfullt på siste leg. Forøvrig er det nå mulig å reise tur-retur med samme fly til GDN, trappa er åpnet igjen så man må ikke ut.
hehe ser jeg har flertallet mot meg på denne. Får sørge for å ha familien i samme klasse på fremtidige bestillinger. Takknemlig for ekstra plass ialf
haha Det er veldig avhengig av hvordan det skjer. Også går det ann for de foran å gå bak også. Håper uansett problemet ikke oppstår igjen. Alle i samme klasse