Har da sendt et svar tilbake til SAS basert på tilbakemeldingene her. Så får vi satse på at vedkommende tar det videre inn i vurderingene SAS gjør når de skal legge strategi for sine beste kunder - som er oss her inne
Sjekket hvilke klasser jeg kan bestille. Det viser seg at det er to mulige klasser via appen, se bilde. Jeg har stort sett bestilt via telefon da jeg er gammel og sær, og har da alltid fått full flex med Cc klasse på boardingkort. Noen kolleger med bedre økonomisk retningssans enn meg sier det er bedre å bestille den vanlige Plus varianten og så oppgradere etter behov ved gate. Man får da en fullpris billett på fakturaen dagen etter, men vil likevel lønne seg de gangene man treffer på tid. Og det er jo tross alt det vanlige. Så da kommer jeg til å gjøre dette og spare kundene for en god del penger fremover. Bra diskusjon dette, selv om SAS taper på det. Heller ingen fare for at dette ødelegger for Pandion da langturene mine for tiden går i annen retning enn SAS flyr
Livet var enklere i gamle dager: Da jeg hadde Travel Pass Unlimited bestilte jeg gjerne på 3-4 avganger fredag ettermiddag for å være sikker på at jeg hadde plass når jeg hadde tid til å dra til OSL. Kom jeg til en annen avgang kom jeg med hvis det var plass ..
Syns jeg så noen her inne nevne raskere svartid på mail? For min del er de ganske langt fra målsettingen sin om å svare i løpet av 2 virkedager. Heldigvis ikke ofte jeg trenger å kontakte sas, men nå har det gått en uke og jeg venter fortsatt.
Samme her - venter på svar ang hvorfor de har blackout dates på turer til USA fredag-mandag i november neste år. Urimelig 5 dager og still counting
Kan jo lure på om de som mottar mailen ikke vet svaret og må sende videre? Ikke vet jeg, har heldigvis ikke dårlig tid....enda
Ja det kan være Spent på å høre hva tanken er bak at man ikke kan booke CPH/ARN/OSL til USA fredag til mandag i hverken go, plus eller business men retur derimot er det ledig hver dag
usikker om diamantservice eller bare heldig men; ringte inn for et annet ærend, og spurte om jeg kunne booke en reise over tlf som jeg ikke fikk gjort på nett. ønsket BGO-CPH med CPH-AAL påfølgende dag, og tilsvarende retur, altså igjen med stopover i CPH. ingen problem sa damen og booket i vei, uten noen form for tlf gebyr.
På flyet Oslo - Bodø i går hadde jeg plass ved nødutgang. Der sto det en svært hyggelig svenske med iPad i hånda og ønsket meg hjertelig velkommen ved navn. Etter at serveringen var ferdig, kom han bortom og lurte på om jeg hadde fått alt jeg ville ha, eller om det var noe mer jeg hadde lyst på E svært hyggelig tur!
Greide å bli EBD i høst, blant annet på grunn av en (noe strabasiøs) MR hjem fra utdrikningslag i Berlin. Det anbefales overhodet ikke. Over til livet som EBD. Har flydd BRU-OSL-SVG t/r en del i høst/vinter og har vært godt fornøyd med behandling fra crew. Jeg har fått øl og brus uten å måtte vise plast og har blitt spurt av en (særlig) hyggelig purser om hva jeg ønsket "siden du er jo diamant". Det virker for meg som om crew har vært oppdatert på hvem som er EBD til enhver tid. Kudos. Fikk også en curtesy upgrade på OSL-BRU tidligere i måneden, men det er begrenset for lyx jeg personlig synes det er med plus kontra cattle class på så korte avstander. Digg sjokolade da.
SK351 TRD-OSL I gaten fikk jeg en lapp med ny sete. Jeg ble oppgradert fra en helt fullsatt Go til Plus med 8 ledige seter - og ledig midtsete der jeg sitter.
Noen som har forsøkt å bruke den danske diamantmailen igjen? Er den også outsourcet til samme gjengen som har den norske og danske. Noe håp om å få åpnet bonusseter i go eller kanskje plus hjem fra Usa?
Hehe.. Ganske motsatt av min siste opplevelse, jeg ber sjelden om noe men på en flight CPH-OSL spurte jeg om litt vin, det var jo ikke noe problem men så kom betalingsautomaten. Jeg sa at jeg er diamant og påfølgende fikk jeg beskjed om at det er fint om jeg viser kortet med en gang siden det ofte er mange diamanter ombord og de kan ikke ha oversikt.. Når det er sagt tilhører dette nok unntaket, da I de fleste tilfeller har dette vært uproblematisk noe jeg har vært på tur ut av landet.